Oletteko ollut sairaslomalla yskän takia?
Kommentit (12)
ei haittaa hommaa, hengittelyä vaan ja nyrkkiin puristusta
Olen sitten vain poistunut palavereista käytävään yskimään joskus montakin kertaa tunnin sisällä.
Riippuu siitä millaista työtä tekee. En varmasti menisi kaupassa sellaiselle kassalle, joka rykii jatkuvasti. Asiakaspalveluhommissa siis esimerkiksi miinusta, konttorirotalla ei haittaa.
Varmaan se oli sitten nelosen mielestä lintsaamista. Mutta yskän mukana meni ääni ja työssäni on olennainen osa asiakkaiden kanssa keskustelemista. Ihan lääkärin määräyksestä sairaslomalla olin.
Teen raskasta fyysistä työtä eikä kovassa yskässä yksinkertaisesti pysty tekemään työtä. Tuntuu että happi loppuu ja lisäksi minäkään en saa nukutuksi ollenkaan yskän takia.
Vierailija:
8, sulla ei sitten taida olla kovin raskas työ kun jaksat nukkumattakin mennä töihin
jaksat mennä nukkumatta töihin? Mulla on raskas työ, mutta eipä ole tullut mieleen hakea saikkua nukkumattoman yön takia. Mitähän siihen sanottais, heh...
En ole ollut yskän takia, mutta kyllä varmaan jossain hommassa sekin on välttämätöntä.
Jos itselläsi on sellainen työ, että voit röhiä ja köhiä estoitta, ota kuitenkin huomioon, ettei kaikilla ole.
Jos olet radiokuuluttaja, laulaja, opettaja tai muu äänityöläinen, yskä voi todellakin vaatia sairasloman.
Sama pätee tietenkin asiakaspalveluun yllä selitetyistä syistä. Myös terveydenhuollossa voi monessa paikassa olla aika epätoivottavaa, että röhii potilaan naamalle.
Fyysistä työtä tekevät eivät ehkä voi yksinkertaisesti työskennellä röhässä, siinä kun kropan voimat menevät siihen yskänponnistukseen.
Syitä voi olla siis monia.
muuten kuulostaa ihan selvältä lintsaukselta.
Mulla oli ihan mieletön yskä, koko ajan yskitti. Tein silloin ns. kuulotyötä ja samassa huoneessa oli mun lisäksi 2 muuta työntekijää. Oli parempi jäädä pariksi päiväksi sairastamaan kotiin.
Pitkittynyt yskä olikin keuhkoputkentulehdus
Ole vaan saikulla, jos on tukala olo, ei siinä pysty edes puhumaan, jos yskittää koko ajan