Vantaalla määrättiin 1000€ uhkasakko parvekkeella tupakoinnista
Tarkastajat tekivät yllätyskäynnin huoneistoon ja ihmisiä jäi kiinni itse teossa tupakanpoltosta.
Kommentit (34)
Juuri tässä suunnittelin tehdä valitusta naapureiden parveketupakoinnista. Saatiin äskettäin oikeudesta voimaan parveketupakointikielto. Talon rakenteen takia parveketupakoinnin haju tulee aina sisään. Naapuri jatkaa tupakointia kiellosta huolimatta. Vaihtoehdothan tuohon puuttumiseen ovat uhkasakko tai asunnon haltuunotto/häätö.
Oikein! Tupakka on myrkky (lukee tupakkalaissakin) eikä yhdelläkään tupakoitsijalla ole oikeuttaa myrkyttää toisten ihmisten kehoja.
kelahan nää maksaa kaikki yhden tai kahden mutkan kautta
Vierailija kirjoitti:
Juuri tässä suunnittelin tehdä valitusta naapureiden parveketupakoinnista. Saatiin äskettäin oikeudesta voimaan parveketupakointikielto. Talon rakenteen takia parveketupakoinnin haju tulee aina sisään. Naapuri jatkaa tupakointia kiellosta huolimatta. Vaihtoehdothan tuohon puuttumiseen ovat uhkasakko tai asunnon haltuunotto/häätö.
Soita isännöitsijälle. Isännöitsijä kutsuu terveystarkastajat talon ulkopuolelle tarkkailemaan polttaako joku tupakkaa parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kohtuullinen edes oikeudessa? Autollakin saa kännissä tappaa ihmisen ja pääsee vähemmällä.
Eikö uhkasakko toimi niin, ettei sitä joudu maksamaan, jos noudattaa jatkossa sääntöjä? Se lankeaa maksettavaksi, jos jatkaa yhä sitä tupakointia kiellosta huolimatta. Voi miettiä, että kannattaako sitä vetää vielä yksi tupakka parvekkeella hintaan 1000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita isännöitsijälle. Isännöitsijä kutsuu terveystarkastajat talon ulkopuolelle tarkkailemaan polttaako joku tupakkaa parvekkeella.
Ei hoida, itse pitää tehdä ilmoitus kunnalle, yhteystiedotkin tuli isännöitsijän ilmoituksessa, missä ilmoitettiin tupakointikiellon voimaan tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä nykyään jaksataankin kytätä.
Älä viitsi, jos sulla OLISI oma kämppä vuokralla jollain, taatusti kyttäisit!
JA hei, on työpaikkojakin joissa saa varoituksen kun ja jos juoksee tupakalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hoida, itse pitää tehdä ilmoitus kunnalle, yhteystiedotkin tuli isännöitsijän ilmoituksessa, missä ilmoitettiin tupakointikiellon voimaan tulosta.
Tuossa artikkelissa ainakin isännöitsijä soitti terveystarkastajille, jotka tekivät tarkastuskäynnin.
Vuokraan joitakin asuntoja ja jokaisessa kohteessa olen lähimmille naapureille henkilökohtaisesti sanonut,että asunnossa ja sen parvekkeella on ehdoton tupakointikielto ja jos joku siellä tupakoi ja se teitä häiritsee, niin pyydän, että ilmoitatte siitä minulle. Näissä kaikissa kohteissa on taloyhtiö tekemässä parveketupakointikieltopäätöstä, mutta siihen asti olen tupakoinnin kieltänyt myös vuokrasopimuksessa. Yksi vuokralainen tupakoinut vastoin vuokrasopimuksen ehtoa ja jäänyt kiinni, joten irtisanoin vuokrasopimuksen ja sitten päälle asunnon puhdistuskulut otsonoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä nykyään jaksataankin kytätä.
Älä viitsi, jos sulla OLISI oma kämppä vuokralla jollain, taatusti kyttäisit!
JA hei, on työpaikkojakin joissa saa varoituksen kun ja jos juoksee tupakalla!
Ihanasti päiväkodissa nuuska huulessa KOKO työvuoron ajan.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkasakko myös nepalilaisten ruuan tekijöille! Olen yli vuoden körsinyt kammottavan ruuan kärystä kerrostalomme rappukäytävässä, omalla parvekkeella, pihassamme. Nyt taloyhtiö maksaa yli 3000 euroa ilmastoinnin parantamiseksi että nämä aasialaiset saavat kodissaan kokata haisevia ruokiaan! Suomipoika maksaa kiltisti. Onhan heillä oikeus tehdä, kukaan ei voi pakottaa heit esim.sulkemaan keittiön ovea, käyttämään liesituuletinta, rappukätävän välioveakaan he eivät sulje kun ei oo pakko.
Ruuan haju ei aiheuta syöpää.
Hajusta en tiedä ruoassa. Meillä tuoreesti tehty ruoka tuoksuu. Haisevasta ruoasta jos sitä syö voi hyvinkin saada syöpää. Lisäaineista saa vielä enemmän syöpää ja ne eivät haise eivätkä tuoksu siksi niitä ostetaan ja mätetään kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se oli niille zaatanan mulukuille aivan oikein!
Pidä huoli omista asioistasi.
Parveketupakointi on kyllä naapureille ihan heidän asiansa.
Ruuan haju ei aiheuta syöpää.