Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehellä(ni) on kasa tekosyitä siihen, että hän ei voi hoitaa lastamme?

Vierailija
02.04.2025 |

Kysynpä täältä kun mieheltäni en vastausta saa. Ainoastaan loukkaantumisen ja suuttumisen, kun sanon hänen syitä tekosyiksi. Mutta minusta ne on tekosyitä. Ei voi koskaan viedä lasta päiväkotiin eikä hakea sieltä, koska joko hänellä on aamuisin ja iltapäivisin kiire ja aikataulut vaihtelee niin viime tipassa ettei ne osu päiväkotiin ilmoitettuihin kellonaikoihin ja sitten hän ei myöskään voi työautoonsa laittaa turvaistuinta lapselle. Ei voi koskaan lukea lapselle iltasatua, koska juuri silloin hänen pitää lukea työsähköpostit, hoitaa työpuhelu, käydä suihkussa tms. Ei voi koskaan käydä ostamassa lapselle uusia vaatteita tai kenkiä, kosla ei tiedä missä on niitä kauppoja, autolle ei löydy parkkipaikkaa, kaupasta on kuitenkin vaatteet loppu jne. Lista olisi loputon. Sanokaapas siis. Miksi miehellä on kaikkeen joku typerä tekosyy ettei voi hoitaa lapsen asioita? Kun vaikkapa iltasadun lukeminen lapselle on ainakin minusta ihan mukavaa yhdessäoloa lapsen kanssa, päiväkodista kotimatkalla on kivaa kuunnella lapsen höpötystä päivän tapahtumista jne.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy häneltä ? Älä tee lisää lapsia.

Vierailija
22/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies sitten osaltaan edes siivoaa, pyykkää ym kun jättää lapsen hoidon sinulle?

Kotityöt menee meillä puoliksi. Niissä hänellä ei myöskään ole tekosyitä vaan tekee mukisematta puolet. Ap

Ei kuulosta reilulta että esim lapsen hoitoonkuskaaminen on sinun vastuullasi ja muut lapsiin liittyvät asiat ja lisäksi käyt töissä ja teet vielä puolet kotitöistä. Jos mies ei kykene hoitamaan osuuttaan omasta lapsesta niin voi korvata sitä tekemällä suurimman osan muista kotitöistä.

Meillä ei ole niin paljon kotitöitä kerrostalossa, että olisin kotitöiden jakautumista kokenut ongelmaksi. Äkkiäkös nyt jotkut pyykit ripustan pari kertaa viikossa. Minusta hän ei kuitenkaan voisi korvata lapseen liittyviä asioita tekemällä enemmän kotitöitä, koska silloinhan lapsi edelleen jää ilman osallistuvaa isää. Lapsi valitsisi mieluummin isältään iltasadun kuin vessanpöntön jynssäyksen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy häneltä ? Älä tee lisää lapsia.

Olen toki kysynytkin. Vastausta en saa. Loukkaantumisen vain kun väitän niitä tekosyiksi. Ja en tee lisää lapsia. Ap

Vierailija
24/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Paitsi tietenkin, jos mies on DI.

Vierailija
25/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies sitten osaltaan edes siivoaa, pyykkää ym kun jättää lapsen hoidon sinulle?

Kotityöt menee meillä puoliksi. Niissä hänellä ei myöskään ole tekosyitä vaan tekee mukisematta puolet. Ap

Ei kuulosta reilulta että esim lapsen hoitoonkuskaaminen on sinun vastuullasi ja muut lapsiin liittyvät asiat ja lisäksi käyt töissä ja teet vielä puolet kotitöistä. Jos mies ei kykene hoitamaan osuuttaan omasta lapsesta niin voi korvata sitä tekemällä suurimman osan muista kotitöistä.

Meillä ei ole niin paljon kotitöitä kerrostalossa, että olisin kotitöiden jakautumista kokenut ongelmaksi. Äkkiäkös nyt jotkut pyykit ripustan pari kertaa viikossa. Minusta hän ei kuitenkaan voisi korvata lapseen liittyviä asioita tekemäll

Eli miksi olet hänen kanssaan?

Vierailija
26/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joko a) menette terapiaan keskustelemaan tuosta tilanteesta ja toiveistanne parisuhteen ja perheenne suhteen. Ehkä sieltä avautuu syyt miksi mies ei osallistu ja keskustelu voi olla tosi rakentavaa ja toimivaa.

Tai b) hyväksyt tilanteet ja nautit elämästäsi lapsen kanssa täysillä. Mies olkoon osallistumatta. Nautit omasta ajasta illalla kun lapsi menee nukkumaan ja päivällä lapsen kanssa touhuamisesta. Lähtekää vaikka pikku reissuun kahdestaan ja tehkää kaikkea aivan ihanaa. Jos tämän seurauksena etäännyt miehestäsi vuosien aikana niin se olkoon sitten niin. Ehkä tapaat joskus jonkun kiinnostavan, osallistuvan miehen. Ehkä et. Ehkä eroatte nykyisen miehesi kanssa, tai sitten ette.

Vierailija
27/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huvittelee keksimällä tekosyitä. Hän ei nimittäin kehtaa sanoa ääneen oikeita syitä. Joita on lähinnä yksi ja se on se että ei vain kiinnosta.

Vierailija
28/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde muutaman päivän lomalle jonnekin, tarvittaessa sano että on työ-/koulutusmatka. Katso miten selviää. Mielestäni ne puolisot, jotka hoitavat kaiken arjessa, voisivat tehdä tuollaisen oman loman vaikka kerran kuussa. Olisi yksi viikonloppu ihan itselle, ja toinen osapuoli opettelisi samalla vastuun ottamista.

Vierailija
29/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun lapsellani ei ole tuollaista isää. 

Vierailija
30/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde muutaman päivän lomalle jonnekin, tarvittaessa sano että on työ-/koulutusmatka. Katso miten selviää. Mielestäni ne puolisot, jotka hoitavat kaiken arjessa, voisivat tehdä tuollaisen oman loman vaikka kerran kuussa. Olisi yksi viikonloppu ihan itselle, ja toinen osapuoli opettelisi samalla vastuun ottamista.

Luuletko, että ap voi lähteä? Mieshän keksii tuohon monta tekosyytä että miksi hän ei juuri sinä viikonloppuna voi olla kotona oikeastaan ollenkaan (tuulee lännestä ja siksi on pakko mennä kaverin raksalle tarkistamaan pressuja, pomo käski juuri tuona lauantaina ylitöihin, sormeen tuli haava ja on pakko mennä jonottamaan vuorokaudeksi sairaalan päivystykseen, oma äityliini tarvitsee juuri tuolloin kuskausta verhokauppaan, söi väärää kalaa ja maha tuli kovin kipeäksi, silmiä sumentaa raskas työviikko ja siksi ei näe kunnolla lasta tai muutakaan eikä voi kuin istua silmät kiinni autossa parkkipaikalla).

Vierailija
31/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa miehen mielestä noin. Siis elämä.

Vierailija
32/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö koskaan mihinkään omaan harrastukseen iltaisin tai viikonloppuisin, pystyykö mies olemaan lainkaan lapsen kanssa? 

Vierailija
33/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on joku vanhan ajan mies.

Vierailija
34/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain varaäitiä kaipaavat mammanpojat menevät naimisiin. Itsellä kaksi lasta eri naisten kanssa. Olen lasten kanssa keskenään. En voisi sietää ajatusta, että nainen olisi yhtä aikaa lasteni ja minun kanssa samassa paikassa, ja veisi jatkuvasti huomiota lapsilta. No, olenkin ollut päiväkodissa ja lastenhoitajana, joten osaan hoitaa itse kaiken. Opetin myös naiset lastenhoitoon, kun heillä ei ollut aiemmin kokemusta.

Vierailija
35/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö koskaan mihinkään omaan harrastukseen iltaisin tai viikonloppuisin, pystyykö mies olemaan lainkaan lapsen kanssa? 

Pääsen jos jaksan tapella aina pari päivää per kerta hänen tekosyitä vastaan. Usein en jaksa, on helpompaa hoitaa itse lapsi tai ottaa lapsi omiin menoihin mukaan tai viedä muualle hoitoon kuin tapella noista tekosyistä aina sen parin päivän verran. Ap

Vierailija
36/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun lapsellani ei ole tuollaista isää. 

On hänellä kuitenkin isä, mutta sinä vain vieraannutat lasta isästään.

Vierailija
37/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkase ukko pihalle ja ota toinen

Vierailija
38/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain varaäitiä kaipaavat mammanpojat menevät naimisiin. Itsellä kaksi lasta eri naisten kanssa. Olen lasten kanssa keskenään. En voisi sietää ajatusta, että nainen olisi yhtä aikaa lasteni ja minun kanssa samassa paikassa, ja veisi jatkuvasti huomiota lapsilta. No, olenkin ollut päiväkodissa ja lastenhoitajana, joten osaan hoitaa itse kaiken. Opetin myös naiset lastenhoitoon, kun heillä ei ollut aiemmin kokemusta.

Wtf.

Vierailija
39/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkase ukko pihalle ja ota toinen

vieraannuttaja

Vierailija
40/81 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset