Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehellä(ni) on kasa tekosyitä siihen, että hän ei voi hoitaa lastamme?

Vierailija
02.04.2025 |

Kysynpä täältä kun mieheltäni en vastausta saa. Ainoastaan loukkaantumisen ja suuttumisen, kun sanon hänen syitä tekosyiksi. Mutta minusta ne on tekosyitä. Ei voi koskaan viedä lasta päiväkotiin eikä hakea sieltä, koska joko hänellä on aamuisin ja iltapäivisin kiire ja aikataulut vaihtelee niin viime tipassa ettei ne osu päiväkotiin ilmoitettuihin kellonaikoihin ja sitten hän ei myöskään voi työautoonsa laittaa turvaistuinta lapselle. Ei voi koskaan lukea lapselle iltasatua, koska juuri silloin hänen pitää lukea työsähköpostit, hoitaa työpuhelu, käydä suihkussa tms. Ei voi koskaan käydä ostamassa lapselle uusia vaatteita tai kenkiä, kosla ei tiedä missä on niitä kauppoja, autolle ei löydy parkkipaikkaa, kaupasta on kuitenkin vaatteet loppu jne. Lista olisi loputon. Sanokaapas siis. Miksi miehellä on kaikkeen joku typerä tekosyy ettei voi hoitaa lapsen asioita? Kun vaikkapa iltasadun lukeminen lapselle on ainakin minusta ihan mukavaa yhdessäoloa lapsen kanssa, päiväkodista kotimatkalla on kivaa kuunnella lapsen höpötystä päivän tapahtumista jne.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin oman harrastuksen joten miehen oli pakko osallistua ja hoitaa lapsen iltatoimet sekä nukkumaanmeno, palasin töihin ja totesin että mä en pysty yksin hoitamaan hoitokuviota. Taas oli hänenkin pakko osansa tehdä. Kenkiä yms oppi ostamaan kun olivat reissussa ja hajosi lapsen kengät. Hyvin kykeni hommaamaan uudet. En ollut mikään niskassa kyttääjä ja arvostelija, mies tarvitsi potkua ahteriin ja kokemusta siitä että hänkin on vanhempi ja kykenee lastaan hoitamaan. En kysellyt menojani, ilmoitin että aikana xx lähden ja sinä hoidat. Toki hänkin sai omat menonsa. Kuulostaa sille että ap mahdollistaa miehelle tuon vastuusta luistelun antamalla periksi. 

Vierailija
62/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit*ua... työsuhdeautoon ei saa / ei saa laittaa turvaistuinta. Pask*puhetta. 

Voihan se olla vaikka pakettiauto tai jopa joku rekka. 

Pakettiautoonkin voi laittaa. On niitä meilläkin töissä isejä jotka ajaa pakettiautoilla lasta hakemaan. Eräs kulki hinausautolla. Rekka olisi turhan iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun sinä hyväksyt ne. Sinä et kävele ulos lapsen iltatoimien aikaan ja sano, että palaat puolen yön jälkeen kun lapsi on nukkumassa. Siksi, kun sinä et lähde aamulla ulos ennen lapsen hoitoonvientiaikaa.

Jatka luetteloa ihan itse.

Vierailija
64/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä häiritsee tekosyy-sana, jätä se pois. Tiedät, että nuo ovat tekosyitä, mutta selvästikään se ei edistä asiaa, että sanot hänen keksivän syitä, ettei tarvitse lapsen kanssa olla. Tekeekö isä mitään lapsen kanssa kahdestaan? Käykö esim. pihalla tai käytkö sinä jossain niin, että ovat edes kotona kahdestaan? Kuulostaa omaan korvaan siltä, että taustalla on pelko osaamattomuudesta, mutta koska sellaista ei mitenkään voi sanoa ääneen (tietenkään!) asia ei myöskään korjaannu. Epäonnistumisen pelko voi olla niinkin lamauttava, että on vaan paljon helpompaa antaa sinun tehdä, kun kerran osaat ja olet tähänkin asti tehnyt. Mies pitäisi pakottaa pois sieltä omalta mukavuusalueeltaan huomaamaan, että hän kyllä osaa isähommat ihan itsenäisestikin. Voisitko tehdä sellaisia muutoksia arkeenne tai omia suunnitelmia ilman lasta, jotka pakottaisivat isää ottamaan vastuuta vaikka sitten kauppareissun tai muun ajaksi?

Vierailija
65/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö niitä perseenhedelmiä hankkia tälle tuhoutuvalle pallolle ylipäätään? Teit heille karhunpalveluksen. 

T. Tarkoituksella lapseton, mutta seksi on kivaa joka reikään

Vierailija
66/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluaa lapsen samalla tavalla kuin lapsi haluaa koiran.. 

Vierailija
67/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan enempää tee pentuja tuollaisen ukon kanssa. 

Vierailija
68/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän halusi lisääntyä, hän ei halua olla isä. Tuommosia miehiä riittää. Niitä voi yrittää karsia ennen lastenhankintaa mutta mikään ei ole tietenkään varmaa.

Deitti-ilmoitukset ovat kuulemma täynnä miehiä jotka toivovat tiettyä määrää lapsia ja tietynlaista asumismuotoa, mutteivät puhu halustaan olla isä tai aviomies, eivät kerro millainen isä haluaisivat olla. 

Vierailija
69/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun sinä hyväksyt ne. Sinä et kävele ulos lapsen iltatoimien aikaan ja sano, että palaat puolen yön jälkeen kun lapsi on nukkumassa. Siksi, kun sinä et lähde aamulla ulos ennen lapsen hoitoonvientiaikaa.

Jatka luetteloa ihan itse.

Ei aikuisen pitäisi joutua käyttämään tuollaisia taktiikoita lapsen toisen vanhemman kanssa, kummankin pitäisi automaattisesti haluta suunnitella ja hoitaa. 

Vierailija
70/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan pidä noista jutuista.

Vierailija
71/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva niitä siksi tekee että aina haluaisi. Lisäksi jos on itse valinnut hankkia lapsen, voisi myös yrittää löytää noista niitä positiivisia puolia. 

Vierailija
72/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut miesvalinnasta-taaaaas! 

Mutta eipähän ollut kilttis!

Vierailija
73/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin naistenmiehen- miksi hän ei olekaan täydellinen orja minulle?

(en ole omasta mielestäni tyhmä)

Vierailija
74/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mies voisi sitten vaikka palkata lastenhoitoapua, pääasia, että hoitaisi sen osuuden itse silloin, kun on hänen vastuuvuoronsa.

Vierailija
75/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että tuo meidän "luomakunnan kruunu" on niin yksinkertainen, ettei osaa katsoa lapselle oikean kokoista vaatetta ja tilata niitä sitten vaikka netistä. Ei luulisi olevan niin "älykkäälle olennolle", kuin miehelle, kovinkaan vaikea temppu. Aina väheksyvät näitä hommia, mutta eivät kuitenkaan itse osaa niitä hoitaa. 

Vierailija
76/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän halusi lisääntyä, hän ei halua olla isä. Tuommosia miehiä riittää. Niitä voi yrittää karsia ennen lastenhankintaa mutta mikään ei ole tietenkään varmaa.

Deitti-ilmoitukset ovat kuulemma täynnä miehiä jotka toivovat tiettyä määrää lapsia ja tietynlaista asumismuotoa, mutteivät puhu halustaan olla isä tai aviomies, eivät kerro millainen isä haluaisivat olla. 

Sormi menee näillä suuhun heti, kun kysyy miten ovat ajatelleet järjestää asiat lapsen tultua. Tai sitten vetoavat niiden olevan naisten puuhaa.

Eli juurikin noin, että haluavat siittää, mutta eivät olla vastuullisia vanhempia. Eivät halua osallistua ajallisesti eivätkä rahallisesti. Kaikki jätetään naisen kontolle ja koska mies pakenee vastuuta ensin, ei nainen voi enää paeta ilman syytettä heitteillejätöstä.

Kokemuksesta viisastuneena itse tekisin varmaan näpäytyksesi sellaisen tempun, että eräänä päivänä vain katoaisin hetkeksi omille asioilleni ja jättäisin sen toisen aikuisen selviytymään lapsen kanssa keskenään. Kyllä ne osaa ja pärjää, kun on pakko.

Vierailija
77/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niistä sitten pitää? Pakollisia arjen askareita ne on siinä missä työssäkäynti, pyykinpesu ja tiskien laittaminenkin.

Vierailija
78/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut miesvalinnasta-taaaaas! 

Mutta eipähän ollut kilttis!

Eipä kuulosta jännämieheltäkään. Voi hyvinkin olla kilttimies, joka kuvittelee, että yhteisen lapsen elatus ja hoitaminen on yksin naisen vastuulla.

Vierailija
79/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jos olisin ap:n asemassa, olisin varmaan hulluuden partaalla. Mun mies on yrittäjä,  ja silti itse aina ilmoittaa, että hän voi viedä ja hakea lapset(tietyt päivät viikossa). Lisäksi vie lapsen harrastuksiin, ja olipa onnistunut ostamaan työreissulla kengät 2-vuotiaalle. Minä käyn töissä myös ja opiskelen sivussa lisäksi. Kotityöt menee puoliksi. Jos ei toinen osapuoli tekisi osaansa lasten kanssa, niin en tiedä miten jaksaisin. 

Vierailija
80/81 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska häntä ei kiinnosta.

Tämä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ei vain halua.

Hänellä on ollut varmasti kiva ajatus jatkaa sukua ja kuvitella itsensä isäksi, mutta siihen se sitten jäikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme