Leikkipuistojen penkit ärsyttää!
Vanhemmat antaa pentujensa kasata penkeille hiekkasia leluja ja hiekkaa eivätkä kiellä yhtään. Ne penkit on tarkotettu istumista varten! Saako oikeesti nykyajan pennut tehä ihan mitä vaan huvittaa?!
Kommentit (11)
No en mää kyllä voita jossen pääse puhtaalle penkille nauttimaan aurinkoisesta säästä. Miten ihmeessä olet tuota mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa AP pysyä kotona. Kaikki voittaa.
T. Todellakin on liikaa vaadittu, että ohjaisin lapseni pitämään istumapaikat puhtaina
Sinne puistoon mennään lasten kanssa ja varaudutaan siihen että omat vaatteet saattavat sotkeutuu.
Tää on täälläpäin kanssa nykyään ongelma penkit, liukumaki ja keinut sotketaan hiekalla ja mudalla. Mä olen yhdistänyt sen siihen että monet vanhemmat ei enää komenna lapsiaan. Lapsi tekee mitä haluaa ja lähtee esim puistosta kotiin kun haluaa.
AP ottaa Nyt iltalääkkeet ja rauhottuu!
Käy hieromassa vaikka koiran jaskaa niihin penkkeihin ja jää johonki lähistölle katselemaan ja hihittelee
Vierailija kirjoitti:
Tää on täälläpäin kanssa nykyään ongelma penkit, liukumaki ja keinut sotketaan hiekalla ja mudalla. Mä olen yhdistänyt sen siihen että monet vanhemmat ei enää komenna lapsiaan. Lapsi tekee mitä haluaa ja lähtee esim puistosta kotiin kun haluaa.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Hiekkaa mätetään paikkoihin, joihin se ei kuulu silloinkin, kun vanhemmat seisovat vieressä. Tietenkin joku isompi lapsi voi tehdä kiusaa ollessaan puistossa yksin (tai ainakin valvomatta), mutta kyllä siellä monesti juuri taaperot on niitä, jotka mättävät hiekkalaatikon hiekkaa liukumäkeen ja kantavat sitä kukkapenkkiin, puistonpenkeille ja aidan taakse ojaan. Sitten ihmetellään, kun hiekkalaatikossa ei enää ole kunnolla hiekkaa, millä leikkiä. Ihan kuin ne leikkivälineet, hiekkalaatikko hiekkoineen, sinne ilmestyisivät taikaiskusta ilmaiseksi. Yhteisestä kivasta ei vaan jakseta pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Hiekkaa mätetään paikkoihin, joihin se ei kuulu silloinkin, kun vanhemmat seisovat vieressä. Tietenkin joku isompi lapsi voi tehdä kiusaa ollessaan puistossa yksin (tai ainakin valvomatta), mutta kyllä siellä monesti juuri taaperot on niitä, jotka mättävät hiekkalaatikon hiekkaa liukumäkeen ja kantavat sitä kukkapenkkiin, puistonpenkeille ja aidan taakse ojaan. Sitten ihmetellään, kun hiekkalaatikossa ei enää ole kunnolla hiekkaa, millä leikkiä. Ihan kuin ne leikkivälineet, hiekkalaatikko hiekkoineen, sinne ilmestyisivät taikaiskusta ilmaiseksi. Yhteisestä kivasta ei vaan jakseta pitää huol
Kyllä katsos kun sille lumihiutaleelle voi tulla paha mieli jos sille sanoo että jotain niin alkukantaista ja rajoittavaa kuin että hiekkalaatikko hiekka kuuluu hiekkalaatikkoon. Mä sain just yks päivä yhden taaperon äidin melkein päälleni kun menin sanomaan hänen lapselle että mun lapsen päälle ei heitetä hiekkaa. Kun heillä ei käytetä ollenkaan sanoja ei tai älä. Vaan annetaan lapsen kokeilla ja todeta mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Sitten yhteiskunta ihmettelee kun lapset ja nuoret voi huonosti.
Vastaus kysymykseen, saavatko nykyään lapset tehdä mitä lystää, vailla tapakasvatusta: kyllä näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Sinne puistoon mennään lasten kanssa ja varaudutaan siihen että omat vaatteet saattavat sotkeutuu.
Sinne puistoon niinkuin muuallekin mennään lasten kanssa ja varaudutaan samalla ohjaamaan lapsia ottamaan muut ihmiset huomioon.
Hyvillä käytöstavoilla pääsee elämässä pitkälle. Siat jäävät lääviin röhkimään ja piereskelemään.
Kannattaa AP pysyä kotona. Kaikki voittaa.