Baby Showerit - mikä idea?
Kutsu tuli suunnittelemaan yllätysjuhlia. Mitä baby showereissa tehdään? Kuuluuko siis kustannukset jakaa?
Kommentit (29)
Ei kuulosta kovin puhdistavalta tuollainen vauvasuihku. Ja sattuuhan se niihin vauvoihin että mitähän hittoa nyt taas?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olette antaneet lahjakassaan rahaa? Mikä on sopiva summa pienituloisena tai opiskelijana vai ilmoittaako kaverin bestis paljonko jokaisen lompakko tyhjenee?
JOssakin elämänvaiheessa on hyvä itsenäistyä ja ryhtyä tekemään omia päätöksiä. Älä edes kysy sopivaa summaa vaan ilmoita, että sinun opiskelijabudjetissa se on 10 euroa. Onhan selvää, että opiskelijoitten, työttömien ja eläkeläisten lahjat ovat väistämättä pienempiä kuin vanhemmilta perityssä omistusasunnossa asuvilla hyvätuloisilla työssä käyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olette antaneet lahjakassaan rahaa? Mikä on sopiva summa pienituloisena tai opiskelijana vai ilmoittaako kaverin bestis paljonko jokaisen lompakko tyhjenee?
JOssakin elämänvaiheessa on hyvä itsenäistyä ja ryhtyä tekemään omia päätöksiä. Älä edes kysy sopivaa summaa vaan ilmoita, että sinun opiskelijabudjetissa se on 10 euroa. Onhan selvää, että opiskelijoitten, työttömien ja eläkeläisten lahjat ovat väistämättä pienempiä kuin vanhemmilta perityssä omistusasunnossa asuvilla hyvätuloisilla työssä käyvillä.
Yleensä näissä nyyttärihenkisissä juhlissa idean kehittelijä - eli yleensä paras kaveri tms. - hoitaa tiedottamisen. Ja rahasumma aiemmissa juhlissa ollut n. 10-20 e per pää eli ei onneksi kovin paljoa 😊
Mä olen tehnyt tosi monta peittoa. Viikon verran illat menee, kun kudon.
Harmaata villalankaa esim ja sitten sisälle jotain, jotta tulee lämpöä.
Moni ystävä / työkaveri on saanut vauvan.
Kutsuihin olen sanonut minulla on oma lahja ja tuon muffinsseja. Ei ole ollut ongelmaa. Eräs työkaveri sai iltatähden ja tein myös hänelle peiton. Tämän jälkeen peitto meni siskonsa esikoiselle ja siellä ( muistaakseni ) kaikille 3.lle lapselle.
Kivoja juhlia ovat aina olleet
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt tosi monta peittoa. Viikon verran illat menee, kun kudon.
Harmaata villalankaa esim ja sitten sisälle jotain, jotta tulee lämpöä.
Moni ystävä / työkaveri on saanut vauvan.Kutsuihin olen sanonut minulla on oma lahja ja tuon muffinsseja. Ei ole ollut ongelmaa. Eräs työkaveri sai iltatähden ja tein myös hänelle peiton. Tämän jälkeen peitto meni siskonsa esikoiselle ja siellä ( muistaakseni ) kaikille 3.lle lapselle.
Kivoja juhlia ovat aina olleet
Tämä kuulostaa järkevältä lahjalta toisin kuin jenkkimeiningillä pidetyt pippalot ja lahjakasa äitiyspakkausten ja lapsilisien luvatussa maassa.
Jos on baby showerit, annetaanko lahjoja uudelleen, kun mennään katsomaan vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on baby showerit, annetaanko lahjoja uudelleen, kun mennään katsomaan vauvaa?
Ei varmaan?
Eikös näissä ole yleensä jossain kaupassa lahjalista? Että sieltä voi sitten valikoida mitä hankkia tai yhdessä ostaa jonkun jutun. Eihän sitä muuten tiedä mitä tarvikkeita vauvalle on jo valmiina?
Amerikan hömppää, koska siellä ei ole äitiysavustuspakkauksia. Suomalainen versio olisi vaan kivaa ajanviettoa naisten kesken, vrt. miesten varpajaiset.