Paketti hukassa
Tuli tekstiviesti että tilaamani paketti on tullut noutopisteeseen. Kun hain pakettia niin ne ei löytänyt sitä. Kuinka tämä voi olla mahdollista? Kuka sen tekstiviestin lähettää? Postnord vai noutopiste?
Kommentit (40)
Katso sillä paketin koodilla postnordin sivuilta missä se on. Jos koodi ei näytä mitään, voi olla ihan huijauskin.
Ne ei löytänyt sillä hakukoodilla pakettia eikä mun nimelläkään.
Kai sä siitä noutoviestistä näet, onko se Postin vai Postnodin vai mahdollisesti Matkahuollon jne lähettämä ja onko paketti tullut noutopisteeseen vai automaattiin.
Mulle on joskus käynyt niin että pikkukaupan myyjä ei näe sitä, vaikka se lukee hänen järjestelmässä ja on sitten että oho onkin täällä. Tai on pudonnut hyllyn taakse ja sieltä kaivanut. Tai on pakettien seassa. Sitten en tiedä, jos ei ole oikeasti tullut että mikä voi olla.
Koodi näyttää että paketti on noutopisteessä. Tässä tapauksessa ruokakauppa jossa on samassa posti.
Vierailija kirjoitti:
Katso sillä paketin koodilla postnordin sivuilta missä se on. Jos koodi ei näytä mitään, voi olla ihan huijauskin.
Mielenkiinnosta: mitä huijataan sellaisella viestillä, jossa on noutokoodi, jota ei ole olemassa? Siis mikä on se hyöty huijarille tällaisesta, että viestin saaja menee turhaan noutopistelle hakemaan olematonta pakettia?
Noutoviestistä voi tarkistaa, mikä kujetusyhtiö pakettia on kuljettanut ja mihin noutopisteeseen se on toimitettu. Joskus noutopiste voi ruuhkan vuoksi vaiahtua kesken paketin toimittamisen. Tarkistitko saamastasi viestistä, olitko varmasti oikeassa noutopisteessä pakettiasi hakemassa?
Kuka sen saapumisviestin laittaa? Kauppa vai Postnord?
Postinkulku on nykyisin Villi Länsi.
Vierailija kirjoitti:
Koodi näyttää että paketti on noutopisteessä. Tässä tapauksessa ruokakauppa jossa on samassa posti.
Kerrohan nyt tarkalleen, miltä lähettäjältä kyseinen viesti tuli ja mitä viestissä lukee tarkalleen. Oletko siis noutamassa sitä oikeasta paikasta varmasti? Olen itsekin epähuomiossa yrittänyt joskus noutaa Postin pakettia Postnordin automaatista tai syöttänyt koodia väärän kaupan pakettiautomaattiin.
(voihan toki olla, että paketti on noutopisteessä, mutta esim. laitettu väärälle hyllylle tms)
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen saapumisviestin laittaa? Kauppa vai Postnord?
Posti tai PostNord, riippuen kumman toimittama paketti, sen jälkeen kun se on kaupassa kuitattu saapuneeksi.
Tuskin se paketti ainakaan vauvapalstalta löytyy. Taas joku vitsiniekka asialla.
Minulla oli kerran hukassa. Selvisi että kun en ollut viikon sisällä ehtinyt noutaa, lähettivät takaisin.
Postnordilta tuli tekstiviesti että pakettisi on noudettavista kaupalta ja koodi ja hakunumero.
Kaupassa ne ei löytänyt pakettia.
Suomen Posti hukkasi kerran pakettini kirjaamalla sen noudetuksi vaikka se oli juuri saapunut noutopisteeseen. Postin muija ei meinannut sitä minulle luovuttaa vedoten siihen että hän ei tiedä kuka sen on hakenut...
Annettu toiselle asiakkaalle. Tossa omassa lähikaupassa on turhan usein annettu ihmisille vääriä paketteja.
Eikö ihmiset muka tarkista tietoja paketista heti sen käteensä saatuaan? Ite aina tarkistan mistä tullu ja onhan varmasti mulle (vaikka omalle kohdalle ei oo ikinä sekaannusta osunu).
Vierailija kirjoitti:
Postnordilta tuli tekstiviesti että pakettisi on noudettavista kaupalta ja koodi ja hakunumero.
Kaupassa ne ei löytänyt pakettia.
Noutopisteestä vai automaatista? Jos viestissä lukee noutopisteestä, käy uudestaan kysymässä ja selitä, että edellisellä kerralla sitä ei löytynyt. Jos taas siinä lukee automaatti, se paketti on siellä automaatissa. Tosin tämä sinulle varmaan olisi osattu kertoa pakettipisteelläkin, sillä noutopistekoodit ja automaattikoodit ovat eri muodossa.
Kerran paketti löytyi seuraavana päivänä, kun olin ensin käynyt kyselemässä. Myyjä sössi.
Mitä ne sanoi kun kysyit tuota sieltä noutopisteestä?