Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus: Lisää kiristyksiä työttömille!

Vierailija
31.03.2025 |

Hallitus aikoo kiristää työttömyysturvan karensseja eli työttömille langetettavia rangaistuksia velvoitteiden laiminlyönnistä. Kyse on uudesta suunnitelmasta, josta ei ole linjattu esimerkiksi hallitusohjelmassa.

Hallituksen alustavassa suunnitelmassa heti ensimmäisestä rikkeestä seuraisi viikon karenssi ja jo toisesta rikkeestä kuuden viikon työssäolovelvoite.

Hallituksen tavoitteena on selkeyttää järjestelmää ja rangaistuksia kiristämällä saada työttömiä hakeutumaan nopeammin töihin. Muutos olisi linjassa muiden hallituksen tekemien työttömyysturvan muutosten kanssa.

Alustavien, hyvin epävarmojen arvioiden mukaan kiristys lisäisi työllisyyttä noin 700 henkilöllä ja vahvistaisi julkista taloutta noin 30 miljoonaa euroa vuodessa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011136395.html

Kiristämällä 325800 työttömän elämää on tarkoitus siis saada 700 uutta työllistä? Entä ne loput 325100 ?

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa. 

No, ei todellakaan hoideta tällä politiikalla. 

Eläkeläiset saa jäädä kokonaan ilman hoitoa ja apua. 

Onnea Sotejohtajajille. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Hoidan, jos maksetaan. Nykyinen omaishoidontuki 200/kk on vitsi.  

T: hoitoalalle koulutettu työtön

Vierailija
142/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa. 

No, ei todellakaan hoideta tällä politiikalla. 

Eläkeläiset saa jäädä kokonaan ilman hoitoa ja apua. 

Onnea Sotejohtajajille. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Hoidan, jos maksetaan. Nykyinen omaishoidontuki 200/kk on vitsi.  

T: hoitoalalle koulutettu työtön

Vähintään 2500 netto pitää saada. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättyisi jos putin menettäisi valtansa alle 2 vuoden kuluessa ja ukrainan sota loppuisi ukrainan kannalta hyvään tai kelvolliseen lopputulokseen. Venäjän talous alkaisi nousemaan ja 7 vuoden päästä naapureina romahtanut suomi ja paremmassa jamassa oleva venäjä

Vierailija
144/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ibs. 

Jos työkkäri laittaa päiväkotiin niin joudun valitettavasti ravaamaan paskalla ja taaperot joutuu olemaan keskenään pihalla. 

Ja mulla on abs ja mitä murretta on taapero

Vierailija
145/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi siirtyy kokonaan toimeentulotuelle, jos asuu vuokralla.

Ei tarvii hakea yhtään hupityöpaikkaa ja säästyy karenssilta.

Yksinäiselle sama summa kuin päiväraha. 

Hallitus on myös selvityttänyt voidaanko tällaisissa tapauksissa toimeentulotukikin lakkauttaa mutta tästä ei ole vähään aikaan tullut lisätietoa. Lisäksi jokainen työtön joutuu nyt tekemään mikäli lakiehdotus hyväksytään, julkisen anonyymin työnhakuprofiilin mistä tietosuojavaltuutettu on jo etukäteen huolissaan koska se paljastaisi salassa pidettäviäkin tietoja vieraille.

https://www.aamuposti.fi/uutissuomalainen/8404779

No, ei mekään sitten pidetä vaitiolovelvollisuutta, kun ollaan noilla pakotetuilla työpaikkoil

Niin no jos ei pyydetä vaitiolovelvollisuuslomaketta allekirjoittamaan niin mitään vaitiolovelvollisuutta ei ole eli jos olet valtiolla töissä niin ihan hyvin voit höpötellä kaikki asiat eteenpäin kun ei ole pyydetty olemaan höpöttelemättäkään.

Vierailija
146/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä enemmän alkaa vaikuttaa että meillä on vallassa pikku wannabe putineita

Vierailija
147/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun vaitiolovelvollisia tietoja levitellään niin miksi minun pitäisi olla vaitiolovelvollinen muiden tiedoista. 

No, en tietenkään ole, jos minun asiat ei ole vaitiolovelvollisia. 

Ja kun on noilla työpaikoilla niin niissä on kaikenlaista tietoa. 

Vierailija
148/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperon hokija voisi nyt mennä ensiksi sille lentomatkalle se 9 tuntia,ai niin sulla on se ibs niin miten voit lentää?

Vierailija
149/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä enemmän alkaa vaikuttaa että meillä on vallassa pikku wannabe putineita

pikkuhitlereitä ja minime-henkilöitä

Vierailija
150/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinteen ja Marinin hallitukset loivat 117 000 uutta työpaikkaa ja Marinin hallitus nosti työllisyysasteen mittaushistorian korkeimmaksi saavuttaen työllisyystavoitteensa.

Kauppalehti: Marinin hallitus saavutti tavoitteensa, merkittävä onnistuminen työllisyydessä Tuore muistio kertoo Orpon hallituksen ongelmasta

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…

"Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo."

Rinteen ja Marinin hallitus toi siis 5 014 269 000 euron säästöt vuodessa yhteiskunnalle (117 000 42

Se on sitten demari-vasemmisto hallitusta ensi kaudella, jookosta joo? Nykyvelkatilanteessa minulle on aivan samantekevää, kuinka paljon Suomi velkaantuu, tätä tilannetta ei muuta mikään muu,kuin täydellinen virkakoneiston perkaaminen,mutta sitä ei tulla näkemään ainakaan minun elinaikanani. Siitäkin huolimatta on tultava asemmistovetoinen hallitus,vaikkei mikään hallituskokoonpano tilannetta muuta-korruptio ja moraalin rapauttaminen myös kokoomuksen ja perussuomalaisten osalta on liian syvällä ja kuten sanottua: Suomea johdetaan ulkomailta, kansalaisen osa on olla orja tai kuolla. 

Vierailija
151/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pitäis mennä töihin? Valtion virastoon vai ministeriöön? Eihän eduskuntaankaan valita kaikkia halukkaita. Ovatko he laiskoja kun eivät päässeet eduskuntaan kansanedustajaksi?

Jep jep. Eivätkö tosissaan sinne halunneetkaan kun eivät päässeet? Olisivat yrittäneet enemmän päästä sinne eduskuntaan?

Vierailija
152/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperon hokija voisi nyt mennä ensiksi sille lentomatkalle se 9 tuntia,ai niin sulla on se ibs niin miten voit lentää?

Tiedätkö, että ibs tarttuu, ei tarvitse kuin jättää kansi auki, kun vetää vessan työpaikalla. 

Vierailija
153/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun vaitiolovelvollisia tietoja levitellään niin miksi minun pitäisi olla vaitiolovelvollinen muiden tiedoista. 

No, en tietenkään ole, jos minun asiat ei ole vaitiolovelvollisia. 

Ja kun on noilla työpaikoilla niin niissä on kaikenlaista tietoa. 

Minun asioita on levitelty 24/7 yli 10 vuoden ajan keskustelupalstoilla julkisesti nettiin, miksi tälläiselle työnantajalle pitäisi olla lojaali?

Vierailija
154/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että ibs tarttuu, ei tarvitse kuin jättää kansi auki, kun vetää vessan työpaikalla. 

Aion jättää täst edes kannen auki. Älkää käykö julkisissa vessoissa tai työpaikan, jos ette halua, että teille tulee ibs.

Siitä oli artikkeli, että leviää julkisessa vessassa jo pelkän ilman välityksellä, kun vetää vessan kansi auki. 

Vierailija
155/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän nämä 6 viikon työssäolovelvollisuudet on tarkoitus suorittaa?

Työssäolovelvoite on ikävin rangaistus. Jos ei löydä työtä, karenssi jatkuu ikuisuuden. 

Vierailija
156/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäolovelvoite on ikävin rangaistus. Jos ei löydä työtä, karenssi jatkuu ikuisuuden. 

No, onneksi paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli voi tarjoutua töihin alle tes-palkan. 

Vierailija
157/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta taas. Etenkin kun merkittävä osa työttömistä on työkyvyttömiä, joita ei päästetä eläkkeelle.

Antaisivat eutanasian tai päästäisivät vankilaan lusimaan velvoitetyöpätkän.

Olen täysin uupunut tähän kyykyttämiseen.

Vierailija
158/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli voi tarjoutua töihin alle tes-palkan. 

Jos tarjoutuu laitoshuoltajaksi 1000 netto palkalla. 

Vierailija
159/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ibs. 

Jos työkkäri laittaa päiväkotiin niin joudun valitettavasti ravaamaan paskalla ja taaperot joutuu olemaan keskenään pihalla. 

Sitten käsketään ottamaan vaipat käyttöön. Itsellänikin on suolistovaivoja, joista en ole saanut edes diagnoosia, mutta ennen kaikkea autisminkirjo ja pahoja mielenterveysongelmia ja pelottaa mihin itse työttömänä joudun. Itse kestän lapsia edes vähän paremmin kuin vanhuksia, mutta saan välillä lamaannuttavia paniikkikohtauksia ja kuormitun äärimmilleen jo arkielämän tavallisissa tilanteissa, pahin oli sellainen, että luulin jo, että en enää selviä. Kuka ottaa sitten vastuun, jos tuollainen iskee kun olen pakkotyössä leikkimässä hoitajaa?  

Vierailija
160/215 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkoo lakia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän