Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tunteeko lääkäri vatsaa painelemalla, että onko ulostetta jumissa suolessa?

Vierailija
01.04.2025 |

Juttu on niin, että mies oli ollut lapsen kanssa kontrolli käynnillä, diabetes. Lääkäri oli sitten palponut vatsaa jostain syystä ja todtnnut, että sulla on vähän ulostetta jumissa.

Ei kuitenkaan ollut kommentoinut enempää ja mies sanoi, ettei kysellyt. Me nyt sitten alettiin miettimään, että onko normaalia, että lääkäri huomaa painelessa, että ulostetta tuntuu vai onko tämä jokin hoitoa vaaativa juttu.

Lapsi ei valita ummetusta ja syö normaalisti. Tietääkö kukaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntee.

Mutta kuuluko siellä normaalisti tuntua?

Ap

KOITA NYT USKOA: TOTTAKAI, SIELLÄHÄN SEN KAKKULIN KUULUUKIN KULKEA!!! Sen tuntee periaatteessa itsekin, se on paksu suoli jonka yksi tärkeä tehtävä on poistaa ähhästä vesi etc.nesteet!

Vierailija
22/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se normaalia, että paskaa on suolessa.

Joo mut outo kommentti. Tekisi mieli soitella. Piru, kun en ollut paikalla itse.

Ap

Lue omakannasta, hyvä ihminen. Nykyään vanhemmat näkee lastensa tiedot, jos miehesi on niin heikkolahjainen, ettei osannut asiasta kysellä.

Jos lapsi syö, leikkii ja on hyvävointinen ja kakka tulee kivuttomasti joka päivä, ei syytä huoleen. Juota vettä sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mieslääkäri kouri rintoja ja laittoi sormen vaginaan. Sanoi, että minulla saattaa olla keliakia.

N20

Vierailija
24/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntee. Ei tarvi olla edes lääkäri, vaan kokenut hoitsukin.

Osaamme myös tuseerauksen jalon taidon palpaation lisäksi. Psyk.h.

Et osaa. Pers.ttä levität muille.

Vierailija
25/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tässä on se ongelma?

Vierailija
26/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ainaki ripuli tunnusteltiin vatsan lisäksi myös peräaukon kautta.

Vierailija
27/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te itse tunnustele paksusuolta, se on alhaalla oikealla siinä lonkkaluun alapuolella, tuntee ihan selvästi, ihn alla oleva pötkylä. 

Vierailija
28/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä omakantaan kirjattu. Onko joku kommentti vatrsaan  liittyen?

Vierailija
29/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten aina ihmetellyt että miten ne lääkärit tuntee kohdunkin painelemalla, ja suolen sisällötkin näköjään, itellä kun aikamoinen ibs-turvotus aina niin silti ne tuntee kohdun painelemalla. Ja miten tätä opetetaan? Potilailta niin että opettava lääkäri on että "painelehan tuosta, tunnetko?" Itse kun painelee niin ei huomaa mitään missään 

Niiden tuustelu onkin sitä, että yritetään samalla runnoa käsi toiselta puolelta läpi

Vierailija
30/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lisäämään insuliinimääriä, jotta uloste lähtee liikkeelle. Kuuluu pistää paksusuoleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme