Mies jätti voileipätarpeet yöksi pöydälle! Eikä oo eka kerta kun menee ruoat piloille.
Tekisi mieli heivata koko äijä kuuhun, kun on muutenkin huithapeli, miesvauva!
Kommentit (92)
Mun vaimo tekee tota jatkuvasti. Lisäksi jättää kaikki roskat lojumaan mihin sattuu ja minä sitten siivoan tuon porsaan sotkuja. Ahmii ruokaa kuin rekkamies ja painaa kuorma-auton verran. Mitä vttua sille kivalle tytölle tapahtui? Jossain vaiheessa alkoi lukemaan vauvapalstaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on erityisen herkkiä vatsavaivoille, eikä todella voi syödä mitään huonosti säilytettyä. Minulla ei ole ollut yhtä noroa lukuunottamatta yhtään ruokamyrkytystä matkustelusta huolimatta, mutta tarkka saa olla. Ikääntyneellä jo noro voi viedä hautaan. Näitä epidemioita yritetään mm. hoitokodeissa puhtaudella ehkäistä.
Noro taitaa tulla aivan muusta kuin yön yli pöydällä olleista voileipätarpeista. Ap taitaa säilyttää leivätkin jääkaapissa. Ja tomaatit, kurkut, kananmunat ym.
Niin tulee, mutta raju vatsatauti on sekin. Kananmunat ja kurkut säilyy parhaiten jääkaapissa. Tomaatit ei.
Miksi ne ei kaupassa ole kylmässä?
Kaupassa ei säilötä ruokaa, vaan myydään. Ei ole pakko pitää kylmässä, vaikka niin säilyisi paremmin. Onko lanttusu jumissa?
Jos ei nyt heti aamulla syömäkelvotonta olekaan, niin ainakin maku ja koostumus kärsivät ja säilyvyys heikkenee olennaisesti. Lämpimässä juusto alkaa hikoilla, leikkeleet veltostuu ja levitteet muuttuvat löllöksi. Mies tuhlaa rahaa pilaamalla elintarvikkeita.
Ja sitten siitä säilytyksestä: kananmunat säilyvät hyvin huoneenlämmössä ja ovat siinä samalla heti käytettävissä leipomiseen, ilman että pitää erikseen ottaa lämpenemään. Eivätkä täytä jääkaappia. Sipulitkin säilytän huoneenlämmössä, mutta muut vihannekset säilyvät kyllä paremmin vihanneslokerossa. Kurkku on mielestäni parhaimmillaan nimenomaan viileän raikkaana. Mun makuun kurkku menee huoneenlämmössä nihkeäksi, koostumus pehmenee ja maku alkaa muistuttaa ulkoa tulevaa koiraa. :D
Vierailija kirjoitti:
Oliko 3-4 lajia leikkeleitä?
Oli ja pesty jauhenliha myös 😪
Heivaa vaan äijä tai älä ainakaan ikinä lisäänny sen kanssa. Hän kuuluu juuri niihin jotka unohtavat lapsen autoon ja lapsi kuolee kuumuuteen.
Mun ex-mies ei jostain syystä saanut ikinä jääkaappia suljettua iltapalansa tehtyään. Hän siis kukkui puolille öin ja söi silloin iltapalan ja kun minä menin aamulla keittämään kahvia, jääkaappi piippasi ja se oli ihan lämmin ja kaikki sisältö oli heitettävä roskiin. En ymmärrä, miten ei useiden kertojenkaan jälkeen oppinut tarkastamaan, että jääkaapin ovi oli varmasti kiinni!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yhdessä yössä pilalle mene. Mummollasi ei edes ollut jääkaappia ja hyvin pärjäsivät.
Mummon keittiö oli talvella öiseen aikaan 12 astetta lämmin. Vähän auttoi asiaan. Kyllä sanoisin, että joku lihaleikkele on aivan varmasti pilalla, jos on 12h maannut 20-22 asteessa.
Suomessa on sitten älyttömän huonoja leikkeleitä. Käyttekö kaupassakin kylmälaukun kanssa jos kauppa on hieman kauempana?
Kylmälaukku on aika pakasteita varten. Usein laitan jääkaappitavarat sinne myös, mutta se on enemmän sen vuoksi, että löytyy helposti purkaessa. Harvemmin se kauppa 12 tunnin matkan päässä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yhdessä yössä pilalle mene. Mummollasi ei edes ollut jääkaappia ja hyvin pärjäsivät.
Minun mummoilla oli jääkaapit ja on minun lasten mummoillakin. Minullakin on. Mummoni olivat syntyneet 1915, toki heidän lapsuudessa kellarissa säilyttivät.
Miksi miehesi tekee tarpeensa yöllä keittiön pöydälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi yön yli paahtopaistisiivut pöydälle. Ohhoh tuumasin kun ei ole aiemmin jäänyt.
No maistelin aamulla, niin ei ollut maku mennyt miksikään.
Syömäkelpoista.
Jos rasva jää pöydälle, niin laita aamulla uunipannaritaikinaan ja sämpylätaikinaan sitä.
Kaikki taudinaiheuttajat ei maistu, varsinkin lihassa. Luulisi vanhusten olevan eniten huolissaan, kun vastustuskyky heikkenee koko ajan. Mutta sitäpä sitten tasapainottaa hidastunut kognitio.
Lihaleikkeleessä se on rasva joka härskiintyy lämpimässä. Paahtopaisti on nautaa, jossa rasvaa on erittäin vähän.
Nyt olisi ollut jääkaapin karttajilla paljon hyvää ruokaa biojätteessä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fa64cbd-9ad4-4fe8-820a-c940af5283fe
Mitä materiaalia se kotelo on? Kaupasta tulee sellaisessa pahvisessa, joka ei eristä mitään hajuja. En minäkään vieraana kehtaisi valittaa sipulinmakuisista kananmunista, jos minulle tarjottaisi niitä kyläpaikassa.
Meillä kaukana kaupoista asuvilla perheellisillä on niin paljon kylmäsäilytystä vaativaa tavaraa, että ei jääkaappiin laiteta mitään sellaista, joka ei kaupassakaan ole kylmässä. Se verran olen puutarhahommia harrastanut, että eräitä ruokatarvikkeita kannattaa varjella enemmän kylmältä kuin lämpimältä.