Onko peli menetetty jos pian 30 vuotias ei näytä minkäänlaisia aikuistumisen merkkejä?
Siis 29 vuotias poikani asuu kyllä omillaan, mutta käyttäytyy, kuin teini. Pelaa, valvoo öitä, näkee muutamia kavereita. Työn teko ei kiinnosta ja muutenkin kaikin tavoin todella teinimäinen.
Parinkympin alussa ajattelin, että ehkä ohi menevää ja poika vielä kypsyy ja aikuistuu, mutta niin ei näytä tapahtuvan.
Onko vielä toivoa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Eli oma epäilys alkaa kallistumaan johonkin lievään kehityshäiriöön tai vammaan. Onhan niitä, vaikka mitä. Epäilen, ettei ole henkisesti ikätasolla.
Ap
No miksi kaikkien tarvitsisi olla samanlaisia? Sujuuko elämä muuten hyvin? Varmasti kypsyy ja aikuistuu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oma epäilys alkaa kallistumaan johonkin lievään kehityshäiriöön tai vammaan. Onhan niitä, vaikka mitä. Epäilen, ettei ole henkisesti ikätasolla.
Ap
No miksi kaikkien tarvitsisi olla samanlaisia? Sujuuko elämä muuten hyvin? Varmasti kypsyy ja aikuistuu vielä.
Minua huolettaa lähinnä se, että ei kehitä itseään..eihän tuollainen elämä kehitä ihmisenä. Vai onko tämä joku nykymaailman normi..kaikki elää luurit korvilla näytön edessä.
Ap
ei tuossa nyt mitään erikoista muuten, jos vaan tajuaisi mennä töihin ja elättää itsensä. Onko käynyt niin, että ei ole saanut aikaan koskaan opiskella mitään ja työnhaussa ei ole pitkäjänteisyyttä. Osa miehistä tosin on sellaisia, että ei niitä hirveästi mikään kiinnosta, jos on ihan ok asunto, ruokaa ja jotain kivaa tekemistä kavereiden kanssa.
Oletko antanut ankaran työnteon mallin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minua huolettaa lähinnä se, että ei kehitä itseään..eihän tuollainen elämä kehitä ihmisenä. Vai onko tämä joku nykymaailman normi..kaikki elää luurit korvilla näytön edessä.
Ap
Videopelit harrastuksena ovat nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kehittääkö nykyajan ihminen kollektiivisesti ja planetaarisesti itseään? Ei. Koska älypuhelin ajattelee puolestanne, tuhoaa otsalohkoa ja ajatuksenne lagittaa noin 5 sekunnilla. Olette tuhonneet itse itsenne.
No on se toivo menetetty niin kauan kun hän ei itse halua muutosta ja tai ymmärrä. Itse olin tuollainen 33 vuotiaaksi, mielenterveys palvelujen kautta ymmärsin että digilaitteet ei minulle ole hyväksi. Ja aloitin liikkumaan sekä lopetin päihteet.
Jotkut muuttuu 30v jälkeen,ei enää hassuttelu kiinnosta.
Kyllä jotkut aikuistuvat ja ovat aikuistuneet. Opiskelleetkin. Mutta maailma on muuttunut, halutaan muutakin elämää kuin pelkkää raatamista ja välimatkojen kulkemista masentuen pakkasessa. Ei firmoissa ole kaikille sopivia töitä tai paikkoja, paikkakunnat hyvin erilaisia. Osalla ei ole työkykyä ja haluaisi tehdä oman alan mikä kiinnostaa. Tai joustoja. Jos et tiedä miltä muista tuntuu, olisi aika opetella.
työssäkäyviä koulutettuja videopelejä pelaavia työssäkäyviä aikuisia on, vaikka kuinka paljon. Tässä nyt taas tietokonepeleistä yritetään vääntää jotain saatanaa, mutta kyllä ne pojan ongelmien juurisyyt ovat ihan jossain muualla, jos ei edes työpaikkaa yritä löytää.
Vierailija kirjoitti:
No on se toivo menetetty niin kauan kun hän ei itse halua muutosta ja tai ymmärrä. Itse olin tuollainen 33 vuotiaaksi, mielenterveys palvelujen kautta ymmärsin että digilaitteet ei minulle ole hyväksi. Ja aloitin liikkumaan sekä lopetin päihteet.
Mitä hemmetin muutosta? Jos ihminen on onnellinen? Mitä muutoksia 60-70-luvuilla aloittaneet linjaduunarit tekee elämässään? Ei mitään. Emme elä keksintöjen ja kehityksen aikakaudella enää. Nyt valmistautudaan siihen, että rikkaudet kasaantuu ja sitten soditaan kunnolla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jos CV on tyhjä niin miten sitä edes kehittäisi itseään? Töistä on turha haaveilla sillä taustalla.
Olis ihan ok jos kävis töissä eikä häiritse naapureita yöllä. Pelata saa, perhettä ei tarvitse perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kehittääkö nykyajan ihminen kollektiivisesti ja planetaarisesti itseään? Ei. Koska älypuhelin ajattelee puolestanne, tuhoaa otsalohkoa ja ajatuksenne lagittaa noin 5 sekunnilla. Olette tuhonneet itse itsenne.
Oletko sinä itse jalo alkuihminen, kun muita teitittelet?
Siis kolmikymppiseksi asti ei ole tehnyt mitään? Huolestuttavaa. Toisinpäin ei niin huolestuttavaa, jos käy vaikka 35 asti töissä täysipäiväisesti ha sen jälkeen ei mitään. Serkkuni teki noin.
Harvoin on niinpäin että vasta neljäänymppiä lähestyessä mennään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Videopelit harrastuksena ovat nykyaikaa.
Juu harrastuksena, mutta jos pelailee kotonaan kaiket päivät, ei opiskele eikä käy töissä, niin se ei kait ole ihan ok - edes nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut aikuistuvat ja ovat aikuistuneet. Opiskelleetkin. Mutta maailma on muuttunut, halutaan muutakin elämää kuin pelkkää raatamista ja välimatkojen kulkemista masentuen pakkasessa. Ei firmoissa ole kaikille sopivia töitä tai paikkoja, paikkakunnat hyvin erilaisia. Osalla ei ole työkykyä ja haluaisi tehdä oman alan mikä kiinnostaa. Tai joustoja. Jos et tiedä miltä muista tuntuu, olisi aika opetella.
Jututin joskus 2010 paikkeilla kaupunkilaistyttöjä. Olivat iältään ehkä 24-vuotiaita. Hihittelivät ihan samalla lailla kuin 10-12-vuotiaat tyttöset. Ei mitään omia ajatuksia, sivistystä tai mielipiteitä. 30+ ovat taatusti tällä hetkellä vähintää yhtä tyhjiä. Vähintään. Eihän telkkaristakaan tule enää mitään fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Minä olen pilluntuhoaja. Lopunajan ihminen.
Ap