Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallituksen uusin innovaatio työllisyyden kasvuun

Vierailija
31.03.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011136553.html

Ekasta rikkeestä viikon karenssi, toisesta kuuden viikon työntekovelvoite.

Hankkiiko hallitus työn vai mikä tuossa on ideana? Kenet voi pakottaa palkkaamaan työttömän? 

Tälläkö sitten saadaan se työttömyyden ja konkurssien kasvu taittumaan? Tämäkö saa työnantajat palkkaamaan työttömiä? Tämäkö kääntää Suomen jättimäiseen talouskasvuun tämän taantuman ja orastavan laman sijaan? Tälläkö tavoin luodaan uusia työpaikkoja niiden tekoälyn ja automaation viemille? Eikö hallitus oikeasti MITÄÄN MUUTA KEKSI? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan työttömät jotenkin saada mukaan johonkin yhteiskunnan raketamiseen.

Käsittääkseni orjuus ja ihmiskauppa on kielletty ainakin EU:n alueella. Ihmisoikeusjärjestöillä voisi olla vähän enemmän ääntä näiden asioiden suhteen. Jos minä 30vuotta työttömänä ollut ihminen,joka ei kuulu työnhakijaksi,vaan eläkkeelle,mutta jonka estää Kelan minua tuntematon taho ja te-palvelut ovat tästä täysin tietoisia ja minulla ei ole ollut työnhakuvelvoitetta vuosikausiin, en minä niitä töitä nytkään saa.  Persreikääni myymällä on ilmeisesti tultava toimeen oman henkensä kaupalla vai halutaanko,että omaisuusrikokset ja ilkivalta sekä ryöstöt lisääntyvät? Siihenhän tämä nimittäin menee tällä politiikalla ja on mennyt jo. Aivan sairas,sairaampi,pahoinvointi Suomi.

Jos olet 30vuotta työttömänä ollut ihminen niin on jo aika muuttaa lakeja ja käytäntöjä jotta nuorempi sukupolvi oppisi pois tuollaisista elämän arvoista.

Vierailija
42/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun on tehtävä kantelu, tuossa ei ole toimittu oikein."

Soitin ja yritin asiaa selvittää että mitä ihmettä tämä tällainen on, mutta vastaus oli että eihän tästä mitään vahinkoa tullut kun ei tällä huomautuksella ole mitään seurausta. En sitten jaksanut mitään kirjallisen kantelun tekemistä alkaa selvittää, kun luulen että siitä olisi vain haittaa omalle kohdalle, jos esim haen myöhemmin uudelleen johonkin koulutukseen.  Mutta tästä lähtien otan aina kuvakaappauksen, kun esim ilmoitan hakemani työpaikat jne. Olen niin helkkarin väsynyt tähän touhuun. Kukaan täysijärkinen ei roiku työttömänä mieluummin kuin menisi töihin. Joka muuta luulee, ei ole itse koskaan ollut työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapanen ja saksiperslehmä ja muut hallituksen idioottivajakit ovat kyllä niin järkijättöistä porukkaa, että melkoinen hourula pitää löytää, jos pahemmaksi aikoo laittaa...

Nuo idiootit eivät osaa yhtään mitään. 

Vierailija
44/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työttömistä ei tee rikkeitä! Ei kai se oikeasti ole noin vaikea hakea töitä, että ehdoin tahdoin haluaa itselleen tuetonta aikaa?

No ei niin, mutta kaikki on mahdollista. Itse sain huomautuksen, vaikka luulin kaiken olevan ok. Olin päässyt työllisyyskoulutukseen, omasuunnitelmani oli päivitetty, olin suunnitelman hyväksynyt ja omaohjaajan mukaan kaikki piti olla ok. Koulutus oli kestänyt hieman yli kolme kuukautta, kun sain etanapostissa ukaasikirjeen, että olin laiminlyönyt velvollisuuksiani. Olin ihan että wtf ja kävi ilmi, että minun olisi _sen jälkeen,_ kun koulutukseni oli alkanut, pitänyt tietää raksia omapalvelusta kohta missä ilmoitan hakevani koulutuspaikkoja.

Siis kun minulla ja työllisyyspalvelulla oli jo tieto, että minut on hyväksytty koulutukseen, ja se koulutus oli kirjattu työllistymissuunnitelmaani, joka oli hyväksytty molempien osapuolten ta

Lisään tähän vielä, että en välttämättä edes olisi tajunnut kohtaa ruksia, vaikka olisin sen nähnytkin, koska siinä piti ilmoittaa hakevansa koulutuksiin ja minähän olin jo koulutuksessa. Että sinänsä ihan takuuvarma huomautuksen paikka. Ja jos ensimmäisestä huomautuksesta tulisi jo karenssi, niin aika mahtavaa. Näihin tällaisiin "ansoihin" törmää tuon tuosta, kun asioi kelan tai työllistämispalvelujen kanssa. Ihmiselle joka haluaa tehdä, ja on aina tehnyt, kaiken oikein, tämä on yhtä painajaista. 

Vierailija
45/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakaahan kun ilmat lämpenee niin työttömät voi taas lähteä marjastamaan tienaten useita tuhansia kuukaudessa.

Nyt, kun kevät on näin paljon etuajassa, mustikat kypsyvät varmasti jo toukokuussa. Pääsee hyvissä ajoin tienaamaan. 

(#sarkasmia)