YLE: Kerään pulloja jotta saisin vauvalle ruokaa
Silmiinpistävän laihan vauvan kuva puhelimen ruudulla on sydäntäsärkevä.
Pieni, alle yksivuotias lapsi istuu syöttötuolissa tamperelaisessa lähiössä. Silmät näyttävät valtavilta, pikkuiset jalat tikuilta.
Hän painaa vain kuusi kiloa, vaikka tässä iässä pitäisi painaa 12 kiloa, vauvan äiti melkein kuiskaa.
Pystyskö tätä perhettä nyt jotenki auttamaan? Mitä kautta heille vois kertoa hakemaan wolt kuskiksi tai siivoojaks, tai miten pystys vauvalle lähettää ruokaa ettei kuole nälkään? Tai miten pystyy kertomaan perheelle, että tampereella on useampikin ruoka-apu tai että kirkkoon vois koittaa mennä syömään. Mitä voin tehdä? Vai jätetäänkö kuihtumaan ja lähtevät takas valtion maksamalla karkoituslentokoneella.
Kommentit (1103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on. Eivät ole jutussa nimillään, eivät myöskään kasvoillaan. Jotain salattavaa on. Kuitenkin on haluttu tulla julkisuuteen.
En avustaisi. Jos apua ollaan vailla, sitä pitää rehellisesti pyytää. Niin että nimikin näkyy, ja voi vaikka halutessaan googlettaa lisätietoja.
sanottiin ettei haluta sukulaisten tietävän kuinka huonosti heillä menee. varmaan on juuri saatu suvulta avustuksia lähtöön, ajateltu että täällä voisi tehdä töitä ja maksaa siten takaisin
Ei tuo ole meidän suomalaisten ongelmat jos he ei kehtaa suvulle kertoa että rahat on loppu.
Sä taidat oikeasti olla todella vajaaälyinen. Tässä puhuttiin siitä että naamoja ei ole haluttu julkisuuteen juuri sen vuoksi ettei sukulaiset saisi tietää kuinka huonosti heillä menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset täällä puolustaa ihmisten huijaamista. Ja persut saa köyhät tappelemaan keskenään
Mitkä köyhät? Ainakaan jutun pariskunta ei ole köyhiä kun ovat käyttäneet sellaisen 55 000 euroa 7 kuukauden aikana. Se on ollut melkoisen leveää elämää. Tuo on kahden keskipalkkaisen ihmisen koko vuoden nettotulo jonka nämä ovat tuhlanneet reilussa puolessa vuodessa. Jutussa kerrotun mukaan.
Juu sun mielestä ilmeisesti aasiasta tulevat opiskelijat saa kymmenien tuhansien edestä luottokorttirajaa
Okei, no oletetaan että jokaisen luottokortin luottoraja on ollut 1000 euroa. Se on silti 5000 euroa yhteensä. Eli kaikkiaan rahaa on hävinnyt vähintään 35 000 euroa 7 kuukauden aikana. Juttu kusee ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen voi antaa kasvatiksi tai adoptioon.
Ja vanhemmat lähettää takaisin kotimaahansa hyviin vakiduuneihinsa? Tirsk!
Siellä taas yks perskokkare jonka mielestä tämmöinen toiminta on täysin ok ja hyväksyttävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on. Eivät ole jutussa nimillään, eivät myöskään kasvoillaan. Jotain salattavaa on. Kuitenkin on haluttu tulla julkisuuteen.
En avustaisi. Jos apua ollaan vailla, sitä pitää rehellisesti pyytää. Niin että nimikin näkyy, ja voi vaikka halutessaan googlettaa lisätietoja.
sanottiin ettei haluta sukulaisten tietävän kuinka huonosti heillä menee. varmaan on juuri saatu suvulta avustuksia lähtöön, ajateltu että täällä voisi tehdä töitä ja maksaa siten takaisin
Ei tuo ole meidän suomalaisten ongelmat jos he ei kehtaa suvulle kertoa että rahat on loppu.Sä taidat oikeasti olla todella vajaaälyinen. Tässä puhuttiin siitä että naamoja ei ole haluttu julkisuuteen juuri sen vuoksi ettei sukulaise
Mitä hittoa sitten ovat menneet edes itkemään Ylelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset täällä puolustaa ihmisten huijaamista. Ja persut saa köyhät tappelemaan keskenään
Mitkä köyhät? Ainakaan jutun pariskunta ei ole köyhiä kun ovat käyttäneet sellaisen 55 000 euroa 7 kuukauden aikana. Se on ollut melkoisen leveää elämää. Tuo on kahden keskipalkkaisen ihmisen koko vuoden nettotulo jonka nämä ovat tuhlanneet reilussa puolessa vuodessa. Jutussa kerrotun mukaan.
Juu sun mielestä ilmeisesti aasiasta tulevat opiskelijat saa kymmenien tuhansien edestä luottokorttirajaa
Okei, no oletetaan että jokaisen luottokortin luottoraja on ollut 1000 euroa. Se on silti 5000 euroa yhteensä. Eli kaikkiaan rahaa on hävinnyt vähintään 35 000 euroa 7 kuukauden aikana. Juttu kusee ihan täysin.
Niin eli sun mielestä olis vaan parempi että heiltä saatas kusetettua mahdollisimman paljon rahaa? Siis ainoa ongelma on, että ovat menettäneet 55000 euron sijasta ehkä sittenkin vain joitain tuhansia euroja?
Jännästi jokaiseen kommenttiin ilmestyy heti yksi alapeukku. Taitaa Assulin itse täällä aktiivisesti päivystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole meidän suomalaisten ongelmat jos he ei kehtaa suvulle kertoa että rahat on loppu.Sä taidat oikeasti olla todella vajaaälyinen. Tässä puhuttiin siitä että naamoja ei ole h
Miksei näistä asioista sun mielestä sais puhua? Ootko EK:n palveluksesta vai hyödytkö jotenkin muuten tästä ihmisten kusettamisesta
Vierailija kirjoitti:
Jännästi jokaiseen kommenttiin ilmestyy heti yksi alapeukku. Taitaa Assulin itse täällä aktiivisesti päivystää.
Yhyy joku on mun kaa eri mieltä tulee paha mieli byyh :((
Ilmeisesti muija, asuessaan täällä 3 kk lapsen kanssa kaksin, ei voinut missään vaiheessa ottaa mieheensä yhteyttä, että täällä on tosi kallista, älä tule. Pysy töissä kotona, kun minä opiskelen. Mies tuli kuitenkin ja kuvitteli pääsevänsä pankkiin töihin, osaamatta maan kieltä tai ilmeisesti mitään rahaa liittyvääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"jos raja on juuri se että opiskelija pärjää yhden vuoden, niin lapsi + mies ja 7kk kuulostaa ihan realistiselta
tosiaan on laskettu sen valheen varaan, että täällä voisi tehdä työtä elääkseen"
Sun mielestä on realistista, että nämä ovat hävittäneet johonkin pitkälti yli 30 000 euroa 7 kk aikana? Se on yli 4000 euroa kuukaudessa. Lukukausimaksuun mennyt 6000 euroa, sitten se viisumi ja matkat joitain tonneja. Käytettäväksi jäänyt 20 000 euroa, eli näillä on ollut käyttörahaa lähes 3000 euroa kuukaudessa. Enemmän, koska ovat lisäksi vetäneet 5 luottokorttia tappiin.
Sillä ei oo oikeastaan tän jutun kannalta mitään merkitystä. miks tänne houkutellaan ihmisiä valheellisesti sillä oletuksella että täällä pärjäis englannilla ja vois tehdä töitä
Ihan yks haile kauan ne rahat kestää, jossei ne kuitenkaan kestä koko opintojen ajan ta
Olen itse opiskellut ulkomailla, kyllä mun oli ihan itse huolehdittava että rahat riittää ja itse oli otettava asioista selvää. Todella paljon tein selvitystyötä ennen kuin edes hain opiskelupaikkaa. Ja minkään vauvan kanssa en olisi lähtenyt ulkomaille opiskelemaan.
Kerään pulloja saadakseni ruokaa itselleni. Takana 43v työuraa, nyt työtön 62v.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku että perheen isä on todella hakenut melkein kahtasataa työpaikkaa viikossa neljän viikon ajan? Se olisi useita kymmeniä työpaikkoja päivässä.
Eikö täällä edes lueta juttua kun koko ajan kirjoitetaan virheellistä tietoa sisältäviä viestejä? Vai onko liian pitkä teksti luettavaksi?
Mies on hakenut töitä 4 kuukauden ajan, ei neljän viikon ajan. Samoin tässä ketjussa on useaan kertaan kirjoitettu että perhe myi kotimaassaan asunnon, eivät myyneet vaan ottivat lainaa asuntoa vastaan.
"Niin eli sun mielestä olis vaan parempi että heiltä saatas kusetettua mahdollisimman paljon rahaa? Siis ainoa ongelma on, että ovat menettäneet 55000 euron sijasta ehkä sittenkin vain joitain tuhansia euroja?"
Heillä on jutun mukaan ollut 30 000 euroa. Sen lisäksi käytetty viisi luottokorttiluottoa kokonaan. Eli kyse on useista tuhansista euroista.
Mihin ne ovat hävinneet? Kuka muka on "kusettanut" ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei oo oikeastaan tän jutun kannalta mitään merkitystä. miks tänne houkutellaan ihmisiä valheellisesti sillä oletuksella että täällä pärjäis englannilla ja vois tehdä töitä
Ihan yks haile kauan ne rahat kestää
Olen itse opiskellut ulkomailla, kyllä mun oli ihan itse huolehdittava että rahat riittää ja itse oli otettava asioista selvää. Todella paljon tein selvitystyötä ennen kuin edes hain opiskelupaikkaa. Ja minkään vauvan kanssa en olisi lähtenyt ulkomaille opiskelemaan.
Niin eli sunkin mielestä kusettaminen on ihan ok, mitäs uskoivat eivätkä ottaneet itse tarkemmin selvää.
Taidat äänestää kokoomusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole meidän suomalaisten ongelmat jos he ei kehtaa suvulle kertoa että rahat on loppu.Sä taidat oikeasti olla todella vajaaälyinen. Tässä puhuttiin siitä että naamoja ei ole h
Miksei näistä asioista sun mielestä sais puhua? Ootko EK:n palveluksesta vai hyödytkö jotenkin muuten tästä ihmisten kusettamisesta
Mistä asioista? Mistä tässä siis pitäisi puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan outo kuvio. Pikkuvauvan kanssa tullut Suomeen, ukko tullut muutaman kuukauden myöhemmin, rahat loppu jo siinä kohtaa. Eli viranomaisia huijattu siinä vaiheessa kun viisumia on haettu, ei noilla mitään rahaa ole ollut alunalkaenkaan. Kuvittelevatko että suomalaiset maksaa näille oltavat kun lehdessä valittavat etteivät ruoki penskaa?
Rahat pitäis riittää yksineläjällä vuodeksi. Nyt kolmelle on rahat riittäneet 7 kuukaudeksi
Koska heitä on tullut kolme, niin heidän on pitänyt todistaa viranomaisille että heillä rahat riittävät vuodeksi. Joten mihin ne rahat ovat hävinneet?
Varmaan esitetty valheellisia tilitietoja ja laskettu sen varaan että jotain töitä löytyy.
Toisella puolen maailmaa olevalle suvulle poseeraaminen vs. oman vauvan nälkä, kumman valitset? #prioriteetit
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli sun mielestä olis vaan parempi että heiltä saatas kusetettua mahdollisimman paljon rahaa? Siis ainoa ongelma on, että ovat menettäneet 55000 euron sijasta ehkä sittenkin vain joitain tuhansia euroja?"
Heillä on jutun mukaan ollut 30 000 euroa. Sen lisäksi käytetty viisi luottokorttiluottoa kokonaan. Eli kyse on useista tuhansista euroista.
Mihin ne ovat hävinneet? Kuka muka on "kusettanut" ne?
Paljonko oikeasti joku aasialainen työtön opiskelija saa luottorajaa luottokorttiyhtiöltä. En ihan jaksa uskoa että tuhansia euroja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yks haile kauan ne rahat kestää
Niin eli sunkin mielestä kusettaminen on ihan ok, mitäs uskoivat eivätkä ottaneet itse tarkemmin selvää.
Taidat äänestää kokoomusta
Kusettaminen? Kuka tässä on siis kusettanut? Eivätkö nuo ihmiset ole oikeustoimikelpoisia kun eivät tajua mistään mitään?
Ja vanhemmat lähettää takaisin kotimaahansa hyviin vakiduuneihinsa? Tirsk!