Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaatteko lomia etukäteen kun viimisinä päivinä saa pilkkahinnalla?

Vierailija
31.03.2025 |

Itse odotetaan aina viimeisiin päiviin. Hiihtollma esim päästiin iso perhe all inc lomalle 2000€ kun sama loma viikkoja ennen maksoi yli 5000€

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lomalle mieluisaan paikkaan ja itselle sopivaan aikaan on todellakin syytä varata hyvissä ajoin.

Mikäli jää odottamaan viimehetken paikkoja voi jäädä kokonaan ilman tai sitten saa tuurista riippuen jonkun kälysen hotellin kaukana kaikesta. 

On työpaikkoja joissa pitää anoa ja saada hyväksyntä loman ajankohta jo hyvissä ajoin.

Vierailija
22/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä matkatoimistojen pakettimatkoja en ota enää ikinä. Paskimmat hotellit, paskimmat huoneet hotelleissa ja saan vielä halvemmalla kun räätälöin matkapaketin itse.

Siksi kannattaa ottaa lennot+hotelli+all incl kun on halvempaa kuin pelkät lennot (kun viime hetkillä ostaa). Mene eri hotelliin mutta näin saat lennot halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jätän viimetinkaan, lapset tosin joutuu eri hotelliin ja me miehen kanssa eri huoneisiin. Kellarikerrokseen,

Vierailija
24/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan on halvempaa ottaa valmis paketti kuin samat lennot ja sama hotelli itse järjestäen. Toisaalta itse järjestäen saa mieleisen hotellin ja mieleisen ajankohdan, jota ei ehkä valmispaketeista löydy. Usein olemme lomamatkalla useamman viikon ja mielellään kahdessa tai kolmessa eri kohteessa, jollaista pakettia ei useinkaan löydy valmiina.

Viime hetken tarjouksista harvoin löytyy hyvää hotellia.

Vierailija
25/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jätän viimetinkaan, lapset tosin joutuu eri hotelliin ja me miehen kanssa eri huoneisiin. Kellarikerrokseen,

No ei ole koskaan noin käynyt mutta hyvä että jätätte meille nämä halvat matkat 

Vierailija
26/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan on halvempaa ottaa valmis paketti kuin samat lennot ja sama hotelli itse järjestäen. Toisaalta itse järjestäen saa mieleisen hotellin ja mieleisen ajankohdan, jota ei ehkä valmispaketeista löydy. Usein olemme lomamatkalla useamman viikon ja mielellään kahdessa tai kolmessa eri kohteessa, jollaista pakettia ei useinkaan löydy valmiina.

Viime hetken tarjouksista harvoin löytyy hyvää hotellia.

Mutta valmismatkan valitsemalla saatiin lennot halvemmalla kuin pelkät samat lennot lentoyhtiöltä ostettuna. Eli oltaisiin voitu jättää menemättä pakettiin kuuluvaan all incl hotelliin ja oltaisiin silti säästetty lennoissa. No sattui olemaan parhaalla paikalla paras hotelli niin mentiin siihen. Hotelli ja all incl oli halvemmat lentoineen kuin pelkät samat lennot joihin olisi itse pitönyt ostaa vielä hotelli ja ruuat.

Vierailija
27/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme yövy hotelleissa, vaan varaamme asunnon/lomatalon ja niistä parhaat (hinta-laatusuhteeltaan) todellakin ovat niin kysyttyjä, että varaus on tehtävä lähes vuosi etukäteen.

Lentojen hintoja sen sijaan pidämme silmällä ja ostamme kun ovat kohtuu edulliset.

Vierailija
28/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin valmismatkoja, varaan heti, kun tulevat myyntiin, silloin on halvimmat hinnat. Tuttuun Lanzaroten hotelliin mennään marraskuun puolivälissä, tilava kaksio 4 viikoksi kahdelta lentoineen 2.800€. Ei ole paha hinta. Hotelli maksaa netissä usealla sivustolla 125 - 138€/vrk.

Vierailija
29/35 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa valmismatkoja vaan käytän reittilentoja ja varaan itse hotellin tai muun majoituksen.Lomakohteet muita kuin tyypillisiä turistirysiä.

Vierailija
30/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en varaa viime päivinä koska olen huomannut että tarjouksista hyvissä ajoin etukäteen varaamalla saa paremman hinnan. Katson sekä matkanjärjestäjien että hotellien suorat tarjoukset. 

Tässä on muuten hyvä saitti mihin on koottu kaikki suomen tärkeimmät matkatarjouslinkit, linkit hotellien tarjoussivuille, matkanjärjestäjien äkkilähtö ja tarjoussivuille jne. 

https://kuumat.com/

Vierailija
31/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä etukäteen, jos kyseessä omatoimimatka, jossa lennot ja majoitus erikseen. Nytkin saatiin etelään 6kk etukäteen varatessa 900e early booking ale sis. all inclusive. Lennot myös kampanjahinnalla, ja kun vertaan samaa hotellia valmismatkalla, ollaan säästetty vähintäänkin 30-40%.

Vierailija
32/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä matkatoimistojen pakettimatkoja en ota enää ikinä. Paskimmat hotellit, paskimmat huoneet hotelleissa ja saan vielä halvemmalla kun räätälöin matkapaketin itse.

Siksi kannattaa ottaa lennot+hotelli+all incl kun on halvempaa kuin pelkät lennot (kun viime hetkillä ostaa). Mene eri hotelliin mutta näin saat lennot halvemmalla.

Ihan typerää trollausta. Mutta jos olet noin varma asiastasi, niin linkkaa meille superhalpa all-inc -paketti, joka on just nyt myynnissä, niin voidaan vertailla. 

Vierailija
33/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosin valmismatkoja, varaan heti, kun tulevat myyntiin, silloin on halvimmat hinnat. Tuttuun Lanzaroten hotelliin mennään marraskuun puolivälissä, tilava kaksio 4 viikoksi kahdelta lentoineen 2.800€. Ei ole paha hinta. Hotelli maksaa netissä usealla sivustolla 125 - 138€/vrk.

Oho, kaveri vuokrasi rivarikämpän Gran Canarialta ja Teneriffalta 3 vuonna peräkkäin n 1000e/kk, lennot maksoi hänelle ja minulle 460e/nuppi. Alle 2000e kahdelta. Oma rauha turistirysän ulkopuolelta meren rannalla, kävelymatka palveluihin 

Vierailija
34/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähtöjen tarkkailu on jännää touhua. Onnistuu hyvin jos on esimerkiksi eläkeläisyyden vuoksi vapaa lähtemään lyhyellä varoitusajalla. Matkanjärjestäjä ostaa lennot ja hotellihuoneet tukkuhintaan, ja haluaa ainakin osan rahoistaan pois, siksi on myytävä vaikka pienellä tappiolla äkkilähtijöille jotka voivat saada todella hyvän diilin.

Itse kävin hiljattain Marokossa talvilomalla, ja otin äkkilähdön. Yleensä varaan itse ja erikseen lennon ja hotellin, mutta tällä kertaa olin hieman ennakkoluuloinen ja ajattelin että tunnetun matkanjärjestäjän hotelli on luultavasti kohtuutasoinen. Kuten olikin. Ja ongelmatilanteissa matkanjärjestäjän muskeleista on suurta apua. Mitään ongelmia ei tosin ollut, Marokko osoittautui sivistyneeksi paikaksi. Kaupunkikohteisiin sen sijaan ei kannata mennä pakettimatkalla.

Yhtään matkanjärjestäjän (TUI) edustajaa en tosin nähnyt koko matkalla, en kentällä eikä hotellissa. Kälyinen appi oli käytössä, mutta ei sekään edes kertonut miten pääsee kentältä hotelliin, puhumattakaan että kentällä olisi ollut matkanjärjestäjän bussi. No, löysin paikallisliikenteen bussin ja pääsin perille.

Vierailija
35/35 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei.

Karibian reissu jonka teimme viimeksi ennen koronaa maksaa nyt kahdelta 7000e.

Jos otan lennot + saman hotellin selviän alle 3000e. Erona vain se ettei lennot ole suorat

Ihan mielellään yövyn vaikka sviitissä mennen tullen tuolla säöstyvällä rahalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi