Olen raskaana, kerronko isälle?
Kuulostaa hullulta, mutta tämä isä on hirveä ihminen.
Meillä oli ristiriitainen seksisuhde. Hän on varakas, käy töissä yms, mutta on luonteeltaan niin kamala etten ikinä haluaisi hänen olevan meidän elämässä.
Hänellä on jo kaksi lasta ja olen nähnyt mikä äyskäri hän heille on. En kestä impulsiivisia ihmisiä paitsi sängyssä.
Olen hyvätuloinen, kiva koti ja paljon läheisiä. Ajattelin sanoa, että käytin tanskaista luovuttajaa.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Minusta menetit oikeuden salailla tuota siinä vaiheessa kun päätit pitää raskauden. Olen harvoin kuullut tapauksista, joissa jälkeläinen ei lainkaan haluaisi tietää toisesta vanhemmastaan tai hänen suvustaan.
On olemassa lapsia jotka eivät lankea tuohon ansaan. Esim. Itse en ole ollut kiinnostunut sukulaisista, jotka eivät ole laittaneet tikkua ristiin ollakseni osa elämääni. Miksi olisin? Luottaisin myös äitiin, siihen lienee syy miksi hän on suojellut minua sukulaisilta. En lähtisi kaivelemaan enkä tule koskaan luovuttamaan tietojani mihinkään geenipankkeihin, koska en halua randomeja osaksi elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee abortti, äläkä pilaa lapsen elämää omien himojesi takia.
Sinun mielestäsi siis parempi tappaa lapsi kun kasvattaa hänet ilman "virallista" isää? Kammottava ajatusmaailma, toivottavasti et itse ikinä lisäänny.
Minä neuvoisin myös aborttiin näin useamman lapsen äitinä. Omena ei välttämättä putoa kauas puusta. On raskas taakka yrittää kasvattaa hirviöisän geeneillä varustettu lapsi ilman sosiaalista isähahmoa. Ainakin pitää olla erinomaiset tukiverkot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis parempi tappaa lapsi kun kasvattaa hänet ilman "virallista" isää? Kammottava ajatusmaailma, toivottavasti et itse ikinä lisäänny.
Minä neuvoisin myös aborttiin näin useamman lapsen äitinä. Omena ei välttämättä putoa kauas puusta. On raskas taakka yrittää kasvattaa hirviöisän geeneillä varustettu lapsi ilman sosiaalista isähahmoa. Ainakin pitää olla erinomaiset tukiverkot.
Abortti on murha! Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Alkio/sikiö on yhtä arvokas kun jo syntynyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on mies on helpommin pakotettavissa isäksi kuin nainen äidiksil - Jos lapsen isä kaappasi heti matkaansa lapsen synnyttyöä syntyisi show, jota äimisteötäsiin varmasti vielä oikeudessa ja iltapäivälehdissä mutta kun nainen suuunnittelee, että häntä ei lainkaan kiinnsotaisi kertoa lapselle kuka on lapsen isä niin löytyy monta jota nyökyttelee kilpaa ja hurraa, että se on parasta mitä lapsen äiti voi lapselle tehdä, jos ei välttämättä tarvitse miestä korjaan miehen rahoja ja varallisuutta, jolla kustantaa osa lapsen elosta.
Tämä on sitä sukupuolten tasa-arvoa ja vielä ihmetellään, miksi osa miehsitä on vähän nihkeä elatuksen suhteen.
Miehellä olisi toki sama oikeus olla kertomatta haitalliselle vanhemmalle lapsesta ollessaan itse raskaana.
Se on tietysti ongelma. jos mi
Jos äiti ja isä eivät ole väleissä niin ei todellakaan ole lapsen edun mukaista että häntä aletaan pompottelemaan siittäjän luona ja kiintymyssuhde äitiin hajoaa. Lapsi tarvitsee vakaan vanhemman ja vanhempien välirikko tai olemattomat välit rikkovat sen. Lapsi on käytännössä rakkaudeton orpo jo alkumetreiltään asti. Jos äidillä on vakaat olot eikä pelkoa ongelmista siittäjän kanssa, lapsi saa yhden terveen suhteen yhteen vanhempaan. Se että mies ei ole vaivautunut tällaista lapsen äitiin rakentamaan kertoo siitä, ettei häntä kiinnosta vittuakaan.
Pieni lapsi ei ymmärrä, miten haitallinen paska vanhempi voi hänelle olla. Tätä argumentoidaan aina toiseen suuntaan, että lapsi ei ymmärrä parastaan ja isä on hänelle parasta. Tuo on täyttä paskapuhetta. Koko laki on pelkkää lapsenryöstöä samalla tavalla kuin vaikkapa koiran omistajuus: siittäjillä on yhtä vähän tekoa lasten kanssa kuin koiranpentujen. Ne viedään emoilta väkipakolla.
Jos siittäjä ei ole naimisissa, asu ja huolehdi emosta eli äidistä, näpit irti lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha! Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Alkio/sikiö on yhtä arvokas kun jo syntynyt!
Ymmärrän näkökulmasi ja kunnioitan vakaumustasi. Ymmärrän kuitenkin myös muita näkökulmia ja vakaumuksia. En vaatisi ketään synnyttämään ra iskaajan lasta, enkä myöskään synnyttämään ja kasvattamaan hirveänä pitämänsä ihmisen lasta.
Kerro se sitten kun lapsi on 17 ja lapsilisä loppuu. Silloin isän pitää kustaa mukulan elämä, kunnes hän on saanut ammattitutkinnon. Ehkä siihen mennessä olet saanut kasvatettua lapsen vahvaksi. Hänellä on joka tapauksessa oikeus periä isänsä.
Oletko tullut ajatelleeksi, että lapsi voi tulla luonteeltaan isään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän näkökulmas
Eli syntymätöntä lasta pitäisi rangaista vanhempiensa rikkeistä?
Se että elämä alkaa hedelmöityksestä on paitsi Raamatullinen fakta , myöskin biologinen fakta!
Vierailija kirjoitti:
Kerro se sitten kun lapsi on 17 ja lapsilisä loppuu. Silloin isän pitää kustaa mukulan elämä, kunnes hän on saanut ammattitutkinnon. Ehkä siihen mennessä olet saanut kasvatettua lapsen vahvaksi. Hänellä on joka tapauksessa oikeus periä isänsä.
Jos isä on hirviö ja tällä on muita lapsia, ei todennäköisesti ole minkään arvoista alkaa taistelemaan tämän lasten kanssa perinnöstä. Raha on tässä elämässä lopulta hyvin toissijaista, jos valittavana on onnellisuus ja hyvinvointi. Jota ei ole valitettavasti saatavilla niille, jotka pitävät elämässään hirviöitä.
Se on legitti uhka, että lapsi käyttäytyy myös kuin hirviö. Nature vs nurture. Pikkulapsen (alle 3v) kokemukset määrittävät vahvasti miten tulevaisuus etenee. Kunhan ei pahoinpitele vauvaa ja taaperoa, jne. Niin on hyvissä kantimissa. Yleensä nämä hirviöt syntyvät johonkin espoolaisperheisiin, joissa vanhemmilla on toksinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Tässä menee puurot ja vellit sekaisin. Esim. R aiskauslapsen ei pitäisi antaa syntyä, sillä emme halua jalostaa r aiskaamista lisääntymiskeinona käyttävää perimää.
Jos molemmat ovat halunneet yhdyntää, on tilanne eri, sillä naisen biologia on ohjannut parittelemaan tämän miehen kanssa.
Haluaako jakaa vanhemmuutta tämän kanssa on eri asia, ja kaikissa tapauksissa ei ole niin, että miehen läsnäolo olisi hyväksi lapselle ja/tai äidille. Myös naisella täytyy olla mahdollisuus elää äitinä turvassa ihan yhtä lailla kuin lapsellakin. Laki ei suojaa näissä kuin miehen oikeutta lapseen, jota perustellaan lapsen suulla puhumalla "lapsen oikeudella isään". Tosiasiassa lapsi ei kaipaa isähahmoa, ellei opi kulttuurin kautta, että muilla on isä ja minulla ei. Biologista pohjaa sille ei ole, toisin kuin emon hoivalle.
Hengellisestä (raamatullisesta) näkökulmasta jokaisesta yhdynnästä syntyy lapsi, vaikka hedelmöitystä ei tapahtuisi. Eli teoriassa ehkäisty seksi on yhtä väärin kuin sikiönkin abortointi. Nämä ovat sitten henkilökohtaisia moraalikysymyksiä, mihin vetää rajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha! Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Alkio/sikiö o
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikilla on valta omaan kehoonsa:
Miehellä siihen, kenelle luovuttaa siemenensä.
Naisella omaansa ja kaikkeen sen sisälmystöön.
Vauva ilmaisee omaa tahtoaan mm. Itkemällä, eli jos ja kun rauhoittuu äidin lähellä, tämä on vauvan tahto.
Lääkäreillä oikeus omaan kehoonsa.
Lasuilla oikeus omiin kehoihinsa ja jos heillä omia lapsia, voivat hoivata näitä. Sama sijaisperheillä ja muilla lapsikaappareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha! Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Alkio/sikiö o
Olet väärässä! Raamatullisesta näkökulmasta uusi ihmidelämä alkaa kun munasolu hedelmöittyy!
Yhdynnöissä missä ei tapahdu hedelmöitystä, ei myöskään ala uusi ihmiselämä. Perusbiologiaa.
Mutta: esim spiraali ehkäisykeinona, toimii niin että estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymästä kohdun seinämään, ja on sama asia kun abortti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että persoonallisuuspiirteet ovat perinnöllistä? Minkälainen kuumakalle lapsestasi voikaan kasvaa. Toki ympäristötekijöillä on vaikutuksensa, ja heikkoonkin luonteenlaatuun voi vaikuttaa hyvällä kasvatuksella sekä tasapainoisella elinympäristöllä. Mutta kapasiteettiaan ei voi kukaan ylittää.
Sillä pääsee jo pitkälle kun kukaan ei potki lasta päähän kotona. Ja paras tapa varmistaa tämä on suojella tätä huonolta siittäjältä.
Toki, ympäristötekijöillä on vaikutusta. Mutta se ei millään muotoa paranna huonoa perimää.
Provoaloitus! Näitä samankaltaisia aloituksia on nyt ollut viime aikoina paljon. Tarina muuttuu vain hieman.
Haluat siis varmat rahat valtion kassasta ja häpäistä lapsen isättömyydellä. Tiedätkö miltä näytät viimeistään kun lapsi on teini-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Lapsella, jolla ei ole merkittyä isää, ei ole myöskään oikeutta periä isäänsä lähtökohtaisesti. Lapsen pitää käytännössä itse silloin selvittää isänsä ja vaatia käräjäoikeudesta isyyden vahvistamista, että voi periä. Mutta jos isää ei ole merkitty isäksi, niin ei peri isäänsä tai isän puolen sukua eikä toisinpäin - isä ei peri lastaan tai mahdollisesti tämän sukua (käytännössä mahdollisesti lapsenlapsia, jos lapsi on kuollut).
Lapsi ansaitsee totuuden alkuperästään ainakin jossakin vaiheessa elämäänsä. Tietysti jos tuo isä on ihan vaarallinen henkilö, niin voithan suojella lasta tarvittavan aikaa ja kertoa vasta myöhemmin. Mutta siinä tapauksessa varaudu siihen, että lapsi ei ymmärrä päätöstäsi ja välinne voivat jopa katketa tai huonontua merkittävästi. Missään tapauksessa en jättäisi kertomatta kokonaan lapselle, että kuka hän oikeasti on, tai mistä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko miten sairas ajatuksesi on. Lapsi on parempi abortoida jos hänen isänsä on "hirviö". Leimaat lapsen jo lähtökohtaisesti kelvottomaksi ihmiseksi geenien perusteella. Kuulostaa ihan n tsien toiminnalta.
Minä ja sisarukseni olemme "hirviöisän" lapsia. Meitä on tämän lisäksi kasvatettu henkisellä ja fyysisellä väkivallalla ja alistamisella. Silti meistä kukaan ei ole itse hirviö ja meidän lapsetkin ovat erittäin fiksuja, sosiaalisia ja empaattisia. Omena voi todellakin pudota kauas puusta!
Mistä edes päättelet että AP: n lapsi kasvaisi ilman isähahmoa? Et voi tietää kuinka ihanan miehen AP vielä löytää rinnalleen.
52: tuossa näkökulmassa on se ongelma, että lapsi pelkistyy siinä rangaistukseksi siitä, että äiti on halunnut seksiä. Seksin haluaminen ei tarkoita, että haluaisi lasta, ja ikävä kyllä hirviön lapsella voi olla hirviömäisiä piirteitä itselläänkin.
Tämä kaikki nyt kuitenkin on teoreettista. Kaikesta päätellen ap ilmeisesti aikoo pitää lapsen - vai onko häntä aloituksen jälkeen paikalla nähtykään?
Se on tietysti ongelma. jos mies panee vastuuttomasti ilman ehkäisyä, mutta silloin hän ottaa myös tietosien riskin siitä, että hänestä voi tulla isä. - Mutta myös riskin sukupuolitaudeista, joko niiden saajansa tai tartuttajana.
Lapsen äidin ei tietenkään tarvitse tulevaisuudessa olla missään kummemmissa väleissä. - Lähinnä ajattelen lasta; eikö hänellä ole edes lähtökohtaisesti oikeutta tietää kuka hänen isänsä on? Mahdollsiuutta vietttää myös isänsäö kanssa aikaa, jollei muuten niin tuetusti tai valvotusti - Lastenvalvoja varmasti kertoo lisätetoja kysyttäessä.
Totta kai lapsesta vo kasvaa ihan täysäinen ihmien sinkkuvanhemman huomasssa mutta lähtökohtana se, että lapselta pimitetään kokonaan tieto hänen (mahd.,) isästään on minusta ikävä. - Ei ole lapsen syy tai vika, että hänen isänsä on mitä on. (Tai oli mitä oli). - - - -Eikä lasta tietenkään pidä pakottaa tapaamaan isäänsä, jollei hän itse halua, Kyse on lapsen oikeudesta ei velvollisuudesta.
Lapsen isälle kuuluu elatsuvastuu riippumatta siitä kuinka hyvin tai huonosti vanhemmat tulevayt keskeneään toimeen tai onnistuuko hän tapaamaan lastaan vai ei.