Ärsyttääkö teitä (oikein)kirjoitustaidottomat kanssaihmiset?
Luulisi sentään kaikkien, jotka ovat peruskoulun tässä maassa käyneet, osaavan kirjoittaa. Miksi on niin vaikeaa aloittaa lause isolla alkukirjaimella, käyttää välimerkkejä ja laittaa esim. se piste loppuun?
Ärsyttää! Annatte itsestänne vajaaälyisen kuvan.
Kommentit (28)
ihan karkeimmat virheet. Olen ehkä sitten pikkumainen. Mutta että presitentti, ja kolitsi-housut...nindendo...
Mutta yritän ottaa hiukan rennommin :) Jos nyt jotain tolkkua saa niin kai kaikki on ihan hyvin.
eli ie jos pitäisi kirjoittaa ei. Jos lähetän asiallista sähköpostia, en lähetä kirjoitusvirheitä. Koska en näpyttele työkseni, en myöskään ole maailman nopein näpyttelijä. Kirjoittaessani tälläisille palstoille pidä niin väliä onko kaikki kirjaimet ja välimerkit mukana. Älyssäni ei ole todettu mitään suurta vikaa ja lukihäiriötäkään ei ole.
Nykyään en tuomitse heti, jos en tunne kirjoittajaa. Teinix-kieli ärsyttää enemmän kuin kirjoitusvirheet.
mitä väliä kaikilla pilkuilla? itsekin olen kirjoittanut laudaturin aineen silloin, kun oli tarve sille. täällä ei ole tarvetta. eikä tule olemaankaan. :D
Vierailija:
Vastatkaa nyt joku vajaaälyinen.
Et itsekään kovin fiksulta vaikuta. Itseasiassa susta saa tosi juntin kuvan!
Satunnaiset pilkkuvirheet, näppäilyvirheet ym. eivät ärsytä.
Tiedostan senkin, että joskus voi olla kyse myös lukihäiriöstä.
[/quote]
Mieluummin olen juntti kuin kirjoitustaidoton ja huumorintajuton!
Vierailija:
Mieluummin olen juntti kuin kirjoitustaidoton ja huumorintajuton!
Jatka omana " onnellisena" itsenäsi. Mä en ole vaan koskaan osannut löytää huumoria toisten haukkumisista. Mutta mä ymmärrän kuitenkin erilaisuutta ja sitä että, kaikki eivät voi loistaa joka asiassa. Ja huomaatkos osaan kirjoittaa..miten siihen kommentoit?
Toisekseen teen samalla aina muuta enkä tarkista virheitä. Itseäni ei haittaa, mutta saan jatkuvasti kuulla järkyttävästä kirjoitustyylistäni. Pääasia että saa jotenkin tolkun. :DD
äidinkieltä....en ole siinä lahjakas. Toisaalta hyvä en pistä merkille toisten virheitä miten ne kirjottaa. Niin ja kirjotan joskus murteella tapetaanko minut nyt???
Ap: Ärsyttääkö teitä (oikein)kirjoitustaidottomat kanssaihmiset?
Luulisi sentään kaikkien, jotka ovat peruskoulun tässä maassa käyneet, osaavan kirjoittaa. Miksi on niin vaikeaa aloittaa lause isolla alkukirjaimella, käyttää välimerkkejä ja laittaa esim. se piste loppuun?
" Korjattu" versio: Ärsyttävätkö teitä (oikein) kirjoitustaidottomat kanssaihmiset? Luulisi sentään, että kaikki peruskoulun tässä maassa käyneet osaavat kirjoittaa. Miksi on niin vaikeaa aloittaa lause isolla alkukirjaimella, käyttää välimerkkejä ja vaikkapa laittaa se piste loppuun?
Vierailija:
" Korjattu" versio: Ärsyttävätkö teitä (oikein) kirjoitustaidottomat kanssaihmiset? Luulisi sentään, että kaikki peruskoulun tässä maassa käyneet osaavat kirjoittaa. Miksi on niin vaikeaa aloittaa lause isolla alkukirjaimella, käyttää välimerkkejä ja vaikkapa laittaa se piste loppuun?
uusi versio:
[color=chocolate]
Miksi kirjoitustaidottomat ihmiset ärsyttävät minua?
Tiedän, että kaikki meistä eivät saa suoritettua peruskoulua loppuun. Osalla meistä on myös lukihäiriö.
Kärsinkö jostakin syndromasta? Miksi on niin vaivalloista aloittaa lause isolla alkukirjaimella? Kirjoittavatko ihmiset reumaattisilla sormilla? Onko shift-näppäin hankalassa paikassa? Onko kaikilla ollut varaa ostaa itsellensä riittävän tehokkaat silmälasit? Onko näppäimistöllenne kaatunut Pilttiä ja kahvia? Luopuisinko välimerkeistä? Emme ehkä tarvitse ylipitkiä virkkeitä. Taidan lopettaa ilman pistettä
18, mikähän sana ' vaikkapa' on? Hah hah!
Siinähän " vaikka" on saanut peräänsä merkitystä tehostavan liitepartikkelin -pa.
Vierailija:
Vierailija:
Et itsekään kovin fiksulta vaikuta. Itseasiassa susta saa tosi juntin kuvan!Mieluummin olen juntti kuin kirjoitustaidoton ja huumorintajuton!
Jatka omana " onnellisena" itsenäsi. Mä en ole vaan koskaan osannut löytää huumoria toisten haukkumisista. Mutta mä ymmärrän kuitenkin erilaisuutta ja sitä että, kaikki eivät voi loistaa joka asiassa. Ja huomaatkos osaan kirjoittaa..miten siihen kommentoit?
No tuota... Tuossa olisi myös aika paljon korjattavaa. Lähes joka lauseessa on jotakin vialla. Joten ei kai sitä kirjoitustaitoa tarvitse sen enempää kommentoida. Ja minä en muuten ole se, jolle kysymyksen esitit!
reversaalivirheitä. Jos luen tekstin ennen lähettämistä, huomaan virheet kyllä, mutta usein en ehdi lukea kun jo painan ok:ta. toinen juttu on sitten se, kirjoittaako puhekieltä vai yleiskieltä. Kyl mua tosi paljo ärsyttää mix ain on joku ketä skriivaa iha ihqui juttui...
Vastatkaa nyt joku vajaaälyinen.