Hallitus haluaa kaikki työttömät töihin nyt hinnalla millä hyvänsä - lisää kiristyksiä, leikkauksia ja rangaistuksia luvassa
Ja vaikka tänään hutikuun ensimmäinen niin kyseessä ei ole aprillipila ja vaikka olisikin niin se olisi todella mauton. Jokatapauksessa Ylen ja Iltalehden mukaan medialle on näytetty kyseiset paperit, joita hallitus on valmistellut salaa kaikessa hiljaisuudessa. Perustelu uusille, työttömiin kohdistetuille leikkauksille ja kiristyksille on hallituksen mukaan se että työttömyys ei ole ollut laskussa ja vähentynyt Suomessa, kansalaisten velvotteita hakea työtä ja etenkin työllistyä on laiminlyöty, ja joidenka lisäksi työttömät eivä ole myöskään tehneet työhakemuksia tosissaan eivätkä he ole osoittaneet halua työllistyä. Uudistusta on valmisteltu työministeri Arto Satosen poliittisessa ohjauksessa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaikki tuet poistettaisi niin työtön ei pääse töihin jos häntä ei valita hakijoista tai työpaikkoja ei ole ollenkaan kaikille.Tässäpä sitten mitataan haluaako yhteiskunta pitää työtöntä edes jotenkin hengissä vai ajaudutaanko oman käden oikeuteen hengissäpysymiseksi.
Älä hae minne muut hakee! 99% työpaikoista ei ole missään haettavana. Itselläni ollut yritys 20v ja kukaan ei ole vielä töitä kysynyt. Töitä on sille ketä kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön on ikuisesti syyllinen työttömyyteen. Ainakin tuollaista kuvaa luodaan näillä työttömien piiskauksilla. Todellisuudessa on puolimiljoonaa työtöntä joista suurin osa menisi heti töihin jos vain saisi palkkaa maksavan työpaikan. Tuo on piip irvokasta kun aina syytetään työttömiä työttömyydestä.
Jos olen ollut työtön niin olen soitellut eri paikkoihin niin kauan että olen työn saanut. Toiminut aina. Kahvitauon saa pitää!
Miksi alapeukkuja? Töitä saa kyn kysyy, ei hakemalla avoimiin paikkoihin!
oho ei tullutkaan niitä luvattuja työpaikkoja niin puretaan vähän pahaa mieltä taas työttömiä hakkaamalla
Miksei työnantajia aleta velvoittaa palkkaamaan tuöttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei työnantajia aleta velvoittaa palkkaamaan tuöttömiä?
Töitä on niille ketkä soittaa. Mullakin paikka auki ollut viimeiset 20v jopa kahdelle mut kukaan ei ole ikinä töitä kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen toiminta on kiihotusta yhtä kansanryhmää vastaan.
Työttömia ei yleensä kylläkään lasketa kansanryhmäksi sillä kuka tahansa voi olla hetkellisesti työtön missä tahansa elämän vaiheessa.
Tätä kannattaisi selvitellä oikeudessa. Meillä on kuitenkin varsin pysyvä ja tämän hallituksen aikana kasvava joukko ihmisiä, jotka ovat työttömiä ja joita hallitus syyllistää työttömänä olemisesta ikään kuin hallituksen omat toimenpiteet eivät olisi aiheuttaneet irtisanomisia ja konkursseja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sen nyt nähnyt näitten ministerien naamoista, ettei homma työttömien osalta näihin jo voimassaoleviin asioihin jää. Tämän hallituksen ministerit ovat kuin avoimia kirjoja, joissa on tavallista suuremmat kirjaimet. Sokea Reettakin näkee lukea heitä.
Eiköhän kohta kaikki työttömät laiteta karenssin uhalla kiertämään hattu kourassa kaikki kotikunnan työpaikat. Vielä joku dokumentointipakko siihen päälle.
..ei edes yllättäisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sen nyt nähnyt näitten ministerien naamoista, ettei homma työttömien osalta näihin jo voimassaoleviin asioihin jää. Tämän hallituksen ministerit ovat kuin avoimia kirjoja, joissa on tavallista suuremmat kirjaimet. Sokea Reettakin näkee lukea heitä.
Eiköhän kohta kaikki työttömät laiteta karenssin uhalla kiertämään hattu kourassa kaikki kotikunnan työpaikat. Vielä joku dokumentointipakko siihen päälle.
No toihan olis hyvä, mitä huonoa. Itse olen järjestyksessä soittanut läpi kotikuntani yritykset kunnes on tärpännyt. Aina saanut töitä!
Sanokaa sitten kun työpaikkaa pukkaa niin mulla on muutoskykyinen paluulippu Suomeen täältä tropiikin lämmöstä saigonin naiskauneden keskeltä. Olen täällä siihen asti edullisten hintojen, palveluiden sekä terveellisen ja rikkaan ruokakulttuurin keskeltä. Voin oikein hyvin.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toihan olis hyvä, mitä huonoa. Itse olen järjestyksessä soittanut läpi kotikuntani yritykset kunnes on tärpännyt. Aina saanut töitä!
Oletko soitellut yrityksiin joiden alalta sinulla ei ole kokemusta?
Kaikkea ei saa millään hinnalla - pätee tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko soitellut yrityksiin joiden alalta sinulla ei ole kokemusta?
Ihan kaikkiin yrityksiin ja kertonut mitä osaan ja mitä voin oppia. Eria lojen yrityksissä on eri alojen töitä ja toki työtön voi tehdä muutakin kuin oman alansa hommaa kunnes saa haluamansa työn.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuin kiristää niin niitä työpaikkoja ei vaan tule ja konkurssien myötä työttömyys vaan kasvaa.👍👍👍
Mutta silti vain pitää mennä töihin, vaikka ei ole niitä vapaita palkallisia töitä. Joko on sellainen laki tulossa, että työttömiä velvoitetaan ilmaiseen työhön kokoomuslaisten paskafirmoihin, että he rikastuisivat lisää ja valtiomme köyhtyisi samalla?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa saada työpaikkoja on lisätä yrittäjien määrää. Samalla yrittäjien naamalle on pissitty koko hallituksen toimintakauden ajan. Ei oikein toimi tämä yhtälö.
Tämän vuoksi nykyistä hallitusta äänestettiin, että saataisiin 100 000 uutta työpaikkaa ja että yrittäjiä palkittaisi. Koko hallitus sen sijaan tuhosi kaiken ja pettivät äänestäjät. Kiinnostaisi kyllä tietää, mikä olisi tilanne ollut jos olisi saatu vasemmistohallitus.
Tällä hetkwllä kenenkään ei tarvitse olla työtön. Tekoälyä hyödyntämällä jokaiselle on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä juttu 👍
Joku muuten aivan varmasti tekisi sinunkin työsi hieman pienemmällä palkalla, tuollainen säästö- rikastumismahdollisuus varmasti kiinnostaa työnantajaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä olisi jokaiselle, jos vain työt maistuisivat!
Ei ole.
Töitä on metsät täynnä. Eräs viisas poliitikko nimittäin sanoi kerran että niitä löytyy kun katsoo vain metsään.
Niin voinko mennä tekemään halkomotteja tonne naapurin metsään? Ymmärrääkseeni rikas maanomistaja omistaa sen, ja metsäfirman kone ottaa sieltä aina hehtaarin silloin, toisen tällöin, suunnitelman mukaan.
Vai tarkoititko käpyojen vai marjojen keräilyä? Käpyjä on kielletty keräämästä ja aika tukevasti lannoittivat tuota metsää viime talvena.
Juu, olis ihan kiva jos joku paljastaisi, että minne voi mennä töihin.
Ei työtön työpaikkaa luo tyhjästä vaikka kuinka potkittaisiin.
-työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HALLITUS VOI SITTEN TARJOTA NIITÄ TÖITÄ KAIKILLE!!!! Aika monta tiedän, jotka tosissaan yrittää töitä saada mutta ei natsaa. Varsinkin nuoret, kun PITÄÄ OLLA KOKEMUSTA. Mites sitä kokemusta saa muuten kun töitä tekemällä?
Hallitus voisi tosiaan tarjota töitä. Tiet on huonot, roskat siivoamatta. Puistot vaativat ylläpitoa. Palkaksi asunto ja ateriat. Myös jonkinlainen uniformu työasuksi.
Sano nyt vielä että asunto ja ateriat tarkoittaa sitä palstatrollien unelmoimaa parakkiasumista.
Jos minulle tarjottaisiin töitä ilman mitään turhaa paskaa ja byrokratiaa, lähtisin saman tien mihin tahansa työtä tekemään. Tällä hetkellä on vaikeata saada edes palkatonta työtä, koska perehtyttäminenkin maksaa, ja ei haluta kuluttaa rahoja.