Mikä tämä pyöräilijöiden hyysääminen stadissa oikein on?
Ihmetyttää siinä mielessä, että jalankulkijana talvisin pyörätiet "nuohotaan" puhtaiksi mutta kävelytiet jätetään hoitamatta. Fillareita en ole juurikaan talvella nähnyt liikenteessä. Mutta hienoa on, että Mäkelän kadullekin tulee ihan oma kaista pyöräilijöille, joita tosin en ole montaa bongannut kyseisellä raitilla.
Kommentit (70)
Pyöräilukortti pitäis olla pakollinen ihan kuin ajokorttikin. Ottaa päähän kun liikennesäännöistä ei välitetä ollenkaan. Nämä trikooluodit on niin itteensä täynnä. Ei kukaan osaa varoa liikenteessä väärään suuntaan tai risteyksen poikki suhahtavaa trikoopelleä.
Vihreät kaupunginhallituksessa isolla porukalla. Käykää äänestämässä nyt on äänestys alkanut!
Pilvenpolttajapuolueen ideoita, auts.
Asuuhan stadissa liikuntarajoitteisiakin paljon sekä muita, joita ei kiinnosta fillarointi...
Kai se Sinnemäki polkee tuolla talvisinkin sohjossa.
Helsinkiin rakennetaan 30 MILJOONAN euron pyöräsilta ettei tarvitse ylämäkeen pyöräillä!
Vierailija kirjoitti:
Kai se Sinnemäki polkee tuolla talvisinkin sohjossa.
Se viimeiseksi.
Kun tuomio nyt kohta tulee, muistakaa että Suomessa on KOLME oikeusastetta. Kaksi on siis vielä jäljellä.
Ja sitten sitaatti YLEltä:
Yksi oman urani merkittävimmistä tapauksista, jossa tuomio muuttui, oli muutama vuosi sitten tapaus, jossa käräjäoikeus oli tuominnut murhasta henkilön elinkautiseen vankeusrangaistukseen. Hovioikeudessa kuultavaksi tuli kokonaan uusia henkilöitä ja selvisi, että tuomittu henkilö ei ollut tekijä Syyte hylättiin ja ratkaisu kumottiin, Nieminen kertoo.
Miksei Helsingissä voisi olla sama kuin muualla Suomessa. Eli pyöräilijät ajavat kevyenliikenteenväylää. Sellainen löytyy valmiina lähes kaikilta kaduilta joten ei tarvitse tehdä kalliita investointeja ja kunnossapitokin on yhteistä.
Onhan tuo huvittavaa, kun pyöräilijöitä on kuitenkin murto-osa kaupungin väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Helsingissä voisi olla sama kuin muualla Suomessa. Eli pyöräilijät ajavat kevyenliikenteenväylää. Sellainen löytyy valmiina lähes kaikilta kaduilta joten ei tarvitse tehdä kalliita investointeja ja kunnossapitokin on yhteistä.
Sama kuin autoteiden rinnalle alettaisiin tehdä erillisiä teitä jotka on tarkoitettu vain moottoripyörille. Ei niillä moottoripyörien omilla teillä juuri kukaan ajaisi varsinkaan talvella, eikä siihen ole mitään oikeaa syytä miksei moottoripyörä voisi käyttää normaalia autotietä.
Samaa usein mietin. Ja kun väestö ikääntyy, niin yhä useampi on kunnossa, jossa ei edes voi pyöräillä.
Muutenkaan tämän maan säät ei oikein pyöräilyä suosi mitenkään pääasiallisena kulkumuotona, ei useimmat ala esim. työmatkoja ympäri vuoden säällä kuin säällä polkemaan. Johan siinä voisi firman läppärikin vaurioitua jos kastuisi pahasti.
Ihmetyttää tosiaan tämä että kaikki pyöräilyn ehdolla. Ilmeisesti tämä pyöräily on joku vihreiden uusin "ja maailma pelastuu" villitys nyt, kun tuulimyllyistä on jo havaittu paljon haittoja.
Kyllähän se pyöräily vaikuttaa siihen, että maailma hiukan pelastuu. Myös ihminen hiukan pelastuu monelta sairaudelta kun saa raitista ilmaa ja liikuttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se pyöräily vaikuttaa siihen, että maailma hiukan pelastuu. Myös ihminen hiukan pelastuu monelta sairaudelta kun saa raitista ilmaa ja liikuttaa itseään.
Mutta ei yhteiskunnan pitäisi ottaa kantaa siihen, että pitäisi juuri pyöräillä. Ihmiset voi liikkua ja saada raitista ilmaa muullakin tapaa. Itse esim. käyn kuntosalilla ja ulkoilutan koiraani.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Helsingissä voisi olla sama kuin muualla Suomessa. Eli pyöräilijät ajavat kevyenliikenteenväylää. Sellainen löytyy valmiina lähes kaikilta kaduilta joten ei tarvitse tehdä kalliita investointeja ja kunnossapitokin on yhteistä.
Onhan niitä yhdistettyjä väyliä vaikka kuinka paljon. Omat kaistat/baanat ovat melkoisen pieni osa kaikista. Ja silti niille tulee kävelijöitä, koirankusettajia, rullahiihtäjiä, autoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se pyöräily vaikuttaa siihen, että maailma hiukan pelastuu. Myös ihminen hiukan pelastuu monelta sairaudelta kun saa raitista ilmaa ja liikuttaa itseään.
Mutta ei yhteiskunnan pitäisi ottaa kantaa siihen, että pitäisi juuri pyöräillä. Ihmiset voi liikkua ja saada raitista ilmaa muullakin tapaa. Itse esim. käyn kuntosalilla ja ulkoilutan koiraani.
Vähentäähän se autoilua, niin sinäkin saat raitista ilmaa. Kaikilla ei ole sähköautoja jotka ei saastuta ilmaa. Ja kyllä ne vaikka työmatkapyöräilijät yleensä omistaa autonkin, niin on se saastuttaja sitten pois liikenteestä ruuhka-aikoina. Olisit kiitollinen.
pyöriälijät ovat liikenteen syöpä
Täältä pikkukaupungista Suomen läntisestä sivusta vastaan, että näin jo jokunen vuosi sitten sellaisen uutisen, jossa Helsinki ilmoitti haluavansa pyöräilykaupungiksi. Ja kun netistä ko. asiaa hain, niin sieltähän se löytyi uudelleen, hel.fi -sivustolta, eli Helsingin kaupungin sivuilta otsikolla "Helsinki tähtää maailman kolmanneksi parhaaksi pyöräilykaupungiksi". Juttu on julkaistu vuonna 2021.
Muut suomalaiset lukee näköjään paremmin Helsingin paikallisuutiset kuin helsinkiläiset itse.
Monet sukkahousu pyöräilijät on niin agressiivisiä, että päättäjät, jalankulkijat ja autoilijat väistää niitä, koska ne voi hyökätä kenen kimppuun vaan
Vihreiden päätöntä ideologiaa. Mitään ei ole fillareista vastaan, mutta rajansa kaikelle. Nyt hummallahteen suunnitellaan meren päälle siltaa ettei tarvi ajaa ylämäkeen. Oisko sille rahalla parempaa käyttöä?!??!