En pääse töihin, vaikka haluaisin. Hallitus on syy tähän tilanteeseen ettei töitä ole
Tämä hallitus on epäonnistunut lähes kaikessa. T.Irtisanottu N51
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Antakaas nyt oikeita ideoita siihen yrityksen perustamiseen?
Mitä palveluita/asioita kannattaa myydä?
Ihmiset ei osta MITÄÄN ylimääräistä kun rahaa ei tosiaan ole. Vielä vuosi pari sitten sain käsitöiden myynnistä parhaillaan 400e kuussa. Nyt myynti on noin 20e
Huomaan tämän joka kerta, kun käyn vaatekaupassa. Siellä on hiljaista. Niin on muissakin liikkeissä. Vain ruokakaupassa riittää asiakkaita ja ravintoloissa ja kahviloissa näyttää olevan väkeä päiväsaikaan. R-kioskilla ei usein ole ketään, kun menee sisälle. Ennen siellä oli vilkasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama tilanne. Hakemuksia on lähetetty ympäri Suomea. Olen pommittanut viesteillä, päässyt haastatteluihin, mutta ei valittu. Kun olen kysynyt miten voisin parantaa seuraavaa haastattelua varten, on vastaus ettet mitenkään. Olet hyvä hakija mutta toisella jotain ekstraa. Ei kaikki työttömät ole laiskoja niin kuin tämä hallitus hyvin vahvasti leimaa
On vastenmielistä, kun päättäjät syyttävät työttömiä tilanteesta. Työpaikkoja ei ole. Jos n, niihin ei vuorenvarmasti palkata työtöntä. Jokaista vapaata paikkaa kohti on monta hakijaa, 5-100.
Mutta nyt just ei haluta vai. Älä laiska puhu paskaa, kyllä töitä löytyy jos vaan kelpaa.🖕🏻
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että ne jotka ovat "töissä" tällä hetkellä niin ei siellä monella alalla mitään töitä tehdä tällä hetkellä. Hiljaista on kaupankäynti ja maailma ihan pysähdyksissä Suomessa. Yritykset ovat säästöliekillä ja moni yritys joka on vielä pystyssä niin velkaantuu pahasti tällä hetkellä. Tätä ei voi enää jatkua pitkään tai tulee noutaja monelle. Tämä taloustilanne ei helpotu sillä että ihmiset potkitaan kadulle.
Pahempaa on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on Ap! Koko ajan menee nurin yritykisä ja työttömät lisääntyy. Eikö kukaan tuolla pysty pysäyttämääm tuon hallituksen toimia?
Tällä hetkellä hallitus voi tehdä kovin vähän suomalaisten hyväksi. Maailmaa uhkaa pitkäaikainen ja järkyttävä lama. Täällä vauvapalstalla pohditaan Suomen tilannetta, kun muualla mietitään miten selvitä tulevista vuosista (ainakin seuraavat neljä vuotta), jos maidenvälinen kaupankäynti alkaa sakata tai pysähtyy tykkänään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka orjuus loppui niin nyt se on muuttanut muotoaan ja on tulossa takaisin. Pieni ihminen pyörii oravanpyörässä ja tarkoituksena tehdä kolmea eri työtä samaan aikaan että saa laskut maksettua. Ei väliä terveydestä yms.
Hyvin sanoit. Olen ajatellut jo monta vuotta, että tämä on nykyajan orjuutta. Kun esim.palkkoja nostetaan, niin pienipalkkaisille annetaan ropoja ja isopalkkaisille paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa keitä äänestänne kunta ja aluevaaleissa
Kuntavaaleissa päätetään kunnan asioista ja eduskuntavaaleissa Suomen asioista.
Se on totta. Mutta äänestystulos kertoo päättäjille, mitä kansa ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin ei olekaan tarkoitus työllistää. Ei varsinkaan oikeiston ollessa hallituksessa.
Työllistä itse itsesi, sosialismin aika on loppu.
Kuinkahan moni yritys, jotka nyt ovat menneet konkurssiin tai vähentävät väkeä ovat julkisella sektorilla? Typerää jargonia tuollainen ja täysin irti reaalimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos työllistäisit itsesi perustamalla yrityksen. Sitten ehkä myös näkisit paljonko työntekijän palkkaaminen maksaa ja ymmärtäisit typerän itkusi.
Niin ja olisi siinä sekin hyvä puoli, siis yrityksen perustamisessa, että nykyhallitus olisi sinulle juuri oikea puolueen kannalta.
Mutta ei, kaikki on aina muiden syytä
Mitä jos kertoisit enemmän, miksi ja miten yritys perustetaan? Ja mistä konkurssi johtuu? Jos sulla ei ole antaa ideoita, niin älä vitussa tuu käskee ihmisiä perustaa yritys, joka ei tee tulosta. Joten alkaako kuulua niitä vinkkejä? Myyviä ideoita vähintään. Ja vähän äkkiä kans.
t. entinen yrittäjä
Itse sain kuluneen vuoden sisään yhden määräaikaisen sekä yhden toistaiseksi voimassaolevan työpaikan ja niiden jälkeen vakituisen viran. Tämä vielä muuttotappioseudulla. Kolmen kuukauden aikana olen rekrytoinut 22 määräaikaista ja yhden vakituisen, kokoaikaisen työntekijän.
Hallituksella ei mielestäni ole mitään tekemistä yksittäisen ihmisen työllistymisen kanssa, vaan kyse on siitä, onko hakijalla tarjota jotain mitä työnantajat haluavat.
Sama kuin ap. T. Insinöörimies 50
Kyvytön nykyhallitus ei ole panostanut investointien luomiseen, vaikka se on heidän tehtävänsä