"HS: Hallitus kaavailee uutta kiristystä työttömille"
Voi hyvää päivää!! Mihin töihin ne mukamas menee, JOS TÖIHIN EI OTETA ; vaikka kuinka yrittäs itteensä töihin tyrkyttää!!?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet karavaanari ja sut irtisanotaan niin et saa toimeentulotukea lasten ruokiin. Sun pitää myydä asuntoauto ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille.
Sama juttu, jos sulla on kesämökki.
Jokainen ymmärtää, että näinhän se pitää ollakkin.
Nyky meno tulee johtamaan siihen että ihmiset asuu jenkkityyliin teltoissa ja karavaani kylissä. Mitenköhän lasten koulunkäynti kun edes nykyisellään ei saa postia esim kesämökille ja saako koulukyytiä.
Asuntoautossa elämisestä ja toimeentulosta ole erimieltä koska se on harkinnanvarainen tuki. Jos se siitä jää kiinni nin vie kilvet konttorille eipähän valtio saa niitäkän autoveroja ja vakuutusyhtiö vakuutusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Pienempi palkka riittää.
Voiko 6 kuukauden jälkeen vaihtaa toiseen työntekijään?
Onneksi on sen verran säästöjä, että voi asua muissa maissa. Katsotaan sitten sodan jälkeen viitsiikö palata.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on sen verran säästöjä, että voi asua muissa maissa. Katsotaan sitten sodan jälkeen viitsiikö palata.
Sanos se, lehdessä on, että sota voisi alkaa 3 vuoden päästä.
Vakuutus ei korvaa sodassa tuhoutuneita asuntoja, mutta asuntovelka jää.
No, me asutaan vuokralla.
Jenkkilässä köyhät ihmiset asuu teltoissa ja sielä on ihan omat karavaani kylät. Ne keillä ei ole mitään nukkuu kadulla.
PASKA HALLITUS KYLLÄ SANNA HOITI ASIANSA HYVIN TYÖTTÖMYYS LASKI..... NYKY HALLITUS TEKEE TÖITÖ HUUMEPÄISSÄÄN..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa rintamamiesten autovelan ja asuntolainan lyhennykset jos ne on vaikka 9kk rintamalla yhteen putkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt niihin sataan tuhanteen työpaikkaan mitkä Arto ja hallitus teille teki! Mulla alkaa loppua kärsivällisyys kun aina vaan joudutaan tekemään lisää heikennyksiä tavallisten ihmisten arkeen, kun joillekin ei kelpaa yksikään edes SADASTA TUHANNESTA uudesta työpaikasta.
Ja mitä heinennystän on tehty muka?
Ai niin, sairaspäiväraha leikkaus 300 kuukaudessa ja potkulaki.
Aika paljon muutakin järjestelyjä esim. suojaosan poisto, ja nyt meillä on sitten työssä käyviä jotka joutuu täyttämään toimeentulohakemuksia samalla kun on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa rintamamiesten autovelan ja asuntolainan lyhennykset jos ne on vaikka 9kk rintamalla yhteen putkeen?
Sinä itse. Sun velka se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha mut en mä saa käydä töissä ku oon johtamassa sinkopartiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt niihin sataan tuhanteen työpaikkaan mitkä Arto ja hallitus teille teki! Mulla alkaa loppua kärsivällisyys kun aina vaan joudutaan tekemään lisää heikennyksiä tavallisten ihmisten arkeen, kun joillekin ei kelpaa yksikään edes SADASTA TUHANNESTA uudesta työpaikasta.
Ja mitä heinennystän on tehty muka?
Ai niin, sairaspäiväraha leikkaus 300 kuukaudessa ja potkulaki.
Aika paljon muutakin järjestelyjä esim. suojaosan poisto, ja nyt meillä on sitten työssä käyviä jotka joutuu täyttämään toimeentulohakemuksia samalla kun on töissä.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite eli joutuvat vielä lisätöihin jatkossa julkisen yksikköihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha mut en mä saa käydä töissä ku oon johtamassa sinkopartiota
No, sitten laskut menee ulosottoon.
Toimeentulotukityöt tulevat julkisen yksikköihin.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti täytetty työhakemus? Onko esim oikein työnantajaa kohtaan että jättää kertomatta olevansa työkyvytön, saanut esim aivo-infarktin, mutta jäänyt henkiin, mutta ei pääse sairaseläkkeelle.
Jos työtön kertoo työnhakutilanteessa jotain sellaista, joka estää työsopimuksen syntymisen, niin silloin työtön toimii väärin. Työvoimavirkailija on sanonut, että se on työnantajan velvollisuus selvittää kelpaako työntekijä avoinna olevaan työpaikkaan.
Onhan vuosikymmenten ajan käytetty verovaroja työnhakuammattilaisten kouluttamiseen, jolla on erehdytetty työnantajia palkkaamaan vääriä henkilöitä. Työnantaja kun saa kuitenkin sen kyseisen työntekijän, vaikka työttömän työhakemus olisi ammattilaisten avustuksella viilattu huippuunsa ja opetettu työtön suoriutumaan erinomaisesti työhaastattelusta. Eihän tämäkään ole järkevää.
Satosta ei missään nimessä Kelan pääjohtajaksi! Haaveilee ja kaavailee lisää kiristyksiä työttömille, vaikka hallitus ei ole saanut luotua 100 000 uutta luvattua työpaikkaa ja työllistymistilanne on vaikea.
Tiltu saanut taas annoksen kaalisoppaa niin jaksaa riehua koko päivän eri ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti täällä, että maahantunkeutujiin tämä ei sit koskisi, mutta voi se osaltaan ollakkin, koska niillä ei välttis ole kielitaitoa. Mutta, mene ja tiedä.
Mitenkähän sit nämä eläkepukilaiset ja lähelä eläkeikää olevat rajoitteiset , katotaanko heitä läpi sormien?
Ei
Ja hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
https://www.tyj.fi/lakimuutokset/
Joo, itse olin just päässy tähän lisäpäivät putkeen, mutta olen -63 syntynyt, niin se vedettiin minul
-60 syntynyt ansiosidonnaista maksetaan sen kuukauden loppuun ku täyttää 65.On kait se vielä 63 syntyneilläkin.-65 syntyneillä eioo??
Vierailija kirjoitti:
Nosto!
Täällä on joku joka tekee uusia aloitukisa samsat aiheesta, Kiusaamista se on!
Toivottavasti modet antavat tämän keskustelun olla. Jos ei, niin minä ainakin poistun koko palstalta - niinpä jää myös mainokset näkemättä.
Itse en jaksa keskustella pelkästään (tai lainkaan!) jostain haisevista pikkareista, jonka tyyppiset aiheet ovat Vauvalla huippusuosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sitten karenssien karenssi kun ei löydy edes sitä karenssityötä?
... niin ja tämä tulee tietysti koskemaan Vain valkoisia Suomalaisia....musta "suomalaiset saavat edelleen asua kalliisti ja ilman työnhaku velvoitetta.
Mä en ottais kesämökkiä turun saaristosta vaikka ilmaseks sais. Kaukana ja merivesi siinä kohti aina liian kylmä uimiseen.