Hallitus haluaa kaikki työttömät töihin nyt hinnalla millä hyvänsä - lisää kiristyksiä, leikkauksia ja rangaistuksia luvassa
Ja vaikka tänään hutikuun ensimmäinen niin kyseessä ei ole aprillipila ja vaikka olisikin niin se olisi todella mauton. Jokatapauksessa Ylen ja Iltalehden mukaan medialle on näytetty kyseiset paperit, joita hallitus on valmistellut salaa kaikessa hiljaisuudessa. Perustelu uusille, työttömiin kohdistetuille leikkauksille ja kiristyksille on hallituksen mukaan se että työttömyys ei ole ollut laskussa ja vähentynyt Suomessa, kansalaisten velvotteita hakea työtä ja etenkin työllistyä on laiminlyöty, ja joidenka lisäksi työttömät eivä ole myöskään tehneet työhakemuksia tosissaan eivätkä he ole osoittaneet halua työllistyä. Uudistusta on valmisteltu työministeri Arto Satosen poliittisessa ohjauksessa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…
Kommentit (649)
Milloin heräätte siihen että kaikilla, etenkin nuorilla, ei ole puolisoja eikä lapsia?
Kuten on jo nähty niin työministeri Satosen perversioilla ei ole mitään rajaa.Työläisiä kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla saada kuin 700 000 lisätyötöntä, kuten oikeistohallituksen työllisyystoimilla ollut tapana. Ja lisää hatkanuoria persujen paikallispedojen hyväksikäytettäväksi, mikä lienee koko hankkeen perimmäinen tarkoituskin.
Se ettet sä saa mitään töitä kertoo sun omasta heikkoudestas.
Sama ku mies valittais ettei saa oikein pillua yökerhosta.
Ja sinä kermaperse olet isäsi firmassa töissä. Oikea miesvauva
Isi osti sinulle nuorena autonkin, millä menit kesätöihin ja tyhmänä ihmettelet miksei työtön osta autoa 4 kuukauden vuorotyön takia ja maksa sitä ja vuokraa muuna aikana 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Hyvätuloisten lapset on tyhmiä jopa aikuisina.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaiset eivät ole osoittaneet halua orjuuteen! Kamalaa!
Luulisi että nyt alkaisi olla vasemmiston aika. "Työn orjat sorron yöstä nouskaa... " jne...
Olemme palanneet yli 100 vuoden taakse, koska kyllähän Kansainvälisen sanat kuulostavat ikävän ajankohtaisilta:
Lait pettää, hallitukset sortaa,
verot köyhälistön verta juo,
ja köyhän ihmisoikeuskin
ompi tyhjä lause tuo.
Pitää vaan nyky-Suomessa korvata sana "köyhä, köyhälistö" sanoilla "työntekijä, eläkeläinen, työtön työnhakija".
Vierailija kirjoitti:
Näissä leikkauksissa ja kiristyksissä ei ole vielä kertaakaan mainittu lain muuttamisesta.
Laki takaa jokaiselle tietyn summan tiettyjen kulujen jälkeen.
Tämä laki nollaa kaikki kiristykset ja karenssit sun muut, eli sama raha tulee vain eri nimellä ja eri luukulta.
Näin se asia oikeasti menee, ELLEI LAKIA MUUTETA joka tarkoittaa sitä, että lapsiperheetkin heitetään sillan allle ja saavat jäätyä tai nälkiintyä kuoliaaksi.
Moniko luulee että suomessa tulee vielä pitkään aikaa tuollainen laki menemään läpi, tuskinpa, tarvitaan vielä 300 tuhatta huippuosaajaa, että rahat todella loppuu, sitten vasta alkaa suuren maailman meininki.
Jos puoliso tienaa "tarpeeksi", ei todellakaan saa mistään luukulta mitään.
Vaikka olisi lapsiperhe.
Moni lapsiperhe on jo käsittämättömän tiukilla. Moni myös "eronnut".
Onko työpaikka sovittu golf kentällä. Ihanko entinen pelikaveri järjesti työpaikan?
Kyllä tässä on viime kesän potkujen jälkeen yritetty töitä saada! paikkoja on välillä jota hakea mutta vuokrafirmoihin pääsee yleensä välillä haastatteluun mutta itse työnantajalle ei, Hakijoita on paljon muitakin kuin MINÄ!
oman osaamisen paikkoja saisi tulla enemmän auki jota hakea, ei auta että on päiväkodin paikkoja auki jonne minua tuskin huolittaisi kun ei ole sellaista koulutustakaan.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon palkka ja hyvät työolot on paras keino lisätä työllisyyttä. Niin kauan kun palkat surkeat ja työajat yms huonolla tolalla, niin turha luulla että motivoi. Kyllä kunnon työnantaja osaa arvostaa työntekijää ja on reilu kaikilla tavoin. Työelämän heikennykset ei myöskään motivoi.
Motivaatio löytyy hyvin helposti kun makaamisesta maksaminen yksinkertaisesti lopetetaan.
Silloinkaan niitä töitä ei tästä maasta kaikille löytyisi, mutta löytyisi motivaatiota hankkia rahaa muilla keinoilla kuten esimerkiksi sinut ryöstämällä.
Kertoo aika paljon sinusta, että uhkaillaan ryöstämisellä töissä käyviä ja veroja maksavia. Niillä verorahoilla ne tuet maksetaan ja nyt uhkailet, että ryöstät lisää!
Minä en saa mitään helvetin tukia! Elän ihan omilla rahoillani, jotka olen saanut tililleni palkkatyöstä, josta olen maksanut helvetisti liikaa veroja.
Nuori nainen käy autolla töissä. Isi on ostanut auton ja maksaa sen vakuutukset ja bensat. Pieni kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö maailman tietoviisaat juuri kehitä tätä tekoälyä siihen suuntaan, että ainakin noin 70% ihmisistä loppuisi työnteko seuraavan 10-15 vuoden aikana ja lopuiltakin jonkin verran tuon jälkeen?
Mä haluan nähä miten AI rakentaa meille uuden jäähallin, musiikkitalon ja metrolinjan.
Virtuaalinen jäähalli, musiikkitalo ja metrolinja säästävät ilmastoa, maapalloa ja resursseja.
Oi joi, olet valtiolla töissä ja isi on samassa työpaikassa, suhteilla töissä. Isin pikku Miesvauva.
Olet valtion virastossa töissä ja serkku on esimiehesi. Olet sellainen pikkuinen miesvauva.
Olen lähettänyt satoja työhakemuksia. Olen koulutettu. On työkokemusta. Haluan töihin. Haen töitä laajasti ns. oman alani sekä asuinalueeni ulkopuoleltakin. Olen motivoitunut. Olen valmis muuttamaankin. Minua ei ole valittu. Jopa työvoimakoulutuksiin on tiukka seula ja vaikea päästä. Miten minä menen töihin, kun minua ei oteta? En ole ainoa laatuani, meitä on paljon ja lisää tulee. ***keleen neropatit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla saada kuin 700 000 lisätyötöntä, kuten oikeistohallituksen työllisyystoimilla ollut tapana. Ja lisää hatkanuoria persujen paikallispedojen hyväksikäytettäväksi, mikä lienee koko hankkeen perimmäinen tarkoituskin.
Isi osti sinulle nuorena autonkin, millä menit kesätöihin ja tyhmänä ihmettelet miksei työtön osta autoa 4 kuukauden vuorotyön takia ja maksa sitä ja vuokraa muuna aikana 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
Harmi ku sulla ei ollu rakastavaa isää niinku mulla. Siks sä kasvoit noin kieroon et sä syytät aina muita omasta kohtalostas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö maailman tietoviisaat juuri kehitä tätä tekoälyä siihen suuntaan, että ainakin noin 70% ihmisistä loppuisi työnteko seuraavan 10-15 vuoden aikana ja lopuiltakin jonkin verran tuon jälkeen?
Mä haluan nähä miten AI rakentaa meille uuden jäähallin, musiikkitalon ja metrolinjan.
Virtuaalinen jäähalli, musiikkitalo ja metrolinja säästävät ilmastoa, maapalloa ja resursseja.
Mee virtuaalisella metrolinjalla Soukasta Vuosaareen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisi kävellä eduskuntaan ja ilmoittaa, että tulin nyt tänne töihin ja pulinat pois.
Olisi mellevää, jos 100 000 työtöntä kävelisi sinne yhdessä ja ilmoittaisi tulleensa ottamaan vastaan hallituksen lupaamat 100 000 työpaikkaa.
Tuollainen olisi hienoa. Olisi kiehtovaa myös nähdä pelko noiden syöttiläiden kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aletaan sitten ottamaan suomalaisia töihin satamiin ja rakennuksille ja verot maksuun.
Ja ulkomaalaiset alihankintayritykset pois.
Mitähän työtä se pienikokonen, silmälasipäinen 55 kiloa painava nainen siellä satamassa ja raksalla tekis? Se ei jaksa nostaa penkkipunnerruksessa ees tyhjää tankoa haha
Miehiä on 155000 työttömänä.
Mitä luulet, että susta satamajohtajana ajatellaan, sun työpaikkalla ei makseta veroja. Millainen johtaja sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaperse pojan isi hommasi isille työpaikan.
Miesvauva.
Vappuna ravintoloissa nauretaan miesvauvaa.
Yhtään työpaikkaa ei näin synny, mutta pitäähän hallituksellakin olla jotain puuhasteltavaa 🙄
Pitää olla parempi kuin ne muut työttömät, kyllä parhaille töitä löytyy. Riittävän kestävä köysi johon mennään riittävän korkealta telineeltä on aina vaihtoehto.