Hei kaikki keski-ikäiset jotka pitävät itseään nuoremman näköisenä kuin on, mistä tämä nuoruuden vaikutelma sinun kohdallasi syntyy?
Niin, kerro? Ikäsi, entä kuinka vanhalta näytät?
Kommentit (242)
Kokohame on naisten vaate, joka ulottuu yleensä nilkkoihin asti tai jopa maahan saakka. Se on suunniteltu peittämään koko alavartalo, ja se voi olla valmistettu erilaisista materiaaleista, kuten puuvillasta, silkistä tai polyesterista. Kokohameita on monenlaisia tyylejä ja malleja, jotka voivat vaihdella leikkauksen, värin ja kuvion mukaan. Ne ovat usein mukautettavissa eri tilaisuuksiin, kuten juhliin tai arkikäyttöön.
Mä oon kohta 60 eikä mulle ole tommoinen puolihame tuttu. Aina on puhuttu mini-, midi- ja maxihameista. Mutta toi puolihame on outo, varsinkin kun puolihameen mieltäisi polviin ulottuvaksi eikä puoleen sääreen. Onko se jotenkin tosi vanhahtavaa kieltä?
Kysymys ja vastaukset eivät kohtaa.
Kysyttiin jos itseään pitää nuorempana, niin miksi?
Ei sitä miksi muut pitää.
Noh vastaan.
Itse kuvittelen olevani edelleen 35 ja -20 kiloa, ja miksi?
Koska aivot pitää mielikuvasta kovin kiinni. En tajua tai halua ymmärtää että olen vanhentunut ja lihonnut koska tokihan olen se sama ihminen.
Itse sitä vanhenemista ei oikeasti näe.
En näe ryppyjä, en lihomista.
Näen sen laihan ja nuoren edelleen. Vaikka katson peiliin. Joku vääristymä on aivoissa.
Kai se sama on kun aanorektikot oikeasti näkevät itsensä lihavina, vääristynyt kehon kuva.
Olen 51v mies. En juo itseäni humalaan. Paino pysynyt aisoissa nuoruudesta lähtien, vähän tullut lisää. Urheillut aina, en ole polttanut koskaan. Hyvät geenit, murrosikä lähti myöhemmin kuin muilla, koska urheilin lapsenakin paljon. Luulen, että tässä on suurin syy. Positiivinen asenne elämään. Ainut joka on vanhentunut minua eniten on stressi. Näytän 8 vuotta nuoremmalta.
Oma huomio. Naisilla voi vaikuttaa kasvoihin se, kuinka paljon meikkiä ja meikinpoistoaineita käyttää. Ne tukkii ihohuokoset ja sisältää paljon haitallisia kemikaaleja, jotka imeytyvät kasvojen rasvakudoksiin. Naiset, jotka käyttävät vähän meikkejä, heidän iho pysyy parempana.
Käytös, olen huonotapainen rääväsuu.
Vaatetyyli on jämähtänyt myös yläasteelle.
Rikollinen mieli.
Vanhat kurpat on tosi kateellisia tosistaan,varsinkin jos oot lähellä samaa ikää,eli 10v voi olla normi ikäraja,heidän mielestä oot saman ikäinen🤣🤣🤣😅
Meillä oli töissä kesätyöntekijöitä, ja ne oli sanonu musta työkavereille että "on kiva kun Janne on täällä niin on myös oman ikäistä seuraa". Sitte työkaverit oli vaan silleen "niin, te ootte 16 ja Janne on 36.."
Olin tauoilla jutellu poikien kanssa videopeleistä ja oltii pelattukin porukassa joinain iltoina.
Hoikkuus, sileä iho, ryhdikkyys
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kohta 60 eikä mulle ole tommoinen puolihame tuttu. Aina on puhuttu mini-, midi- ja maxihameista. Mutta toi puolihame on outo, varsinkin kun puolihameen mieltäisi polviin ulottuvaksi eikä puoleen sääreen. Onko se jotenkin tosi vanhahtavaa kieltä?
Musta se on järkevä nimitys. Minihame on lyhyt, maxi/kokohame on pitkä, puolihame pituudeltaan niitten puolivälissä, eli selkeästi polven ylitse. Ehkä se vastaa sitten midihametta, mikä taasen on mulle outo.
Multa kysytään edelleen papereita Alkossa. Ulkomainen työkaveri kysyi, että olinko jo syntynyt, kun Suomessa äänestettiin EU:hun liittymisestä (1994). Olen yli nelikymppinen. Mulla on mutsin ihotyyppi, sellainen paksu ja rasvainen, mikä ei ryppyynny juurikaan.
Mutta mitäpä siitä? Olen minkä ikäinen olen. Kyllä ikä saa mielestäni näkyä. Miksi ihmeessä nelikymppisen pitäisi näyttää parikymppiseltä? Ja sivuhuomatuksena, itsestään voi pitää huolta ja silti ne ikääntymisen merkit näkyvät ennemmin tai myöhemmin. Kehorauha jokaiselle ikään katsomatta. Aivan liikaa ulkonäkökeskeisyyttä nykyään.
Tunnen keski-ikäisen miehen, jota kaikki ovat luulleet max. kolmekymppiseksi. Tavallisen näköinen mies, ei mikään adonis tai nuorekas tyyliltään, vaan perus toimistonörtti. Ei ole harmaantunut eikä ryppyinen ja olemuksessa on jotain poikamaista, muuta en keksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v mies. En juo itseäni humalaan. Paino pysynyt aisoissa nuoruudesta lähtien, vähän tullut lisää. Urheillut aina, en ole polttanut koskaan. Hyvät geenit, murrosikä lähti myöhemmin kuin muilla, koska urheilin lapsenakin paljon. Luulen, että tässä on suurin syy. Positiivinen asenne elämään. Ainut joka on vanhentunut minua eniten on stressi. Näytän 8 vuotta nuoremmalta.
Oma huomio. Naisilla voi vaikuttaa kasvoihin se, kuinka paljon meikkiä ja meikinpoistoaineita käyttää. Ne tukkii ihohuokoset ja sisältää paljon haitallisia kemikaaleja, jotka imeytyvät kasvojen rasvakudoksiin. Naiset, jotka käyttävät vähän meikkejä, heidän iho pysyy parempana.
Mitä höpöä? Liian tunkkaisen näköinen pakkelikerros voi tehdä vanhemman näköiseksi, mutta epäilen vahvasti näitä sun päätelmiäsi. Tiedän lukuisia naisia, jotka eivät käytä koskaan lainkaan meikkiä tai edes kasvorasvoja, ja kaikki näyttävät ikäisiltään tai jopa vanhemmilta.
Hyvä rypytön iho, valkoiset hyväkuntoiset hampaat, kirkkaat silmät ja luonnolliset hyväkuntoiset hiukset, ei löysää läskiä, pukeudun melko tavallisesti, harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti. En polta enkä juo.
Ryhti on suora, tissit ja perze kondiksessa vaikka en ole niihin erikseen panostanut.
Minua luullaan 5-12 vuotta nuoremmaksi ja olen 46. En tuo ikääni esille mitenkään mutta jos asia on jostain syystä tullut esille niin aina on ihmettelyjä tullut.
Pitäkää itsestänne huolta, välttäkää Kouvolatukkaa ja tätitunikoita niin sillä pääsee pitkälle.
Olen 44. Mielestäni ikäiseni näköinen, joidenkin mielestä kolmikymppisen. Normaali paino, hoikka vyötörö, tissit ei roiku, tuuheat vaaleat hiukset polkkana kuten nyt muotina on, ajanmukaiset vaatteet (ei ysäri tai 2000 luvun alku), sileä iho, hillitty raikas meikki, iloinen mieli ja nopeat liikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jo valmiiksi hyväihoiset naiset eivät käytä paljoa meikkiä. En minäkään käytä meikkivoidetta, koska siihen ei ole tarvetta, mutta en usko, että meikittömyys on tehnyt ihostani hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Nuorelta näyttää, kun ei ole koskaan ryypännyt, polttanut tai riehunut seksisuhteissa.
Nuoruuden ryyppäys näkyy vanhempana ainakin aivokuvissa. Aivot ovat silloin selkeästi vanhemmat kuin ihmisen biologinen ikä. Joku aivotutkija kertoi.
Vähäinen altistuminen auringonvalolle => Iho on lähes kuin 20 vuotiaana
T. M39v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan näyttää vaikkapa viisi vuotta nuoremmalta kuin olen. Hoikkuus, ei tätihiuksia, ei puolihameita, ei pukukoruja.
Puolihameet taitaa olla 70-80-vuotiaiden juttu
Mikä hiton puolihame? Puolihame = minihame?
Ei. Puolihame on pidempi kuin minihame. Suurten ikäluokkien juttu.
Onko sitten olemassa kokohame?
Miten tyhmä voi ihminen olla???
Jos kokohame on mekko, niin mikä on sitren kokomekko?
Minusta kokohame on pitkä hame, maximallinen.
Joku jo mainitsikin järjestyksen: minihame, polvipituinen hame, puolihame, maxihame.