Työmatkapyöräily kesällä
Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km
Kommentit (481)
Sähköpyörä kipinä iski. Voitteko suositella merkkiä. En osaa omin päin tehdä valintoja. Haluisin parhaan mahdollisen, sekä kevyen pyörän.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä kipinä iski. Voitteko suositella merkkiä. En osaa omin päin tehdä valintoja. Haluisin parhaan mahdollisen, sekä kevyen pyörän.
Sähköosat Shimano, Bosch tai Yamaha.
Käyttötarkoitus ratkaisee. Kaupasta johon voit taluttaa takaisin jos ei pelitä.
Yleisemmin kaikki muut paitsi "fitnord"-kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30km työmatka on semmonen kevyt aamulenkki eikä edes kunnolla tunnu missään, jos on edes vähän kuntoa.
Kokeiles joskus yövuoron päälle moinen aamulenkki..
Matkana on 20km suuntaansa ja mukavin aika pyöräillä töistä on iltavuoron jälkeen syksyllä, kun maa sateen jälkeen märkä ja pimeää.
Fenix valaisin auttaa ja pyöränä sähköavusteinen Fokus. Nyt keväällä alkaa kausi ja tehdään pohjat kunnolle, jotta onnistuu työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Poljen vaihteettomalla pyörällä rauhallisesti 8km/suunta matkan. Reilusti alle tunti menee.
Kaikissa pyörissä on ainakin yksi vaihde.
Vierailija kirjoitti:
Merkkiä en tiedä mutta keskimoottori kannattaa olla. Moottori shimano, bosch tai yamaha.
Mulle tulee hiki. Mäkistä maastoa 9km puolisen tuntia. Pakko käydä suihkussa.
Itsellä työmatka noin seitsemän kilometriä,jonka poljen 3- vaihteisella peruspyörällä ja ainakin minulle kelpo peli.Pyöräilen vuoden läpeensä ja siksi toivon sinulta ja kaikilta,jotka ovat ns.kesäpyöräilijöitä,muistelemaan liikennesäännöt,käyttämään kypärää ja jättämään sen matkapuhelimen taskuun pyöräillessä.
Ekologisempaa olisi mennä polttomoottoriautolla.
Sellainen maailma jossa polkupyöränkin valmistus vaatii akkumineraalikaivoksen on viimeinen naula ekosysteemimme arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaan se sähköpyörä, niin ei tule hikeä ja sillä voi näin kauniina päivänä ajella vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin.
Mikä sähköpyörä teille on?
ap
Mulla ei oo sähköpyörää vaan perus jopo. Tuossa olisi suht tuore vertailu https://www.vitamiini.org/paras-sahkopyora-2025/ uutuusmalleista
Öööh, halpispyörien vertailu. Katsokaa esim. Haibike, sieltä löytyy kunnon sähksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköosat Shimano, Bosch tai Yamaha.
Käyttötarkoitus ratkaisee. Kaupasta johon voit taluttaa takaisin jos ei pelitä.
Yleisemmin kaikki muut paitsi "fitnord"-kusetus.
Bosch on parhaita
Vierailija kirjoitti:
Ekologisempaa olisi mennä polttomoottoriautolla.
Sellainen maailma jossa polkupyöränkin valmistus vaatii akkumineraalikaivoksen on viimeinen naula ekosysteemimme arkkuun.
Oma valinta on 60-luvun mummonpyörä ja sadepäivinä 80-luvun auto. 12km ja risat.
miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..
Tosi kivaa elää euron bissellä.
Vierailija kirjoitti:
Kevätaurinko houkuttelee ja ne ketkä jo viime vuonna uskalsivat satsata sähköpyörään, sanoo nyt, että se oli paras päätös koko vuoteen. Meidänkin työpaikalla ne, jotka vielä viime keväänä sanoi "mä mietin vielä" ajelee nyt tuskaisina tavallisilla pyörillä, kun toiset huristelee kevyesti ja hymyssä suin.
Olen polkenut vuosikymmeniä 10-15 km työmatkoja ihan tavallisella vaihdepyörällä. Pyöräillessä tulee hiki, teki sen hitaasti tai nopeasti. Hien määrä lisääntyy mitä pitempi matka tai mitä kovempi vauhti. Se on työmatkan tarkoituskin. Siinä tulee päivän liikunta samalla. Miksi ihmeessä polkea sähköpyörällä moinen matka? Jotta voi kehua "pyöräilevänsä" työmatkat, vaikka avustaja on lähes koko ajan työssä? Pelkkää laiskuutta.
Mä ajelen junalle 8km ihan perus 3 vaihteisella kun ei mitään hienointa uskalla asemalle jättää eikä työpaikan sisään voi pyörää ottaa. Sähköpyörän hankkisin koko 40km matkalle jos sen sais kunnon säilytykseen työpäivän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne nyt ei keveitä ole, ihan syystä.
Itsellä Haibike, hyvä moottori, vaihteisto ja akku. Lokasuojat, valot ja tarakka. Hintaa päälle 4 th
Ihan pro-vinkkinä vaan en tietenkään kerro naiselle kuinka toimia