Hei kaikki keski-ikäiset jotka pitävät itseään nuoremman näköisenä kuin on, mistä tämä nuoruuden vaikutelma sinun kohdallasi syntyy?
Niin, kerro? Ikäsi, entä kuinka vanhalta näytät?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta näyttää, kun ei ole koskaan ryypännyt, polttanut tai riehunut seksisuhteissa.
Miten seksisuhteissa riehuminen vanhentaa ulkonäköä?
Kaverin puolesta vain kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua luultiin pitkään huomattavastikin oikeaa ikääni nuoremmaksi. Alle 50 kg paino ja pitkät hiukset, sekä luontainen vikkelä liikkuminen antoivat nuoren vaikutelman.
Nyt vaihdevuosien myötä vartalo on saanut keski-ikäisen muotoja, niin en enää näytä samalla tavalla nuorelta kuin ennen. Painokin on noussut aikuiselle tyypillisempiin lukemiin. Semmoista se on, eihän se nuoruus kenelläkään ikuisesti kestä.
Ja toisin kuin täällä "luullaan", hormonikorvausvalmiste ei jotenkin maagisesti pysäytä ikääntymistä tai ole jokin täsmäkeino painoon.
Ei pysäytä tietenkään, mutta kyllä se hidastaa merkittävästi monia ikääntymisen haitallisimpia prosesseja. Enkä nyt viittaa ulkonäköön. Se pitää luuston, sydämen ja verisuonet pitempään hyvässä kunnossa ja auttaa ylläpitämään lihasmassaa ja näiden kautta myös parantaa aivojen toimintaa sekä helpottaa painonhallintaa. Nuo ovat isoja asioita, joten hoidon hyötyjä ei kannata väheksyä.
En ole vielä keski-ikäinen (34-vuotias), mutta poikaystävän äiti luuli, että muutin tänne opiskelemaan ja että olisin poikaystäväni pikkusiskon ikäinen (22-vuotias) ja kaupoissa kysytään aina henkkarit jos ostan alkoholia (täällä kysytään kaikilta alle 25-vuotiaan näköisiltä).
46v ja papereita kysytään aina kun ostan/käytän jotain missä nuorilta kysytään paprut. Tosi hämillään on kysyjät poikkeuksetta kun tajuavat ikäni.
Mulla on aikuisia lapsia ja olen 5 lapsen mummo. Kun tämä tulee ilmi jossain kun olen lastenkasten kanssa niin ei luullaan et olen äiti eikä voida uskoa et mummo olen.
Ai et on olemassa joku objektiivinen "tältä näytän"- mittari :D
No mutta, olen 53v ja palautteen perusteella näytän 5-8v nuoremmalta. Tähän vaikuttaa ennen kaikkea geenit, molemmat vanhempani näyttävät n. 10v nuoremmilta. En myöskään tupakoi, se rypistää ja kuivattaa ihoa ihan järkyttävästi. Olen iloinen, onnellinen ja lapsenmielinen, nekin varmaan nuorentaa.
Hoikkuus on iso tekijä. Hoikat näyttävät nuoremmilta kuin ylipainoiset.
Hyvä iho ja vahvat hiukset.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vaikeampaa on toisen iän arviointi. Minusta ikää voi arvioida vain 10 vuoden tarkkuudella.
Tästä tulee edesmenneen äitini sanonta, että ihminen vanhenee kerralla aina 10 vuoden välein. Rupsahduksen jälkeen samalla naamalla mennään seuraavat 10 vuotta. Ehkä tästä löytyy selitys.
Itseäni arvioitiin nuoremmaksi vielä 52-vuotiaana. Seuraavana vuonna oli vaihdevuodet, ja parin vuoden sisällä tuli selkeä muutos, eikä kukaan enää arvioinit minua nuoremmaksi kuin olen. Ehkä 62-vuotiaana taas näytän ikäistäni nuoremmalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta näyttää, kun ei ole koskaan ryypännyt, polttanut tai riehunut seksisuhteissa.
Miten seksisuhteissa riehuminen vanhentaa ulkonäköä?
Kaverin puolesta vain kyselen.
Kuluttavaa elämää. Usko pois, se näkyy aina jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ei aina. Pullea naama on pinkeämpi.
Parikin tuttua kun laihduttivat vanhenivat silmissä reilusti, naaman iho veltostui ja rypistyi kun lähti läski sen alta. Mut ei haittaa, terveys tietenkin tärkeämpää!
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa joku epäilee toisen ikää suuntaan tai toiseen? Ymmärrän kaupan kassalla paperien kysymisen, mutta muuten ei ole paljonkaan hetkiä, jolloin joku kommentoisi ikääni ja ulkonäköäni mitenkään, enkä ole pyytänyt arvuuttelemaankaan.
Mielestäni nykyiset keski-ikäiset näyttävät pääosin nuoremmilta kuin aiemmat sukupolvet. Esim Stubb on juuri täsmälleen ikäisensä näköinen, kun vertaa korkeastikoulutettuihin kaupunkilaisiin.
Yksi eläkeläistuttu kauhisteli kun tuli puhetta että lapseni opiskelee yliopistossa, luuli et mulla olisi korkeintaan taaperoita. Enkä edes saanut erityisen nuorena vaan 30-vuotiaana, joka tosin on aika nuorena nykyisin, mut ei luulis vaikuttavan mummoikäisen luuloihin.
Toisen kerran minulla oli tekstipaita jossa luki 39, tuttu naureskeli et sullahan on vielä pitkä matka tuohon ikään, vaikka olin jo yli tuon ollut tovin.
Kauan aikaa sitten minua 6v nuorempi harrastuksesta tuttu poika yritti iskeä minua, ja järkyttyi kun kuuli että olin noin paljon vanhempi. Siinä vaiheessa ikäero oli aivan liian iso seurustelua ajatellen.
Näitä tarinoita on, ei vaikuta pelkältä imartelulta. Ja nuorempana sitä kärsikin kun ei tullut vakavaksi otetuksi, kun oli vain "tyttönen" toisten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus auttaa. Pystyy pukeutumaan miten vain ja näyttää nuoremmalta. Toinen on urheilullisuus. On vetreämpi ja ketterämpi kuin monet ikäisensä. Sitten on hyväkuntoinen iho, kynnet ja hiukset. Siis yleinen olemus.
Yleisesti luullaan 5v nuoremmaksi. Olen 37v. Itsekin yllätyn usein, kun luulen jonkun olevan ikäiseni ja tämä näyttää reilusti minua vanhemmalta. Mutta yleisesti ajattelen tämän johtuvan siitä, että ovat ylipainoisia, ryhti lössähtänyt, tyyli tanttamainen ja iho, hiukset ja kynnet huonossa kunnossa (luultavasti ruokavalion vuoksi. Ne kaikki vanhentavat ikävä kyllä ihmisistä todella paljon.
Iho, hiukset ja kynnet menevät huonoiksi esimerkiksi jos kilpirauhasen toiminta huononee. Turha syyllistää. Iän myötä tulee ikään liittyviä muutoksia, niin käy vielä sinullekin. Et ole erinomaisempi ihminen, koska
Mikä ruokavalio vanhentaa, sokerin syönti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen lukuisia ikäistään nuommilta näyttäviä. Olen yrittänyt miettiä, mikä heitä yhdistää, ja olen löytänyt seuraavia tekijöitä:
Jos on sydämenmuotoiset kasvot, niin ne eivät valahda alaspäin.
Rasvainen iho ei rypisty.
Poikamainen vartalo ei kerää muotoja ja viittaa nuoreen ihmiseen.
Tyttömäinen tyyli: poninhäntää, pitkiä hiuksia.
Poikamainen vartalo??
Poikamainen vartalo on suorahkö ja rinnat ovat pienet. Tiimalasivartalo muhkeutuu ikääntyessä, myös ilman painonnousua.
Missä kohtaa se sukupuoli siis tarkalleen ottaen vaihtuu? Ensin saa olla rauhassa tyttö pienine rintoineen, mutta sitten yhtäkkiä muuttuu epänaiseksi ja poikamaiseksi.
Itse näytän nuoremmalta kuin miltä 52-vuotiaat näyttivät 10-15 vuotta sitten. Ihmiset näyttävät ylipäänsä nuoremmilta nykyisin. 1980-luvulla 50-vuotias oli jo vanha.
Näytän aika lailla ikäiseltäni. Olen hoikassa kunnossa ja harrastan kestävyysurheilua. Uurteita löytyy. Ehkä näyttäisi nuoremmalta, jos olisin liikkunut jollain muulla tavalla. En käytä pahemmin meikkiä, en käy kosmetologillakaan. En ole ikinä ottanut mitään botoxia tms. Olen todennut saman kuin Pamela Anderson, meikki näytti naamassani paremmalta, kun olin nuorempi. Kropan puolesta voisin olla nuorempi, mulla ei ole selluliittia ja iho on hyvässä kunnossa.
Toisaalta tuumin, miksi ihmeessä pitäisi yrittää näyttää nuoremmalta. Mulle olisi ihan painajainen herätä vaikka Susanna Penttilänä. Ja häpeäisin lasteni puolesta silmät päästäni, jos jakaisin someen sellaista, mitä hän sinne jakaa. Musta on ihan OK olla vanhempi hoikka nainen, jolla uurteita kasvoissa.
Minä olen jo vanhus, 70 v täyttänyt, aina olen joutunut selittelemään ikääni. Kun tyttäreni oli teini hän inhosi ihmisiä, jotka kutsuivat meitä sisaruksiksi, ymmärrän hyvin, olen hänen äitinsä ja 24 v vanhempi, ei tunnu mukavalta teinistä sellainen. Kun olin n. 50 - 60 v joskus viihteellä, nuoret miehet tulivat tekemään tuttavuutta, eivät uskoneet millään kun kehoitin etsimään seuraa ikäistensä joukosta. Kun jäin eläkkeelle ihmiset halusivat tietää, miten pääsin niin aikaisin eläkkeelle, parhaat arvioivat minun jääneen eläkkeelle 50-vuotiaana, olin liki 64 v. Kaikissa viimeaikaisissa juhlissa olen joutunut selittämään, miksi olen eläkkeellä, noh olen vanhuuseläkkeellä prkle.
minua sanotaan usein kauniiksi, en itse pidä itseäni kauniina ja nuorekkaaksi, en itse osaa niin ajatella kun olen oma itseni, miten voisin olla jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen lukuisia ikäistään nuommilta näyttäviä. Olen yrittänyt miettiä, mikä heitä yhdistää, ja olen löytänyt seuraavia tekijöitä:
Jos on sydämenmuotoiset kasvot, niin ne eivät valahda alaspäin.
Rasvainen iho ei rypisty.
Poikamainen vartalo ei kerää muotoja ja viittaa nuoreen ihmiseen.
Tyttömäinen tyyli: poninhäntää, pitkiä hiuksia.
Poikamainen vartalo??
Poikamainen vartalo on suorahkö ja rinnat ovat pienet. Tiimalasivartalo muhkeutuu ikääntyessä, myös ilman painonnousua.
Sivusta: Poikamainen vartalo on siis H-vartalo, joka on yleisin esimerkiksi vaatemalleilla (ei fitnessmalleilla).
Mutta mitä väliä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan näyttää vaikkapa viisi vuotta nuoremmalta kuin olen. Hoikkuus, ei tätihiuksia, ei puolihameita, ei pukukoruja.
Puolihameet taitaa olla 70-80-vuotiaiden juttu
Mikä hiton puolihame? Puolihame = minihame?
Ei. Puolihame on pidempi kuin minihame. Suurten ikäluokkien juttu.
Onko sitten olemassa kokohame?
On olemassa pitkä hame, nilkkoihin. Puolihame noin polviin.
Puolihame on reilusti yli polven, ehkä puoleen sääreen. Polvipituinen hame on noin polviin.
Vierailija kirjoitti:
Osittain totta. Pieni ylipaino piilottaa rypyt ja saa vaikuttamaan nuoremmalta, kunhan kaikki kilot ei ole sijoittuneet vyötärölle.
Liika laihuus taas saa kaikki juonteet näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan näyttää vaikkapa viisi vuotta nuoremmalta kuin olen. Hoikkuus, ei tätihiuksia, ei puolihameita, ei pukukoruja.
Puolihameet taitaa olla 70-80-vuotiaiden juttu
Mikä hiton puolihame? Puolihame = minihame?
Ei. Puolihame on pidempi kuin minihame. Suurten ikäluokkien juttu.
Onko sitten olemassa kokohame?
On olemassa pitkä hame, nilkkoihin. Puolihame noin polviin.
Puolihame on reilusti yli polven, ehkä puoleen sääreen. Polvipituinen hame on noin polviin.
Tuollainen vanhan ajan puolihame on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
63 v. Lähes rypytön. Ei ole otsakurttuja eikä muitakaan kurttuja. Pisamaiset kasvot, punainen takapuolen päälle pitkät hiukset hyväkuntoiset. Otsatukka. Vyötärönympärys on pienempi kuin rinnan- ja lantionympärys. Sellainen Peppipitkätossu -asenne vieläkin. Hyvä ryhti. Liikkumisen ilo ja uuden aamun auringonnousu on aina yhtä mahtavaa.
Kenelläkään ei hiukset ole takapuoleen asti.
Kai hän nyt tietää omien hiustensa pituuden paremmin kuin esim sä.
Itse olen törmännyt siihen, että minulle on puhuttu kuin en voisi tietää jotain tapahtumaa ikäni vuoksi. Esim. oletettu, että olen niin nuori, etten muista WTC-iskuja. Tai sitten jossain on tullut esiin ikäni, niin ollaan ihan vilpittömän oloisesti todettu, että ovat kuvitelleet minun olevan nuorempi. Ja sellaisia, kyllä minäkin alle kolmekymppisenä vielä jaksoin-kommentteja. Olen lähemmän neljäkymmentä. On myös luultu, että olen saanut lapseni alaikäisenä, kun minulla on jo koululainen.
Töissä pukeudun aika ajattomasti esim. pellavahousuihin, yksiväriseen t-paitaan ja neuleeseen. Vapaa-ajalla olen joogahousuissa ja hupparissa. Hiukset vaaleat ja puolipitkät. Olen laihahko. En käytä silmälaseja. Kenkinä useimmiten ihan vaan lenkkarit.