Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa todellavähän palkallista lomaa verrattuna muuhun maailmaan

Vierailija
01.04.2025 |

Tuli yllätyksenä tämä ainakin minulle! Olen aina kuvitellut, että meillä on maailman mittapuun mukaan paljon palkallista lomaa, mutta eipä olekaan! Löysin listan, jossa Suomi on vasta sijalla 88 palkallisten lomien määrässä! Eniten palkallista lomaa on Iranissa. Taisi olla 53 päivää vuodessa. Kaikissa pohjoismaissa taisi olla Suomea enemmän palkallisia vapaapäiviä. Sen lisäksi, että palkkakin on parempi. Miten voi olla?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mun mielestä ministereillä ja kanistereilla on lomia ihan helvetisti, mikään Iranin 53 päivää riitä mihinkään. Pelkkä Joululoma on kuukauden verran, vähän yli, kesälomaan ei taida kaksi kuukautta riittää etc. Eihän toi 53 päivää oo mitään kun kansanedutajat ja ministerit lomailee...

On. Ne ei kuitenkaan nyt liitt tähän. Ihan tavallisesra työväestöstä puhutaan.

Vierailija
42/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkkaa pitäisi saada mistään muusta kuin työpaikalla työtä tehdessä?

Miksi muualla pitää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propaganda toimii niinkuin kaikessa muussakin. Samaa sarjaa kui ;

"Ilmainen koulutus " = llmainen opetus, syöminen ja asuminen sinä aikana onkin sitte tuurikauppa. Jotkut voivat jopa selvissä hengissä valmistumiseen asti.

"Ilmainen terveydenhuolto" = Ilmainen toimenpide, maksat poliklinikkamaksut, pakolliset yöpymiset, jos lääkärille/sairaalaan asti joskus pääset! Vapautuessasi olet velat niskassa ja palkkiona saat luottohäiriö merkinnän, kun syöt ennemmin tai ostat lääkkeet.

Pitkät vuosivapaat= 'Matti Kiinasta kertoo miten suomalaisilla on maailma mittakaavassa niin pitkät lomat"  

Kaikki on typerää propagandaa ja tämä tyhmä kansa uskoo kaiken mitä sille suolletaan tajuamatta ottaa itse asioista selvää tai kieltämällä kaikki faktat, vaikka itse joutuu/joutuisi kaiken kokemaan! "Täytyy olla yksittäistapaus"   

Vierailija
44/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin yhdellä reissulla pari amerikkalaista ja heillä oli vaan kahden viikon loma vuodessa. En teidä sitten oliko totta. 

Amerikkalaiset voivat pitää lomat vapaammin. Yleensä joulun aikaan on pitempi viikon tai kahden loma. Muutoin lomapäiviä otetaan lyhyemmissä pätkissä. Yksi tuttu otti lomapäiviä pitämällä aina perjantait vapaana. Kuvittelin aiemmin, että heillä on lyhyet lomat. Yllätyin, kun kuulin, että vanhemilla työntekjöillä lomaa on  7 viikkoa vuodessa. Uusilla työntekijöillä on vähemmän, mutta vuosien aikana lomamäärä kertyy lisää.

Vierailija
45/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa ei myöskään ole tätä Suomen typerää systeemiä, että lomat pitää ensin ansaita, ja senkin jälkeen ne pitää ottaa tiettyyn aikaan tietyn pituisina eikä niin kuin itse haluaa. Voi mennä jopa 1,5 vuotta, ennen kuin saa pitää talvella lomaa, jos aloittaa töissä keväällä.

Esim. Saksassa ja Isossa-Britanniassa lomat alkaa kertyä heti 2 päivää kuukaudessa ja niitä saa ruveta muutaman kuukauden päästä pitämään silloin kun haluaa.

Taas tätä holhoamista Suomessa, ihan kuin ihmiset eivät ihan itse osaisi lomistaan päättää.

Vierailija
46/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa palkkaa maksetaan 13kk vuodessa. On palkallinen kesäloma, ja sen lisäksi joulukuussa maksetaan ylimääräinen palkka. Työsuhteen päättyessä maksetaan bonuksia sen perusteella miten monta vuotta on kyseisessä työpaikassa ollut. Ne bonukset on todella hyvät! Jotkut ostaa niillä pitkän työsuhteen päätteeksi vaikka talon! Hyvä keino sitouttaa henkilökunta pitkään työsuhteeseen.

Vierailija
47/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi