Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten odotatte yövieraiden käyttäytyvän kotonanne?

Vierailija
06.03.2007 |

Meillä oli joku aika sitten eräs perhe kylässä, perheen äiti tosi tarkka kotonaan, suorastaan siivoushullu.

MUTTA meillä kun olivat vuorokauden niin sen perusteella ei ikinä uskois et on siisti ihminen, kaikki astiat jäi ruokapöytään, lasten sotkuja ei siivottu, pienimmällä kaatu mehut, nosti vain kupin ylös ja mehut jäi lattialle, samoin kaikki ruokasotkut pitkin pöytiä ja lattioita.

Paskaraitoja ei vaivauduttu putsaamaan pois, vaikka harja pöntön vieressä, ja just vähä aikaa sitten oli puhuttu kuinka heillä pitää ne heti pestä pois... lista on loputon, tässä nyt muutama

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan pedit ja korjataan aamupalat ja iltapalat pois pöydästä ym.

Mä en ainakaan kehtais porsastella toisten kodissa.

Meidänkin yövieraat on aina auttanut kaikessa siivoomisessa ja muussa.

Vierailija
2/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy paljon yövieraita (sukulaisia: omat ja miehen siskot, veljet, äidit, isät). Kyseessä on niin tutut ihmiset, että en ole kummemmin ajatellut tuota " käyttäytymispuolta" . Minä tykkään passata vieraita, joten en ahdistu siitä, että esim. kerään pöydästä tavarat ruuan jälkeen. Annan myös vieraiden siistata/tehdä ruokaa jos haluavat. Kyllä kuitenkin olettaisin vieraan itse kaatamansa mehun siivoavan lattialta. Kuulostaa vähän kummalliselta kuvailemasi vierailu... menkää kylään vastavuoroisesti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä oli aika outoa, toki pidän selvänä että meillä laitetaan tarjottavat esille ja pois, mutta tuota suoranaista sikailua ja välinpitämättömyyttä en ymmärrä...täytynee mennä heille kokeilemaan samaa ;) ap

Vierailija
4/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vieraat korjaa ruoat ja astiat pöydästä, mutta näin on ainakin tähän asti tapahtunut ja ihan ok jos haluaa auttaa pyytämättä.

Vierailija
5/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, jos sattuisi kuulemaan toisten aktin.

Vierailija
6/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkun keskellä elävä. Silloin, kun hänelle tulee vieraita siivoaa. Siisteys valhetta vain... Osoitti todella huonoa käytöstä teillä käydessään.

Vierailija
7/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tällainen sukulaisperhe (tai käyvät kerran pari vuodessa), mutta nämä kaikki oli viime käynniltä.

Kaksi heidän lapsistaan rikkoi meidän taulun ja sellaisen pöytä tuulettimen. Monesti sanoin, älkää koskeke, menee rikki. Vanhemmat on vieressä, eivät sano mitään. Varmaan kymmenen kertaa sanoin, kunnes ne meni rikki.

Meillä lapsi menee nukkumaan puoli yhdeksän ja oletan ettei silloin enää rampata siellä huoneessa, jossa lapsi yrittää nukahtaa! Lelut oli kannettu olohuoneeseen jo ennen nukkumaan menoa, ettei tartte sitten rampata siellä. Jatkuvasti piti saada, joku huoneessa oleva lelu. Ja kävivät siellä koko ajan. Vanhemmat ei sano mitään. Se kiljunta ja huuto oli jotain ihan kamalaa, vaikka meidänkään lapsi ei ole

hiljaisimmasta päästä.

Nuorimmainen 1v. ei kuulemma suostu syömään, jos yrittää syöttää, pitää antaa itse syödä. Meillä oli tämän jälkeen koko keittiö ja matot jukurtissa yms. Lisäksi piti avata monta erilaista jukurttia ja vanukasta, tehdä erilaisia leipiä, sen mukaan mitä lapsi halusi. Eikä tietty syönyt niistä yhtäkään. Kaikki roskiin.

Kahvipöydästä annetaan lapsille pullaa ja keksejä leikkeihin ja olohuoneeseen. Meillä ei syödä muualla kuin keittiössä.

Ruoka-aikana lapset yökkii, " hyi, en syö" , jne. muuta mukavaa.

Vierailija
8/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä touhua 9:ki vierailta...ap

Vierailija
9/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi, jos hyvät ystäväni paljastuisivat piittaamattomiksi sikailijoiksi. Muutenkin olen aina aamuisin huonolla tuulella, enkä kauheasti jaksa passata.

Vieraalla ei pidä olla mukana omia petivaatteita, koska olen pedannut heille jo valmiiksi sisustukseen sointuvasti. Vieraan tulee käyttää heille sängylle asetettuja pyyhkeitä eikä meidän kylppärin pyyhkeitä. Meidän sampoota yms. saa kyllä käyttää.

Jos näytän, mitä keittiössä ja jääkaapissa on saatavilla, se tarkoittaa, että huoneisiin vetäytymisen jälkeen ja aamulla voi vapaasti ottaa yö- ja aamupalaa. En odota, että jälkiä on siistitty ihan tip top, mutta lätäköt pitää kuivata.

Aamulla ei tarvitse pedata, hoidan sen mieluummin itse.

Alle 10-vuotiaita meille ei oteta yövieraiksi ollenkaan. Siitähän ei seuraa kuin itkua ja hammasten kiristelyä.

Vierailija
10/10 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse välitä nukkua toisten nurkissa, enkä välitä myöskään pitää hostellia omassa kodissani. Vaihtoehtoja on tämän kokoisessa kaupungissa riittävästi ja tarjoilun jälkeen myös odotan, että vieraat pystyvät itse kävelemään ovesta ulos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän