Vantaan kaupunki osti 130 000 eurolla pyöräilykursseja aikuisille
Vantaan puskaradio -nimisessä Facebook-ryhmässä on ankaraa tuohtumusta aiheuttanut tieto, jonka mukaan Vantaan kaupunki olisi ostanut 130000 eurolla pyöräilyn opetusta aikuisille.
Vantaan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Sakari Rokkanen (kok) kertoo viestiketjussa, että on keskustellut asiasta kaupunginjohtajan kanssa ja että asia otetaan uudelleen tarkasteluun. Kyseessä on niin sanottu viranhaltijapäätös, joka on ehdollinen ylemmän toimielimen otto-oikeudelle. Sitova sopimus syntyy vaan vasta myöhemmin tehtävällä erillisellä kirjallisella sopimuksella.
Pyöräilykurssin järjestääkseen voittanut Helsingin seudun pyöräilijät (Hepo) kertoo verkkosivuillaan, että 130000 euron hinta kattaa koko mahdollisen nelivuotiskauden. Yksi vuosi käsittää 25 kurssia, joiden yhteenlaskettu hinta on 32050 euroa.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa siitä miksi leikkaukset ovat tärkeitä. Vasemmito tuhlaa rahat aina turhuuksiin ja terveydenhuoltoon ei jää enää mitään.
Ymmärtääkseni väline päästä kulkemaan töihin tai ylipäätään pidempää matkaa ei ole turha. Noille pyöräilykursseille osallistuu mm. maahanmuuttajanaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla on paljon kouluikäisiä kantasuomalaisia lapsia jotka eivät osaa pyöräillä.
Lapsi otetaan huostaa jos ei osaa 5 vuotiaana ajaa pyörällä!
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla on paljon kouluikäisiä kantasuomalaisia lapsia jotka eivät osaa pyöräillä.
Kerrotko kuinka paljon? Ja lähde, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Joko ne Vantaan kalliit keppijumppien kepit ovat jumpattu puhki?
Kaikkeen ne persporvarit rahaa lapioi
Rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa siitä miksi leikkaukset ovat tärkeitä. Vasemmito tuhlaa rahat aina turhuuksiin ja terveydenhuoltoon ei jää enää mitään.
Ymmärtääkseni väline päästä kulkemaan töihin tai ylipäätään pidempää matkaa ei ole turha. Noille pyöräilykursseille osallistuu mm. maahanmuuttajanaisia.
Meinaatko, että maahanmuuttajanaiset kävisivät töissä? Kyllä he liikkumaan pääsevät julkisilla, eikä tarvitse edes maksaa, kun on aina rattaat mukana.
Mä pöllin yhden taannoin kohua aiheuttaneen bisnesdean, ja veistin vantaan kaupunkia varten 50,000 keppiä. Ja teetin niille designpussukat. Myyn tämän idean vain 200,000 eurolla. Ottakaa koppi siellä vastuustolla! T: Tuleva kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko jumppakeppi kaupan päälle?
Varmasti. Ja vaikka väittäisivät että keppi on Suomessa valmistettu, kiinalainen se kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Pyörää voi opetella ajamaan ihan itsekin.
Niin. Ensin apupyörillä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi otetaan huostaa jos ei osaa 5 vuotiaana ajaa pyörällä!
Juu nykyisin kantasuomalainen voi olla 2.polven maahanmuuttaja. Suomessa on vieläkin hyssyttelykulttuuria.
Vastahan nämä työvoimapulan paikkaajat fillaroivat Suomeen itärajan kautta. Eikös sitä niin sanota, että pyöräily on taito, jota ei unohda, kun sen on kerran oppinut. Nämä avaruuskirurgit kuitenkin unohtivat?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut vastaavia juttuja Vantaan kaupungista. Ihmettelen että miten on vieläkin nykyään mahdollista, että verovaroja tuhlataan mihin sattuu. Kannattaisi tarkistaa kaikki sen kunnan talousasiat tiheämmällä kammalla.
Varmaan erityistilintarkastus olisi suotavaa tehdä, ihan kuten monessa muussakin pitäjässä.
Lasu jos ei osaa ajaa pyörällä 5-vuotiaana.
Lasu jos osaa ajaa pyörällä 5 vuotiaana.
Lasu, ihan vaan varmuuden vuoksi pyöräilytaidoista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin niiden vanhemmatkaan osaa muuta kuin elää kelan, eli meidän rahoilla.
Aijon järjestää polkupieruilukurssin, tosin en ennenkuin minulle annetaan miljardirahoitus siihen hankkeeseen. Olen vahvasti sitä mieltä että ihmiset eivät osaa polkupieruilla ainakaan oikeaoppisesti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut vastaavia juttuja Vantaan kaupungista. Ihmettelen että miten on vieläkin nykyään mahdollista, että verovaroja tuhlataan mihin sattuu. Kannattaisi tarkistaa kaikki sen kunnan talousasiat tiheämmällä kammalla.
Varmaan erityistilintarkastus olisi suotavaa tehdä, ihan kuten monessa muussakin pitäjässä.
Erityispilintarkastus thaimaaseessa asiantuntijoiden suu... öh, käsissä...
No voi voi: "Hanke meni kuitenkin jäihin. Asian vahvisti lauantaina Iltalehdelle Vantaan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Sakari Rokkanen (kok)."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39b514fc-5f80-4225-986b-2c9ee91f6766
Ehdotan kuitenkin esim. taksikuskeille masturbointikursseja ettei tarvitsisi seksuaalisessa hätätilassa rapettaa asiakkaita, ja aikuisille asukkaille kieli- ja lukemisopetusta jotta järjestysmääräysten ja esim. kieltokylttien ja erilaisten käyttäytymissääntöjen yms. lukeminen ja ymmärtäminen mahdollistuisi, kun tällä hetkellä se ei tunnu luonnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
"SE OLI KUUDENSADANTONNIN GRILLIPAIKKA" - ilme.
Vai huussi?
No mikä heidän vanhempiaan vaivaa? Miksi eivät opeta lapsia? Ei siihen mitään kursseja tarvita.