Tykkäätkö oikeasti muikkukukosta
FB:ssä tuli joku Suomi postaus vastaan jossa hehkutettiin muikkukukkoa. Kuopissa olen sitä itse syönyt ja Partasen kaupasta varmasti sitä oikeaa saanut, mutta ei se mitään herkkua ole. Ymmärrän sen pointin hyvin, tukeva eväs raskasta työtä tekevälle, mutta ei se tätä päivää ole. Toinen mitä hehkutetaan on särä, suolaa tungettu niin viikon janottaa.
Kai sitä sitten nykyään vaan tottunut hiukan kevyempää ruokaan.
Kommentit (16)
En ole koskaan tykännyt. En tykkää särästäkään.
En syö sitä kalaa. Syön vain kuoret ja on hyvää. 😋
Tykkään omatekemästäni muikkukukukosta, paistetuista muikuista. Suola muikuista ja paistetussa siansiivu rarvassvassa uitetetuista muikuista jota meillä sanotaan suutatårinpaistiksi, myös isot muikut savustettuuna maistuu..
Tykkään kyllä muikkukukosta mutta en pysty syömään paljoakaan ruista.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään omatekemästäni muikkukukukosta, paistetuista muikuista. Suola muikuista ja paistetussa siansiivu rarvassvassa uitetetuista muikuista jota meillä sanotaan suutatårinpaistiksi, myös isot muikut savustettuuna maistuu..
Joo, muikku on kalana loistava, mutta tossa muodossa tökkii :)
Olen Puppa👴🏻🤍🖤 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖 Tuohon minä sen hattivattini seuraavaksi työnnän kun vasukin alkaa olla riekaleina
Kyllä tykkään. Nimenomaan muikkukukko on suosikkini kalakukoista. Lanttukukko on myös ihanaa.
Tykkään, jos on tehty oikeaan ruiskuoreen. Lidin myymä kukko on tehty hiivaleipäjauhoista pääosin. On Itä-Suomesta jostain leipomosta . En tykkää
muikkukukko on oikeaa työtä tekevälle hyvää ruokaa.
Muikkukukosta en tykkää, mutta ahvenkukko on todella hyvää!
Tykkään, mutta ehdoton suosikkini on kuitenkin lanttukukko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tykkään. Nimenomaan muikkukukko on suosikkini kalakukoista. Lanttukukko on myös ihanaa.
Lanttukukosta en tykkää, anoppi teki joskus
Joo, tykkään muikkukukosta. Särää en ole maistanut.