Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tädin kuositus

Vierailija
31.03.2025 |

Mitä tykkäätte mun dieetistä, tuleeko tuloksia: 

Ylipainoa reilu 15 kg, ikä 55, nainen ja vaihdevuosioireet kunnolla päällä, hormonihoito. Tottunut liikkumaan ja ymmärtää hyvät elintavat, mutta henkiset ja fyysiset ongelmat on viime aikoina väsyttäneet ja myös estäneet liikunnan (onnettomuuksia, suruja perheessä, burnout). 

Dieetti: mitään ei kielletä. Vähennetään kovaa rasvaa, lihaa ja napostelua. Lisätään liikuntaa, erityisesti kevyttä. Raskaampaa liikuntaa keho eikä mieli ei jaksa toistaiseksi (ennen kuului elämään).

Ruokavalioon mahtuu pizzaa, alkoholia, suklaata, jäätelöä. Jokin makea jälkiruoka päivittäin. Pääosin kuitenkin täysipainoista, hyvää ravintoa.

Tarkasteltava aikajana nyt 6 kk. Mitä sanotte, paljonko painoa lähtee?  

T. Ap

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla lähtötilanne juuri se missä minä junnaan edelleenkin. Liikun noin tunnin- puolitoista päivittäin joko kävelylenkillä, uimassa tai tanssitunnilla.

Vierailija
22/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tarvetta olla laiha, nyt on olo hyvä ja jaksan paremmin. Vyötärönympärys on sama kuin paino ja lihakset erottuu. Pilkka ei osu, turha olla ilkeä. 

Tsemppiä kohtalotovereille!

Ap

Vyötärönympärys 76 cm 76 kilolla? Aikamoista? Ettei vaan olisi kaunista unta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä olen 6 cm lyhyempi, samassa painossa ja vaatekoko on 42-44.

Vierailija
24/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko sitten vähän pitempi ja hoikempi?

Mulla on aina ollut vyötärönympärys senteissä = paino kiloissa, tiimalasivartalo?

Oli miten oli, nyt on sopivan hyvä ja kevyempi olo. Painoindeksi saa olla normaali jo sairausriskien takia. Se oli mun motivaatio tähän, olen tyytyväinen jo. Ilkeät kommentit ei yllätä eikä lihota mua :D

Ap

Vierailija
25/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tarvetta olla laiha, nyt on olo hyvä ja jaksan paremmin. Vyötärönympärys on sama kuin paino ja lihakset erottuu. Pilkka ei osu, turha olla ilkeä. 

Tsemppiä kohtalotovereille!

Ap

Vyötärönympärys 76 cm 76 kilolla? Aikamoista? Ettei vaan olisi kaunista unta...

Oletko tietoinen, että ihmisiä on erimallisia? Naisssa varsinkin. Jos on mallia tiimalasi tai päärynä, voi tämä olla hyvinkin mahdollista. Itse taas olen mallia tasapaksu vyötärötön, ja tuo 76cm on ehkä alin vyötärönympärys, mihin voin päästä mun 62 kg painossa.

Vierailija
26/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson trikootunika XXXL ja takaisin töihin sinne sosiaalitoimeen. 

Vierailija
27/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Gudrun Sjödenillä on kivoja kuoseja tuhdeille tädeille 👍

https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/topit-puserot/paitamallinen…;

Vierailija
28/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanson trikootunika XXXL ja takaisin töihin sinne sosiaalitoimeen. 

Miksi piilottaisit M-kokoisen kohtuullisen hoikkavyötäröisen aikuisen naisen johonkin väärän kokoiseen telttaan? Ostin pienemmät farkut!

Ap, it-asiantuntija

Vierailija
29/30 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäsin liikuntaa nyt kun jaksan paremmin ja syön oikeasti hyvin, terveellisesti. Liikun paljon, mutta kevyesti vieläkin.

Makea jälkiruokani on esim. jugurtti, jäätelö tai rahka. Joskus pulla tms. Ja tosiaan päivittäin, ihan normaalia minun mielestäni. Voi mennä kaksi tai jopa kolmekin joskus. Muuten en juuri syö enkä juo sokeria. En harrasta raskaita, rasvaisia ruokia jne. Syön nälkääni. Leipää, puuroa, kalaa, kasviksia ja hedelmiä, perunoita ja muutakin niin paljon kuin haluan ja nälkä lähtee. 

En ole ollut dieetillä. Muutin elämäntapani syksyllä ja aion jatkaa näin. Paitsi että painon ei kannata laskea enää paljon. Mulla on jonkin verran lihaksia, joten kevyempänä alan näyttää jo kuivalta. Nyt keskityn kunnon kohotukseen ja lihasten säilyttämiseen ja aloitan raskaampaa liikuntaa vähitellen. 

Tulokset tähän mennessä: noin -13 kg. Tällä vauhdilla reilusti normaalipainon puolella ennen vappua! <

Mahdotonta.

Vierailija
30/30 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta?

Ok, mut mulla on hyvä olo ja kiloja on poissa nuo 13, seuraava menossa. Todellisuus on tarua ihmeellisempää. Eilen tein juoksulenkin pitkästä aikaa, hyvältä tuntui. 

Vaatteet putoaa päältä, hankin uusia -ja vyön. Epäuskoiset saa uskoa mitä huvittaa.

Ap.