Tinderissä mies kertoi etsivänsä sporttista naista
Tutustuin Tinderissä kolmekymppiseen mieheen ja hän kertoi, että hän toivoo naisen olevan sporttinen ja pitävänsä itsestään huolta henkisesti ja fyysisesti.
Kuvissa hänen vartalonsa näyttää ihan tavalliselta, ei miltään bodarilta. Kysyin sitten, että millaista liikuntaa hän itse harrastaa. Hän kertoi, että käy satunnaisesti uimahallissa ja kuntosalilla ja talvella pelaa jääkiekkoa. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että ei hän itsekään ole mikään himourheilija, mutta toivoo naisen olevan suurin piirtein fitness-harrastaja (näin kärjistetysti sanoen).
Kommentit (364)
"Kyllä itsellä on ollut vaatimuksina mm. lapsettomuus, ei lemmikkejä, asuu lähellä yms. ja sitten aloin seurustella 5 lapsen yh:n kanssa, jolla oli koira ja asui 200 km päässä.. eikä ollut vakitöissä, tienasi paljon vähemmän jne. En pidä noita pinnallisina asioina, vaan järjestelykysymyksinä ja ulkoinen olemus (mikä on luonnollisesti pinnallista) antoi kaikki nuo anteeksi, sillä aika harvoin olen tavannut yhtä timmissä kunnossa olevaa lapsetonta naista ja olen tapaillut myös lapsettomia himourheilijoita SM tasolla.
En ymmärrä miksi joku valitsisi kumppanikseen jonkun vastenmielisen tyypin, kun niitä miellyttäviäkin on. Välimatka, lasten- ja koiranhoitojärjestelyt yms on aina järjestettävissä, mutta kenen takia haluaa nähdä vaivaa, onkin sitten eri asia. Tietenkin täytyy huolehtia, että esim lasten elatusvelvollisuus pysyy selkeänä, eikä nainen unohda kuka oli lapsista elatusvelvollinen."
On kuitenkin vähän eri asia, jos livemaailmassa tapaa jonkun kaukana asuvan. Eihän sille mitään mahda, jos rakastuu, ja sittenhän sitä haluaa saada asiat onnistumaan ja on motivoitunut matkustamaan. Mutta silti Tinderissä voi olla tiukka 10 km rajauksena, koska uuden ihmisen kohdalla ei ole halukas näkemään sellaista vaivaa, mitä näkisi rakastuneena. Ja vaikka olisi kuinka rakastunut, ei silti aina ole mahdollista matkustaa. Että kyllä tuo voi hyvin vaikeaksi myös mennä. Vaikka olisi kuinka rakastunut, ei allergia tai koirapelko katoa - mutta onko rakastunut toinen osapuoli valmis luopumaan lemmikistään rakkauden vuoksi? Voisiko se järjestely olla tällainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaan hyvä kaikkien ottaa termejä haltuun. Ei esim. kannata mainostaa itseään rokkariksi, vaikka kuuntelisi päivittäin 7 tuntia rock-musiikkia, jos kuitenkin on lakimies ammatiltaan, pukeutuu pukuun ja kravattiin, leikkauttaa itselleen siistin jakaustukan, ei koskaan käytä päihteitä, harrastaa enimmäkseen tietokonepelejä.
Tosin jos henkilö on laittanut itsestään kuvia, joista oma tyyli ja hiukset näkyvät, niin en ainakaan itse kokisi tuota ongelmaksi. Päihteettömyyden ja tietokonepelien osalta en edes tajua, miksi muka ne eivät voisi sopia myös rokkariin?
Pointti nyt vain, että rokkari ei näy tuossa tyypissä mitenkään paitsi musiikin kuuntelussa.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa naisen, joka on hoikka. Todennäköisesti hän ei tarkoita fitness-harrastajaa.
Mä harrastan liikuntaa joka päivä ja sen näkee kropasta. Eipä tämmöinenkään kelpaa, kun en ole heti netflix & chilliin valmis. Vain huijarit laittaa viestiä. Muuten ihan kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa naisen, joka on hoikka. Todennäköisesti hän ei tarkoita fitness-harrastajaa.
Juuri näin. Ja todennäköisesti myös sellainen hoikka/laiha nainen kelpaa oikein hyvin, joka ei harrasta urheilua.
Osa miehistä on niin tyhmiä etteivät osaa itse kuvista katsoa, miellyttääkö naisen ulkonäkö. Jos osaisivat, he swaippaisivat hoikat ja hyvännäköiset oikealle ja muut vasemmalle. Mutta kun he ovat tyhmiä, heidän pitää kirjoittaa kriteerinsä koodikielellä ilmoitukseen.
Sitten tulee paha mieli, kun matchin takaa paljastuu joku skrode kuulantyöntäjänainen. Kun jokainen nainen swaipataan oikealle - tyhmä kun on, ei osaa tehdä sitä valikointia.
Ja swaipataan se urheilullinen nainen oikealle eikä sitten kuitenkaan aloiteta keskustelua. Kummaa porukkaa. Ehkä mun terveelliset (profiilissa mainitut) elämäntavat on liikaa. Mutku hoikkuus kiinnosti!
Vierailija kirjoitti:
Itse sivuutan suoraan ihmiset, jotka profiilissään enemmän kertovat toiveitaan/vatimuksiaan kuin kertovat itsestään. tIedän millainen minä olen, mutten tiedä millainen se toinen ihminen on. Ei minua kiinnosta ihminen pelkästään, että sovin hänen toive/vaatimuslistaansa.
Mun oli pakko laitta toive, että lapsia jo hankkineet eivät matchaisi. Miehet eivät välttämättä mainitse lapsistaan profiilissa. Ärsytti, kun asiasta kerrottiin vasta treffeillä. Ehkä siihen on syynsä, miksi ihmisillä on toiveita/vaatimuksia.
Laiha ei ole sama kuin sporttinen. Yleensä paljon liikkuvat ihmiset ovat hoikkia. Lihasten määrä ja näkyvyys riippuu aika paljon lajista. Yksinkertaistaen kymmenottelijat ovat eri näköisiä kuin maratoonarit tai suunnistajat. Sporttisia toki kaikki.
En kyllä ymmärrä miksi mies ei saisI laittaa Tinderiin toivetta liikunnallisuudesta. Syy voi ihan oikeasti olla, että haluaa lenkki-, vaellus- tai salikaverin. Se liikunnallisuus kun on tosi laaja käsite. Jos liikunta on minulle tärkeää, en halua seurustelukumppaniksi sohvaperunaa.
Vaikka liikunkin paljon, en laittaisi Tinderiin mitään paidatonta salikuvaa. Ehkä jotain tenniskentältä tai maastopyörän selästä riittäisi. Kylllä niistäkin näkyisi, ettei ylipainoa ole kymmeniä kiloja.
Tästä ketjusta jotenkin aistii, ettei mies voi tehdä mitään oikein. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Tulee suhteen edetessä vähemmän pettymyksiä jos asettaa ennen suhteen solmimista tarkat rajat sille millaisen kumppanin itselleen haluaa (arvot, luonne, suhde päihteisiin, koulutus- ja ansiotaso, harrastukset, rahan käyttö, ulkoinen olemus, varallisuus jne.). Moni nainen tinkii suhteeseen ryhtyessään vaatimustasostaan kuvitellen pystyvänsä muuttamaan miehen kuin miehen vastaamaan omia vaatimuksiaan ja sitten tulee iso pettymys jos ja kun se ei onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa jos etsii sporttista ja on itse joku pullapoika, joka ylipainoinen. Muistan kun joku esitti kauhean urheilullista, juoksi ja pyöräili tuhansia km kesällä. Kuvan kun lähetti, oli kaikkea muuta se mies. Tosi lihava löllerö. Itse kun uin, vesijumppaan ja ulkoilen, niin ei kiitos.
Mulla on tällainen työkaveri: urheillut monta vuotta tosi paljon: juoksee, pyöräilee, ui. Osallistunut useita kertoa ironman-kisoihin, jossa siis pyöräillään joku 100 km, juostaan joku 30 km ja uidaankin vielä pari kilometriä. Siltikin hän näyttää hieman ylipainoiselta. Sellaiselta, ettei tulisi mieleenkään, että hän on superurheilija. Että kyllä superurheilijakin voi olla, vaikka ulkomuoto vastaakin sohvaperunaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi mies ei saisI laittaa Tinderiin toivetta liikunnallisuudesta.
Tästä ketjusta jotenkin aistii, ettei mies voi tehdä mitään oikein. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Jotenkin se mies antoi kuitenkin ymmärtää, että hän itse harrastaa urheilua vain satunnaisesti, joku pari kertaa viikossa. Ei se minusta ihan kovin usein ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan liikuntaa joka päivä ja sen näkee kropasta. Eipä tämmöinenkään kelpaa, kun en ole heti netflix & chilliin valmis. Vain huijarit laittaa viestiä. Muuten ihan kuollutta.
Netflix & chill ja fwb :DDD
:DDD
En edes tiedä mitä sanoa. Kun säännöillä kielletään että ei saa vongata suoraan pillua tai r aiskata tekstin välityksellä, niin sitten keksitään tällaisia hienoja kiertoilmauksia. Ja kaikki tietävät, että vongataan suoraan pillua ja verbaalir aiskataan, mutta EIPÄS OLLUTKAAN kun puhuin vaan kukista ja mehiläisistä!! Nii!! Enpä r aiskannut ja vongannutkaan, nii!! Vitsi mikä neropatti olen!
En koe mitään väärää siinä, että toiveena on sporttisuus, varsinkin jos se on synonyymi urheilullisuudelle. Se voi olla miehelle tärkeää ja usein taustalla on toive yhteisestä tekemisestä ja mielenkiinnon kohteesta.
Yhtälailla voitaisiin puhua vaikka kulttuurista. Jos toinen haluaa kierrellä museoita ja taidenäyttelyitä ja toista kiinnostaa enemmän Popedan keikat tai jääkiekon kannatustoiminta, niin harvoin siltä väliltä löytyy yhteistä mielenkiinnon kohdetta. On toki mahdollista, mutta useimmiten toinen joutuu aina tinkimään ja se herättää katkeruutta.
Ainakin itse haluaisin sporttisen naisen jo sen takia, että olisi mukava saada seuraa salille, lenkille, maastopyöräilemään, sulkapalloilemaan, vaellukselle tai vaikka uimaan. Urheilu ja liikunta on muutenkin mitä parasta parisuhdeaikaa, jolloin voi keskustella syvällisiäkin ilman, että on joku ruutu nenän edessä. Ja kesällä ei ole parempaa kuin pistää pyörät parkkiin kauniille paikalle ja ottaa eväät esiin ja jos on sopiva paikka ja fiilis, niin miksei tehdä samalla jotain muutakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja todennäköisesti myös sellainen hoikka/laiha nainen kelpaa oikein hyvin, joka ei harrasta urheilua.
Osa miehistä on niin tyhmiä etteivät osaa itse kuvista katsoa, miellyttääkö naisen ulkonäkö. Jos osaisivat, he swaippaisivat hoikat ja hyvännäköiset oikealle ja muut vasemmalle. Mutta kun he ovat tyhmiä, heidän pitää kirjoittaa kriteerinsä koodikielellä ilmoitukseen.
Sitten tulee paha mieli, kun matchin takaa paljastuu joku skrode kuulantyöntäjänainen. Kun jokainen nainen swaipataan oikealle - tyhmä kun on, ei osaa tehdä sitä valikointia.
Teillä naisilla on aina vanhat kuvat, joissa ette ole vielä levinneet niin pahasti.
Siis miksi jotkut laittaa itsestään sen parikymmentä vuotta vanhan tai muokatun kuvan ja sitten ihmetellään kun ei todellisuudessa natsannut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sivuutan suoraan ihmiset, jotka profiilissään enemmän kertovat toiveitaan/vatimuksiaan kuin kertovat itsestään. tIedän millainen minä olen, mutten tiedä millainen se toinen ihminen on. Ei minua kiinnosta ihminen pelkästään, että sovin hänen toive/vaatimuslistaansa.
Mun oli pakko laitta toive, että lapsia jo hankkineet eivät matchaisi. Miehet eivät välttämättä mainitse lapsistaan profiilissa. Ärsytti, kun asiasta kerrottiin vasta treffeillä. Ehkä siihen on syynsä, miksi ihmisillä on toiveita/vaatimuksia.
Kannattaa silti tarkastaa tämä kysymällä heti ekoissa viesteissä. Mulla lukee profiilissa 3 eri tavalla että olen lapsivapaa enkä tapaile vanhempia, ja silti saan paljon tykkäyksiä isimiehiltä. Ja niiltä joilla ei ole täytetty lapsikohtaa, ja sitten kun asiaa kaivelee, on niitä lapsia kuitenkin. Onpa osunut useampi niitäkin jotka on laittaneet "ei lapsia" mutta kysyttäessä heillä on aikuisia lapsia... "Mutta kun ne ei ole lapsia enää vaan aikuisia" 🙄🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä itsellä on ollut vaatimuksina mm. lapsettomuus, ei lemmikkejä, asuu lähellä yms. ja sitten aloin seurustella 5 lapsen yh:n kanssa, jolla oli koira ja asui 200 km päässä.. eikä ollut vakitöissä, tienasi paljon vähemmän jne. En pidä noita pinnallisina asioina, vaan järjestelykysymyksinä ja ulkoinen olemus (mikä on luonnollisesti pinnallista) antoi kaikki nuo anteeksi, sillä aika harvoin olen tavannut yhtä timmissä kunnossa olevaa lapsetonta naista ja olen tapaillut myös lapsettomia himourheilijoita SM tasolla.
En ymmärrä miksi joku valitsisi kumppanikseen jonkun vastenmielisen tyypin, kun niitä miellyttäviäkin on. Välimatka, lasten- ja koiranhoitojärjestelyt yms on aina järjestettävissä, mutta kenen takia haluaa nähdä vaivaa, onkin sitten eri asia. Tietenkin täytyy huolehtia, että esim lasten elatusvelvollisuus pysyy selkeänä, eikä nainen unohda kuka oli lapsista elatusvelvollinen."
On kuitenkin vähän
Tuskin tuolla kommentoimallasi kirjoittajalla kyse on rakkaudesta. Hänhän kertoo selvästi että tapailee naista vain koska hänellä on kiinteä kroppa. Eipä kuulosta kovin syvältä rakkaudelta.
Vierailija kirjoitti:
Laiha ei ole sama kuin sporttinen. Yleensä paljon liikkuvat ihmiset ovat hoikkia. Lihasten määrä ja näkyvyys riippuu aika paljon lajista. Yksinkertaistaen kymmenottelijat ovat eri näköisiä kuin maratoonarit tai suunnistajat. Sporttisia toki kaikki.
En kyllä ymmärrä miksi mies ei saisI laittaa Tinderiin toivetta liikunnallisuudesta. Syy voi ihan oikeasti olla, että haluaa lenkki-, vaellus- tai salikaverin. Se liikunnallisuus kun on tosi laaja käsite. Jos liikunta on minulle tärkeää, en halua seurustelukumppaniksi sohvaperunaa.
Vaikka liikunkin paljon, en laittaisi Tinderiin mitään paidatonta salikuvaa. Ehkä jotain tenniskentältä tai maastopyörän selästä riittäisi. Kylllä niistäkin näkyisi, ettei ylipainoa ole kymmeniä kiloja.
Ei ole mitään vikaa sporttisuudessa tai siinä että toivoo kumppanilta sporttisuutta. Ongelma on se kun sillä tarkoitetaan vain hoikkuutta, vaikka ensisijaisesti tuo kuvaa elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaan hyvä kaikkien ottaa termejä haltuun. Ei esim. kannata mainostaa itseään rokkariksi, vaikka kuuntelisi päivittäin 7 tuntia rock-musiikkia, jos kuitenkin on lakimies ammatiltaan, pukeutuu pukuun ja kravattiin, leikkauttaa itselleen siistin jakaustukan, ei koskaan käytä päihteitä, harrastaa enimmäkseen tietokonepelejä.
Urheilullisen vastine ei ole rokkari, vaan jokin "rock-henkinen" tms.
Harva itseään kuitenkaan urheilijaksi tituleeraa, jos ei oikeasti ole kilpaurheilija.
Unohtakaa jo se Tinder ja menkää harrastamaan, liikkumaan ja tapaamaan ihmisiä itseään kiinnostaviin paikkoihin. Samanhenkisten ihmisten löytäminen löytyy useimmiten samoista ympyröistä. Liikunnalliset löytyy liikuntaharrastusten parista, kulttuuri-ihmiset kulttuurin parista ja gamerit verkosta. Sohvaperunat voivat sitten jäädä sinne sohvalle valittamaan. Tinder ei ole kuin toivemaailma. Ja nekin jotka sieltä kumppanin löytää, ovat realistisia toiveidensa suhteen. Vaativat vain pettyy kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tietenkin ne kriteerit/toiveet laitetaan siihen profiiliin. Siinä säästää molempien aikaa ja vaivaa. Minäkin voin olla swaippaamatta oikealle sellaisia henkilöitä, joiden kriteereihin en osu, vaikka henkilö itse minun kriteereihin osuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa silti tarkastaa tämä kysymällä heti ekoissa viesteissä. Mulla lukee profiilissa 3 eri tavalla että olen lapsivapaa enkä tapaile vanhempia, ja silti saan paljon tykkäyksiä isimiehiltä. Ja niiltä joilla ei ole täytetty lapsikohtaa, ja sitten kun asiaa kaivelee, on niitä lapsia kuite
Ehkä sun pitää kirjoittaa ettet deittaile sellaisia jotka ovat lisääntyneet tai joilla on jälkeläisiä. Deitti-ilmoituksissa lukee usein no breeders
Kyllä muutkin ymmärsivät, että kirjoittamalla ne ulkonäkötoiveet profiiliin halutaan ettei vääränlaiset anna tykkäyksiä. Mutta mitä haittaa niistä tykkäyksistä on? Jos itse laittaa vasemmalle kaikki epäkiinnostavat, niin eihän sieltä vasurista annetut tykkäykset itseä rasita.
Mutta eipä tuo toki kenenkään muun ongelma ole, eikä ainakaan minua haittaa, että joku hakee Tinderissä urheilullista tai itsestään huolta pitävää tai terveelliset elämäntavat omaavaa naista. Olen itse normaalipainoinen, ehkä jopa hoikka, mutta laitan vasemmalle kaikki, joilla tuollainen teksti on. En usko, että oltaisiin samalla aaltopituudella, ja ainakaan en kiinnostuu kenestäkään, joka korostaa urheilullisuutta. Itse en ole mikään sporttityyppi enkä kiinnostu myöskään sporttisista miehistä.