Jos teen kahta työtä niin pystynkö parissa vuodessa maksamaan ulosottovelat 50 000€?
Alkanut ahdistamaan kun elämä jää tietyllä tapaa elämättä sen vuoksi ettei ole luottotietoja ja varaa mihinkään. Vakavan masennuskauden tuloksena velkaannuin hullun lailla kun kuvittelin että en aio elää kuitenkaan enää kauaa. Tuohon liittyi paljon kaikkea ja se on mennyttä. Nyt sitten on jo jaksamista ajatella miten tuo fiksataan.
Jos 1000-1200€/kk yritän laittaa ulosottoon niin onko se reilussa parissa vuodessa ohi?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos ulosotossa 50 000€, ja maksaisit tuon maksimin 1200€ joka ikinen kuukausi, niin menee kolme-kolme ja puoli vuotta. Kannattaa miettiä myös sitä omaa jaksamista. Kauanko jaksat paiskia kahta duunia? Toki, jos ajallisesti ne ei vie koko elämää, vaan kerkeät myös tehdä muutakin, niin mikä ettei. Mutta jos ajatus on vain tehdä 24/7 töitä velat maksaakseen, niin melko suuri riski, että masennusjakso uusii, kun elämässä ei ole mitään muuta.
Unohdit korot 5500e vuosi tai 458e kk ja tulee vielä muitakin kuluja.
Vierailija kirjoitti:
458.33e pelkät korot kuukaudessa. Velka lyhenee todella hitaasti.
No lyhentää vuoden ajan velkaa tonnilla kuukaudessa ja korot päälle. Sitten velka on 40 000 ja korkokulut pienenee, jolloin maksaa tonnin korkoineen kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut ulosotossa kohta 15v ja voin sanoa, että ei elämä siihen lopu. Alussa ahdistaa ja vituttaa, mutta jossain vaiheessa tilanteeseen tottuu ja siitä löytyy jopa hopeareunus. Itse olen alkanut aidosti arvostaa ilmaisia asioita yli maksullisten. Luonto, läheiset ihmiset, kirjasto, lenkkeily.
Pinnallisuus karissut joka vuosi enemmän ja kun ulosotto pian päättyy, en edes tiedä mihin aion työntää kaikki ylijäävät rahat, kun olen oppinut nauttimaan elämästä pienilläkin tuloilla. Ja tästä on hyötynyt myös ympäristö.
Mikävtun luonto? Kaikkien pitää nykyääm asua jossin 10 metrin kanakopeissa haistellen tupakansavuja ja liikkumatta missään. Lenkkeillä ei uskalla kun kirveestä saa päähän ja ihmissuhteita ei saa olla. Vttu että inhoan kirjastoa, niin vanhanaikaista kuten joku vtun kutominen puhumattakaan jostan kalastuksesta.
Noh, täällä itä-helsingissä luonto on tosi lähellä ja asunnot on rakennettu siihen aikaan kun ne tehtiin väljästi. Ei haise tupakka. Olen 50 kiloinen nainen eikä ole tullut vielä kirveestä tai edes nyrkistä vaikka kaikkiin mahdollisiin aikoihin olen lenkille mennyt. Jos ei lukeminen kiinnosta, niin onhan muitakin vaihtoehtoja, esim netflixiin on varaa ulosotossakin. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä piempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän on lyhennyseriä niin sitä enemmän velkasumma kasvaa, koska joka lyhennyskerta siihen lätkäistään ulosottokulut erikseen. Näin ollen velkasumma vain kasvaa mitä pienempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän niitä on.
Järkevintä on joko maksaa velka KOKONAAN heti tai ei ollenkaan koskaan. Seuraavaksi järkevintä on maksaa velkaa vaikka 1000 e -10 000 e/kk. Kaikista vähiten järkevintä on maksaa velkaa muutaman kympin kuukaudessa.
Ei kai ole kiellettyä maksa suoraan velkojalle se osa mitä ulosotto ei vie suoraan? Silloin ei menisi ulosottokuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut ulosotossa kohta 15v ja voin sanoa, että ei elämä siihen lopu. Alussa ahdistaa ja vituttaa, mutta jossain vaiheessa tilanteeseen tottuu ja siitä löytyy jopa hopeareunus. Itse olen alkanut aidosti arvostaa ilmaisia asioita yli maksullisten. Luonto, läheiset ihmiset, kirjasto, lenkkeily.
Pinnallisuus karissut joka vuosi enemmän ja kun ulosotto pian päättyy, en edes tiedä mihin aion työntää kaikki ylijäävät rahat, kun olen oppinut nauttimaan elämästä pienilläkin tuloilla. Ja tästä on hyötynyt myös ympäristö.
Mikävtun luonto? Kaikkien pitää nykyääm asua jossin 10 metrin kanakopeissa haistellen tupakansavuja ja liikkumatta missään. Lenkkeillä ei uskalla kun kirveestä saa päähän ja ihmissuhteita ei saa olla. Vttu että inhoan kirjastoa, niin vanhanaikaista kuten joku vtun kutominen puhumattakaan jo
Ettekö saa muuten asukkaita Itä-Helsinkiin vai mikä on ongelma?
Ulosotto on tehty niin että siinä menee 10 vuotta kulujen ja korkojen takia. Ei paljoa enempää tarvitsisi olla niin maksaminen / lyhentäminen olisi taviksen tuloilla mahdotonta.
Ei ole kiellettyä maksaa velkojalle suoraan. Silloin jää ulosottomaksut pois.
En tiedä, millaisia töitä suunnittelet tekeväsi. Kaksi työtä jatkuvasti voi tarkoittaa burnoutia jo muutamassa kuukaudessa. Eikö kunnassasi ole velkajärjestelyä. Jos löydät sellaisen, puhu hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä piempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän on lyhennyseriä niin sitä enemmän velkasumma kasvaa, koska joka lyhennyskerta siihen lätkäistään ulosottokulut erikseen. Näin ollen velkasumma vain kasvaa mitä pienempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän niitä on.
Järkevintä on joko maksaa velka KOKONAAN heti tai ei ollenkaan koskaan. Seuraavaksi järkevintä on maksaa velkaa vaikka 1000 e -10 000 e/kk. Kaikista vähiten järkevintä on maksaa velkaa muutaman kympin kuukaudessa.
Ei kai ole kiellettyä maksa suoraan velkojalle se osa mitä ulosotto ei vie suoraan? Silloin ei menisi ulosottokuluja.
Ei se toimi noin. Ulosottokulut menee joka tapauksessa jos maksat jotain ylimäärästä se UO lasku on maksettava kuitenkin. On aina monta velkojaa ei isoja summia saa yhdeltä lainattua.
Jos olet työssä ja saat palkkaa ja on ulosottovelkaa, niin ulosotto perii automaattisesti jonkun osuuden, jättää vähän rahaa elämiseen.
Mitä enemmän tienaat, sitä isompi on myös vero
Tutki mahdollisuus velkajärjestelyyn ja henkilökohtaiseen konkurssiin. Etsi ammattilainen auttamaan järjestelyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myyt persettä niin pystyt tuon kuittaamaan muutamassa kuukaudessa.
Hyvä on, alan myymään persettäni. Kerran se vain kirpaisee...
Et selviä kerralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kirpaista pikkasen useemmin, kun tuskin sulla 50000€ perse on. Satasen kertalaakillakin saat painaa aika pitkää päivää melko kauan.
Vierailija kirjoitti:
Muista ottaa tuloveron progressio huomioon. Riippuu millainen palkkataso töissäsi on, mutta koska 40 000 euron ylittävistä vuosituloista jää käteen vain puolet, niin sulla voi loppua tunnit vuorokaudesta kesken.
Paljon tsemppiä sulle. :)
Miten voi jäädä 40t vuositulojen ylittävästä osuudesta vain puolet? Omat vuositulot on 57t ja marginaalivero 42%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kirpaista pikkasen useemmin, kun tuskin sulla 50000€ perse on. Satasen kertalaakillakin saat painaa aika pitkää päivää melko kauan.
Eihän se ole kuin 500 kertaa! Kymmenen asiakasta päivässä, niin se on 50 päivässä kuitattu
Hommaa rikas heila maksaan ne ,eikö Linda Lampeniuskin tuollain hoitanut velkansa..
Ulosottoon maksettaessa aika paljon rahasta menee ulosoton kuluihin ja korkoihin, velan pääoman lyheneminen on tuskallisen hidasta ja se saa aika monen heittämään pyyhkeen kehään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiellettyä maksaa velkojalle suoraan. Silloin jää ulosottomaksut pois.
En tiedä, millaisia töitä suunnittelet tekeväsi. Kaksi työtä jatkuvasti voi tarkoittaa burnoutia jo muutamassa kuukaudessa. Eikö kunnassasi ole velkajärjestelyä. Jos löydät sellaisen, puhu hänen kanssaan.
Kaksi työtä on 100% varma burnout, jos jo on mielenterveysongelmista taustaa.
Tai ehkä ei, jos työ on jonkinlaista vahtimista/vartiointia, kuten ne mummot Venäjällä museoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista ottaa tuloveron progressio huomioon. Riippuu millainen palkkataso töissäsi on, mutta koska 40 000 euron ylittävistä vuosituloista jää käteen vain puolet, niin sulla voi loppua tunnit vuorokaudesta kesken.
Paljon tsemppiä sulle. :)
Miten voi jäädä 40t vuositulojen ylittävästä osuudesta vain puolet? Omat vuositulot on 57t ja marginaalivero 42%.
Laske siihen päälle kaikki ne muutkin vähennykset, jotka palkasta menee. Kyllä se melki 50 % veroluonteisiin menee.
Vttu tää Suomi on kuin eläis jossain 70-80-luvulla ja paikoitellen 50-luvulla. Harrastyksina staba pitää olla jokin kirjasto, pitsinnypläys, kalastaminen, voi jeesus MITEN VANHANAIKAISTA. Ja tupakoidaan kuin80 luvulla!!