Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla menee huonosti avo/avioliitossasi. Miten vietät iltasi kotona?

Vierailija
01.04.2025 |

Sinä, joka asut yhdessä puolisosi kanssa, mutta parisuhteessanne menee huonosti, on riitoja, rakkaus ehkä kadonnut, vi tuttaa toisen pelkkä olemassaolo tai vastaavaa. Kuitenkin ainakin arki-illat molemmat on kotona, lapsiakin ehkä on ja heistä pitää huolehtia jne. Eli pakoon ei pääse. Ennen kuin joko muuttaa erilleen (tai sitten ehkä parisuhde korjaantuu). Kiinnostaisi miten vietät illat kotona. Miten kestät sitä, että parisuhteessa on kamalaa mutta molemmat ovat kotona?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kumpikin omissa oloissa. Luetaan tai jotain, toisillemme ei puhuta. Tilanne on kireä ja vaikea, mutta ei olla vielä erottu. Lapsi on pieni ja ero aiheuttaisi paljon muutoksia arkeen.

Just. Ja sitten lapselta menee kymppitonni terapiaan aikuisena. 

Terveisin Aikuinen lapsenne (kiitti vanhemmat)

Missä noin on sanottu että menisi?

Varmaan jos äiti vaikeasti mt-ongelmainen ja isä taas päihdeongelmiasa niin terapiaa, ja ajoissa, tarvitaan ettei lapsi sittwn aikuisena alitajuisesti kosta vanhempiensa tekoja ja laiminlyöntejä täysin niihin liittymättömille parisuhdekumppaneilleen.

Vierailija
42/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä lopettamista pohtiessahan nuo illat menee, kun nainen huutaa, lapsi huutaa ja telkkari huutaa. Kyllä oli valtava virhe lisääntyä varsinkin tämän tapauksen kanssa, mutta kakku on lusittava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa oloissa. Puolisoa ei kiinnosta.

Omissa oloissa. Mua ei kiinnosta. Viimeinenkin lapsi lähtee kohta kotoa, niin luulen että minäkin lähden

Hei älä mee...

Ressu R.

Vierailija
44/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puheyhteys kadonnut jo aikoja sitten. Joskus kyllä katsotaan sarjoja yhdessä mutta ei ikinä puhuta mistään syvällisemmästä. Usein ollaan vain hiljaa. Tosin se hiljaisuus ei ole semmoista kiusallista,ei vain ole toiselle mitään asiaa eikä puhuttavaa. Ei varmaan ihan normaalia tämäkään..

Mä kyllä puhuisin ja yritänkin, mutta puoliso istuu hiljaa eikä sano sanaakaan. Välillä mietin, onko hän vain sellainen ihminen, jolla ei liiku päässä mitään. Monesti vielä puhuessaan toistikin minun mielipiteitäni ominaan. Mutta luulisi, että edes omista tunteistaan osaisi kertoa, jos haluaisi.

Vierailija
45/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä lopettamista pohtiessahan nuo illat menee, kun nainen huutaa, lapsi huutaa ja telkkari huutaa. Kyllä oli valtava virhe lisääntyä varsinkin tämän tapauksen kanssa, mutta kakku on lusittava.

Lusi lapsi aikuseksi ja lopeta akka

Vierailija
46/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietettiin loppuvuosina aika paljon aikaa eri huoneissa(mies tietokonepelejä pelaten) ja mä olkkarissa tv:ta katsoen/tabletilta nettiä selaten. Jossakin vaiheessa tuli sitten sellainen olo että olisiko yksin parempi ja helpompi olla.

Vierailija
47/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies katsoo telkkaria takkahuoneessa, mä läppäriltä leffoja olohuoneen sohvalla. Molemmat välttelee toista, kumpaakaan ei oikein enää kiinnosta. Lasten takia ollaan yhdessä kunnes ne vähän kasvaa. 

Vierailija
48/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alas

Vierailija
50/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoin töissä paljon iltavuoroja ja sanoin pomolle, että aina saa soittaa jos joku iltavuorolainen sairastuu. Mies teki töitä virastoaikaan, joten tässä sain nauttia kotona omasta ajasta kun toinen oli töissä. Hänelle tietysti sanoin, että voi voi kun tämä työ on tällaista ja vuoroihin ei voi vaikuttaa. 

Vierailija
51/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kotona mies makaa makkarissa  puhelimella/telkkarin ääressä ja minä olen lasten kanssa olkkarissa. Välillä huutelee sieltä ohjeita.

Vierailija
52/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä taitavia pilaamaan suhteen kuin suhteen.

kyllä se monesti mies alkaa pitämään naista itsestäänselvyytenä, naisen puheet suhteen kehittämisestä/yhteisestä laatuajasta tms kuitataan nalkuttamisena/yleisenä narinana. Sitten kun nainen vuosien jälkeen haluaa eron, mies on hyvin yllättänyt kun meillähän on kaikki tosi hyvin.

Vierailija
53/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puheyhteys kadonnut jo aikoja sitten. Joskus kyllä katsotaan sarjoja yhdessä mutta ei ikinä puhuta mistään syvällisemmästä. Usein ollaan vain hiljaa. Tosin se hiljaisuus ei ole semmoista kiusallista,ei vain ole toiselle mitään asiaa eikä puhuttavaa. Ei varmaan ihan normaalia tämäkään..

Mä kyllä puhuisin ja yritänkin, mutta puoliso istuu hiljaa eikä sano sanaakaan. Välillä mietin, onko hän vain sellainen ihminen, jolla ei liiku päässä mitään. Monesti vielä puhuessaan toistikin minun mielipiteitäni ominaan. Mutta luulisi, että edes omista tunteistaan osaisi kertoa, jos haluaisi.

Mulla samanlainen puhumaton. Ei mitään puheyhteyttä enää koska kaikki mielipiteeni on vääriä ja tunteista ei saa kertoa, jos mitään edes yritän kertoa.

Siskon mies kuoli tai kun sain potkut, muuta hän ei sanonut kuin: ei voi mitään.

Tuntuu myös että ei sielä päässä voi kauheasti liikkua. Mitään ei osaa sanoittaa, valittamisen toki osaa, mitään muuta keskustelua ei irtoa.

Vierailija
54/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson makuuhuoneessa telkkaria, mies olohuoneessa.

Näin, joka päivä.

Vierailija
55/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienon parisuhdemallin olette antaneet lapsillenne eväiksi aikuisuutta varten...

Jotkut tosiaan antavat rikkonaisen mallin josta lapsi oppii että kehenkään ei voi koskaan luottaa ja toisaalta että toisten hyväksikäyttö on ok ja jopa tarpeellista.

Narsistiset piirteet aikuisella ovat perintötekijöiden ja lapsuuden kokemusten summa. Siksi se kierre ja kahle tulee katkaista.

Tästä tulee puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä.

Ei asioita maton alle enää sekuntiakaan.

Tuodaan narsistinen tapa ns rakastaa parisuhteessa päivänvaloon.

Pöyhitään ja ruoditaan sitä riittävästi jotta ihmiset osaavat välttää kaikin tavoin näitä ihmisen muotoisia kuoria puhuvine päineen. Vailla rehell

Tämä!!!!

Vierailija
56/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoin töissä paljon iltavuoroja ja sanoin pomolle, että aina saa soittaa jos joku iltavuorolainen sairastuu. Mies teki töitä virastoaikaan, joten tässä sain nauttia kotona omasta ajasta kun toinen oli töissä. Hänelle tietysti sanoin, että voi voi kun tämä työ on tällaista ja vuoroihin ei voi vaikuttaa. 

Itsekin odotan nykyään niitä päiviä kun mies menee töihin toimistolle tai ihanaa: työmatkalle.

Silloin me muut voidaan elää. Koko perhe kärsii kun on kotona.

Vierailija
57/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme periaatteessa kumpikin etätöitä, mutta menen nykyään usein toimistolle. Kotona olen joskus kello 18, syödään, minä menen juoksemaan, mies pelaa. Tulen kotiin, käyn suihkussa, ehkä pelaan tai luen kirjaa sängyssä. Menen ajoissa nukkumaan. Ei mitään tietoa moneltako mies tulee sänkyyn. Joskus keskiyöllä. Nukkuu vielä kun lähden töihin. 

Vierailija
58/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin silloin kun meillä alkoi mennä huonosti. Eli seuraan vieressä puolisoni peliriippuvuuden etenemistä. 

Vierailija
59/102 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin odotan nykyään niitä päiviä kun mies menee töihin toimistolle tai ihanaa: työmatkalle.

Silloin me muut voidaan elää. Koko perhe kärsii kun on kotona.

Tämä. Se oli niin ihanaa, kun puoliso oli työmatkalla. Sitä alkoi miettiä, miten mukavaa olisi ihan keskenään lasten kanssa.

Vierailija
60/102 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä taitavia pilaamaan suhteen kuin suhteen.

kyllä se monesti mies alkaa pitämään naista itsestäänselvyytenä, naisen puheet suhteen kehittämisestä/yhteisestä laatuajasta tms kuitataan nalkuttamisena/yleisenä narinana. Sitten kun nainen vuosien jälkeen haluaa eron, mies on hyvin yllättänyt kun meillähän on kaikki tosi hyvin.

Suhteen kehittäminen = pilataan kaikki mikä toimii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä