Jos teen kahta työtä niin pystynkö parissa vuodessa maksamaan ulosottovelat 50 000€?
Alkanut ahdistamaan kun elämä jää tietyllä tapaa elämättä sen vuoksi ettei ole luottotietoja ja varaa mihinkään. Vakavan masennuskauden tuloksena velkaannuin hullun lailla kun kuvittelin että en aio elää kuitenkaan enää kauaa. Tuohon liittyi paljon kaikkea ja se on mennyttä. Nyt sitten on jo jaksamista ajatella miten tuo fiksataan.
Jos 1000-1200€/kk yritän laittaa ulosottoon niin onko se reilussa parissa vuodessa ohi?
Kommentit (62)
Ehkä tässä taloustilanteessa jätät sen toisen työn kumminkin muille, etkä itsekkäästi rohmua kaikkia töitä
2 työtä ei kannata. Osa uupuu jos juoksee siellä ja täällä, liikaa ohjelmaa päivässä. Ellei ole sinut niiden hommien kanssa ja ihan kivaa, eikä tarvitse kauas matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huolettaa, jos oma matikan osaamsiesi on niin huono, että et pysty tuota itse laskemaan, - Vai onko tämä vain oire masennuksesta, joka johtuu ulosotosta; joka ei aina ole edes varsinaisesti omaa syytä
Sinkkumies
Ulosoton pitää kestää mahdollisimman kauan. Näin me tienataan!
Miksi sinulla on tarve jauhaa paskaa ja kiusata taloudellisen toimeentulonsa kanssa kamppailevaa, jolla on ainakin asenne kohdallaan eli halu hoitaa ja maksaa velkansa pois.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huolettaa, jos oma matikan osaamsiesi on niin huono, että et pysty tuota itse laskemaan, - Vai onko tämä vain oire masennuksesta, joka johtuu ulosotosta; joka ei aina ole edes varsinaisesti omaa syytä
Sinkkumies
Joo herranjestas mietin ihan samaa. Olen juuri herännyt päiväunilta ja kuumeessa. Tiedä mitä oikein ajattelin :D
Eipä tuossa ole kyllä mitään järkeä sitten. Taidan yrittää päästä velkajärjestelyyn mahdollisesti jossain kohtaan. Kyllä rehellisesti sanottuna välillä sitä on miettinyt itsensäkin myymistä että pääsisi tuosta taakasta eroon. Niin lyhyt elämä meillä kuitenkin että olisi tosi mukavaa ehtiä tekemäänkin jotain mitä haluaa tämän elämän aikana. Ap
Velkajärjestelystä jää merkintä positiiviseen luottorekisteriin. Mieti sitä...
Mitä piempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän on lyhennyseriä niin sitä enemmän velkasumma kasvaa, koska joka lyhennyskerta siihen lätkäistään ulosottokulut erikseen. Näin ollen velkasumma vain kasvaa mitä pienempiä ovat lyhennyserät ja mitä enemmän niitä on.
Järkevintä on joko maksaa velka KOKONAAN heti tai ei ollenkaan koskaan. Seuraavaksi järkevintä on maksaa velkaa vaikka 1000 e -10 000 e/kk. Kaikista vähiten järkevintä on maksaa velkaa muutaman kympin kuukaudessa.
Mahdollista jos laitat molemmista töistäsi tuon 1200/kk niin on ohi reilussa parissa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Joo herranjestas mietin ihan samaa. Olen juuri herännyt päiväunilta ja kuumeessa. Tiedä mitä oikein ajattelin :D
Eipä tuossa ole kyllä mitään järkeä sitten. Taidan yrittää päästä velkajärjestelyyn mahdollisesti jossain kohtaan. Kyllä rehellisesti sanottuna välillä sitä on miettinyt itsensäkin myymistä että pääsisi tuosta taakasta eroon. Niin lyhyt elämä meillä kuitenkin että olisi tosi mukavaa ehtiä tekemäänkin jotain mitä haluaa tämän elämän aikana. Ap
Velkajärjestelystä jää merkintä positiiviseen luot
Velkajärjestelyyn ei pääse KOSKAAN jos katsotaan velkaantuneen kevytkenkäisesti. Mikä tahansa velkaantuminen voidaan katsoa kevytkenkäiseksi. Vakituinen työpaikka pitää olla ja säännölliset tulot. Tulojen pitåä olla joka kuukausi tismalleen samat. Jos saa potkut niin velkjärjestely raukeaa.
Minä olen ollut ulosotossa kohta 15v ja voin sanoa, että ei elämä siihen lopu. Alussa ahdistaa ja vituttaa, mutta jossain vaiheessa tilanteeseen tottuu ja siitä löytyy jopa hopeareunus. Itse olen alkanut aidosti arvostaa ilmaisia asioita yli maksullisten. Luonto, läheiset ihmiset, kirjasto, lenkkeily.
Pinnallisuus karissut joka vuosi enemmän ja kun ulosotto pian päättyy, en edes tiedä mihin aion työntää kaikki ylijäävät rahat, kun olen oppinut nauttimaan elämästä pienilläkin tuloilla. Ja tästä on hyötynyt myös ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista jos laitat molemmista töistäsi tuon 1200/kk niin on ohi reilussa parissa vuodessa.
Ilmeisesti parempi olla loppuelåmåm työttömånå, maata kotona itsemrhakämpässä haistellen tupakansavua. Niin se velka lyhenee.
Vierailija kirjoitti:
2 työtä ei kannata. Osa uupuu jos juoksee siellä ja täällä, liikaa ohjelmaa päivässä. Ellei ole sinut niiden hommien kanssa ja ihan kivaa, eikä tarvitse kauas matkustaa.
Jos työ on helppoa, nopeaa ja hyvin palkattua kuten perseen myynti niin ei siinä loppuun ehdi palaa millään.
Ei onnistu edes 5 vuodessa. Ei mitään järkeä kahta duunia painaa kun tuskin pääsisit silloinkaan 100000€ tuloihin vuodessa.
Minimimaksulla vaan vedät 10 vuotta vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut ulosotossa kohta 15v ja voin sanoa, että ei elämä siihen lopu. Alussa ahdistaa ja vituttaa, mutta jossain vaiheessa tilanteeseen tottuu ja siitä löytyy jopa hopeareunus. Itse olen alkanut aidosti arvostaa ilmaisia asioita yli maksullisten. Luonto, läheiset ihmiset, kirjasto, lenkkeily.
Pinnallisuus karissut joka vuosi enemmän ja kun ulosotto pian päättyy, en edes tiedä mihin aion työntää kaikki ylijäävät rahat, kun olen oppinut nauttimaan elämästä pienilläkin tuloilla. Ja tästä on hyötynyt myös ympäristö.
Mutta elåmä loppuu siihen kun stana pitää olla lopun elåmää työtön ja asua jossain stanan tupakkalååvåssä.
Eikös korko ollut 11% ja siihen kulut vielä päälle. Kyllä tuossa taitaa elämisen lopettamalla ja työtä 24/7 mennä 5 vuotta.
UO velat käy todella kalliiksi.
Tuota ei tavallista 2500€/kk työtä tekemällä makseta kun korko laukkaa kokoajan. Jätä maksamatta ja annan vanhentua. Kelarotan elämä ei ole hassumpaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Mikävtun luonto? Kaikkien pitää nykyääm asua jossin 10 metrin kanakopeissa haistellen tupakansavuja ja liikkumatta missään. Lenkkeillä ei uskalla kun kirveestä saa päähän ja ihmissuhteita ei saa olla. Vttu että inhoan kirjastoa, niin vanhanaikaista kuten joku vtun kutominen puhumattakaan jostan kalastuksesta.
Jos 1 työ on johtanut 50 tonnin velkaan, niin 2 työtä johtaa ehkä siihen, että velka ei kasva eikä lyhene ja ehkä 3 kokopäiväsitä työtä voisi jo sitten lyhentää velkaa.
T lähes yhtä toivoton tilanne kuin Suomen valtiolla
458.33e pelkät korot kuukaudessa. Velka lyhenee todella hitaasti.
Dubain porta-potty bileissä maksetaan 10000€/ilta jos shekki vääntää tortut selälle ja suuhun. Moni sometsirbula tekee tätä niin mikset sinäkin?
Ei pysty.
Ihan ekaksi tuo pitäisi muuttaa pankkilainaksi, mutta sehän ei tod näk tässä onnistu.
Ulosoton kanssa pitkä tie.
Eli ei tää ole mikään ohje, vaan varoitus muille...
Hyvä on, alan myymään persettäni. Kerran se vain kirpaisee...