Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paketti hukassa

Vierailija
31.03.2025 |

Tuli tekstiviesti että tilaamani paketti on tullut noutopisteeseen. Kun hain pakettia niin ne ei löytänyt sitä. Kuinka tämä voi olla mahdollista? Kuka sen tekstiviestin lähettää? Postnord vai noutopiste?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen saapumisviestin laittaa? Kauppa vai Postnord?

Kysy Postnordiltabtai kaupasta.

Vierailija
22/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia voi jakaa nykyisin ihan kuka vaan kunhan omistaa kulkuvälineen, sen olen huomannut. Välillä  on kirjeet niin helvetin rutussa ja välillä jää kirjeet saapumatta ja saa karhukirjeen maksamattomasta laskusta, vaikken ole laskua edes saanut, onkohan näitä Pate-postinkantajia nämä mu*stat maa'mut tai mikä tässä mättää ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso sillä paketin koodilla postnordin sivuilta missä se on. Jos koodi ei näytä mitään, voi olla ihan huijauskin.

Mielenkiinnosta: mitä huijataan sellaisella viestillä, jossa on noutokoodi, jota ei ole olemassa? Siis mikä on se hyöty huijarille tällaisesta, että viestin saaja menee turhaan noutopistelle hakemaan olematonta pakettia?

Rahat tililtäsi. Näpytä tähän linkkiin tullimaksun tms maksaaksesi pankkitunnuksesi.Linkki vie huijaus sivustolle ja huijari nostaa tilisi tyhjäksi.

Vierailija
24/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso sillä paketin koodilla postnordin sivuilta missä se on. Jos koodi ei näytä mitään, voi olla ihan huijauskin.

Mielenkiinnosta: mitä huijataan sellaisella viestillä, jossa on noutokoodi, jota ei ole olemassa? Siis mikä on se hyöty huijarille tällaisesta, että viestin saaja menee turhaan noutopistelle hakemaan olematonta pakettia?

Rahat tililtäsi. Näpytä tähän linkkiin tullimaksun tms maksaaksesi pankkitunnuksesi.Linkki vie huijaus sivustolle ja huijari nostaa tilisi tyhjäksi.

Miten? Kävelen pakettipisteeseen kyselemään pakettia, jonka noutokoodin sain, ja sieltä kerrotaan, että tällaista pakettia ei löydy? Missä välissä se mun tili tyhjenee?

Ei ollut kyse "klikkaa tästä linkistä" -viestistä, vaan saapumisviestistä, jossa on noutokoodi.

Vierailija
25/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko paikalla liian aikaisin jos sitä ei oltu kirjattu sinne hakupaikkaan siellä vielä systeemeihin? Mulle on joskus tullut viesti että paketti noudettavissa mut sitten siinä on kellonaika jonka jälkeen sen saa.

Vierailija
26/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sovelluksessa luki, että paketti toimitettu noutopisteeseen. Satuin sovellusta katsoon, kun olin kyseisessä kaupassa, niin kysyin pakettia kassalta. Olivat kyllä toimituksen saaneet, mutta eivät ehtineet hyllyttämään. Tuntia myöhemmin tuli viesti, että paketti noudettavissa. Voisko silti olla joku vastaava tilanne tai paketti on väärässä paikassa?

Vierailija
27/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina tuli eka viesti että paketti on noudettavissa. Eilen tuli muistutusviesti. Tänään olin hakemassa. 4.4 lähtee takaisin jos en hae.

Vierailija
28/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sovelluksessa luki, että paketti toimitettu noutopisteeseen. Satuin sovellusta katsoon, kun olin kyseisessä kaupassa, niin kysyin pakettia kassalta. Olivat kyllä toimituksen saaneet, mutta eivät ehtineet hyllyttämään. Tuntia myöhemmin tuli viesti, että paketti noudettavissa. Voisko silti olla joku vastaava tilanne tai paketti on väärässä paikassa?

Mun mielestä PostNordilla lukee jotenkin omituisesti "paketti on ohjattu noutopisteeseen", kun se on vielä matkalla. Mutta siinä vaiheessa ei vielä ole mitään noutokoodeja eikä tule tekstiviestiä. Viesti tulee vasta, kun paketti on noudettavissa.

Vierailija
29/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaupan työntekijän moka.

Vierailija
30/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettu toiselle asiakkaalle. Tossa omassa lähikaupassa on turhan usein annettu ihmisille vääriä paketteja.

Eikö ihmiset muka tarkista tietoja paketista heti sen käteensä saatuaan? Ite aina tarkistan mistä tullu ja onhan varmasti mulle (vaikka omalle kohdalle ei oo ikinä sekaannusta osunu).

Tämä voi olla yksi syy.

Vierailija
31/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koodi näyttää että se on kaupassa.

Vierailija
32/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn huomenna uudestaan kysymässä. 

Vierailija
33/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postia voi jakaa nykyisin ihan kuka vaan kunhan omistaa kulkuvälineen, sen olen huomannut. Välillä  on kirjeet niin helvetin rutussa ja välillä jää kirjeet saapumatta ja saa karhukirjeen maksamattomasta laskusta, vaikken ole laskua edes saanut, onkohan näitä Pate-postinkantajia nämä mu*stat maa'mut tai mikä tässä mättää ?

Kannattaa, jos mahdollista, ottaa laskut e.Silloin voit todistaa, ettet ole saanut laskua.

Vierailija
34/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopiste.

Vierailija
35/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noutopiste.

Taitaa olla järjestelmä eli Postnord/Posti sen hallinnoija. Viesti lähtee, kun kauppa sen kuittaa hyllytetyksi järjestelmään.

Vierailija
36/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paketin on pakko olla kaupassa vai?

Vierailija
37/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli paketin on pakko olla kaupassa vai?

Kaupassa väärässä paikassa tai annettu vahingossa väärälle henkilölle. Meillä ainakin facen kaupunginosaryhmässä on lähes kuukausittain huutelua, että "kelle mun paketti annettu" tai "Matti M pakettisi annettiin vahingossa minulle".

Vierailija
38/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on annettu väärälle ihmiselle niin kuinka se voi näkyä vielä että se on kaupassa, että sitä ei ole luovutettu?

Vierailija
39/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postinkulku on nykyisin Villi Länsi.

Ei ole

Vierailija
40/40 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up