Työmatkapyöräily kesällä
Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km
Kommentit (483)
Moi! Käytii tänään Testo Manin ja Raudon kaa leffassa tsiigaas Dare Devil!
Mikä on paras asia, jonka olet oppinut elämässä?
Lens just kikkare housuun t. ap puhelimella
lue otsikkosi ja aloituksesi äläkä esitä typerää
Kiitos kun teet maailmasta paremman paikan!
No mitä sä sit kyselet täällä tyhmiä?
Vanha koira ei oppi uusia temppuja
Pyöräilisin mielelläni töihin, työmatkaa 8km/suunta.
Ongelma on, ettei työpaikalla ole mitään turvallista paikkaa säilyttää polkupyörää ja alue on sellaista, että jos yhtään arvokkaamman fillarin jättää ulos, niin siinä on iso riski, että lähtee varkaiden matkaan. Millään ruosteisella 80-luvun Terässiivelläkään ei viitsisi polkea.
Joten kuljen autolla (koska julkisilla joutuisi kiertämään, vaihtamaan kulkuneuvoa ja kävelemään 2km - aikaa kuluu melkein tunti. Autolla olen perillä noin 18 minuutissa).
Vierailija kirjoitti:
Sähkiksellä ajan. 15 km sivu ympäri vuoden.
Juu juu, takuulla rankkasateella ja lumimyrskyn jälkeen 😆
Minulla on vajaat 10km matkaa ja kyllähän sen ajaa hyvällä säällä ilman sähköjäkin, mutta sähköllä pääsee nopeammin, vähemmällä hikoilulla ja viitsii lähteä säällä kuin säällä (pyöräilen ympäri vuoden). Käytännössä sähköpyörä on minun tapauksessa käytännössä nopein ja kätevin tapa taittaa tuo matka, koska autolla joutuu odottelemaan ruuhkissa paljon enemmän eikä parkkipaikkaa saa ihan työpaikan vierestä vaan joutuu etsimään ja/tai kävelemään. Reippaasti alle puolen tunnin on ehtinyt pyöräillä ja vaihtaa vaatteetkin työpaikalla. Toki jos isoa avustusta käyttää niin ei se sitten kummoista liikuntaa ole, mutta halutessaan pystyy hikoilemaan sähköpyöränkin kanssa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilisin mielelläni töihin, työmatkaa 8km/suunta.
Ongelma on, ettei työpaikalla ole mitään turvallista paikkaa säilyttää polkupyörää ja alue on sellaista, että jos yhtään arvokkaamman fillarin jättää ulos, niin siinä on iso riski, että lähtee varkaiden matkaan. Millään ruosteisella 80-luvun Terässiivelläkään ei viitsisi polkea.
Joten kuljen autolla (koska julkisilla joutuisi kiertämään, vaihtamaan kulkuneuvoa ja kävelemään 2km - aikaa kuluu melkein tunti. Autolla olen perillä noin 18 minuutissa).
Meillä taas on lukittu pyörähalli, mutta ei parkkipaikkoja kaikille. Sanomattakin selvää että työmatkapyöräily on tosi suosittua, halli on välillä aivan täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Poljen vaihteettomalla pyörällä rauhallisesti 8km/suunta matkan. Reilusti alle tunti menee.
Miten saat kulumaan tuohon mitenkään puolta tuntia enempää? Kakskyt minuuttia - puoli tuntia menee kesät ja talvella vähän kelistä riippuen noin puoli tuntia 45 min jos on huono keli. Mummiskalla poljen. Eikä tule hiki jos ei pue liikaa vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poljen vaihteettomalla pyörällä rauhallisesti 8km/suunta matkan. Reilusti alle tunti menee.
Miten saat kulumaan tuohon mitenkään puolta tuntia enempää? Kakskyt minuuttia - puoli tuntia menee kesät ja talvella vähän kelistä riippuen noin puoli tuntia 45 min jos on huono keli. Mummiskalla poljen. Eikä tule hiki jos ei pue liikaa vaatetta.
Tarpeeksi hitaasti kun polkee niin saa kulumaan. Aika kovaa saa kyllä polkea jos ilman vaihteita ajaa 8km 20 minuutissa, se vaatii kuitenkin n. 25km/h keskinopeuden. Sähköllä helppoa, vaihteettomalla mummiskalla ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaan se sähköpyörä, niin ei tule hikeä ja sillä voi näin kauniina päivänä ajella vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin.
Mikä sähköpyörä teille on?
ap
fitnord ava 500 ollut käytössä vuoden ja ei mitään pahaa sanottavaa
Peruspyörä navigoinnilla, ettei aja harhaan ja voi vapaasti kierrellä - työmatka 20 km.
Pyöränä Fokus Adventure - 4000 pyörä joustokeulalla. Mukava ajaa. Menee lukkoon, kun ei ole virtaa tai näyttöä.
Mulla on alle 2000e maksanut sähköpyörä. Sillä on niin helppo ja mukava ajella, että ei mitään ongelmaa liitää noin 12km työmatkoja. Aikaa pitää vain varata riittävästi eli on se erilaista toki kuin vain hypätä viime hetkellä auton rattiin. Jos on lämmin päivä niin on mukavampi ajella tosi rauhallisesti jotta ei tule hiki.
Itse asun todella mäkisellä alueella, jyrkkiä mäkiä on mennen tullen, joten tavallisella pyörällä olisin varmaan jatkuvasti aivan hiessä.
Milloin eri mieltä olemisesta on tullut toiseen kohdistuvaa epäkunnioitusta?
state of mind <3