Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT:t tulossa, kannattaako itse irtisanoutua ennen kuin sanotaan irti?

Vierailija
30.03.2025 |

jotta saisi lomarahat sen sijaan että pakotettaisiin pitämään lomat ensin. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu siitä miten helposti työllistyt uudelleen.

Hakea kannattaa nyt heti.

Vierailija
2/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko mahdollista saada irtisanomispakettia. Jos on niin kannattaa itse irtisanoutua. Jos ei niin ei kannata vaan odottaa että työnantaja antaa potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin firmassa kävi, että kaikki jotka lähti oma-aloitteisesti, sai 6 kk täyden palkan, ilman työvelvoitetta. Eli paketin, jonka kaveri otti. Se irtisanottavien määrä kun ei riittänytkään, loput irtisanottiin ilman pakettia. 

Jos siis saat paketin, ota se ja lähde.

Vierailija
4/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse irtisanoudut, niin ansiosidonnaisessa on sitten pidempää karenssia. Ei toki haittaa, jos saa paketin ja/tai uutta hommaa.

Vierailija
5/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako ne pitämättömät lomat rahana sitten jos sanoo itse irti itsensä? Jos YT:n myötä tulee lähtö, niin työnantaja pakottaa pitämään lomat ensin. Uusi työpaikka olisi jo sovittuna.

Vierailija
6/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että jos irtisanoudut itse, tulee karenssia. Jos otat paketin, sitoudut samalla siihen, ettet myöhemmin ala viemään työantajaa oikeuteen irtisanomisesi johdosta jos vaikka koet että sinua on kohdeltu epäreilusti. Sinuna ottaisin yhteyttä luottamusmieheen ja keskustelisin vaihtoehdot läpi hänen kanssaan. 

Vierailija
7/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta saako ne pitämättömät lomat rahana sitten jos sanoo itse irti itsensä? Jos YT:n myötä tulee lähtö, niin työnantaja pakottaa pitämään lomat ensin. Uusi työpaikka olisi jo sovittuna.

Jos oikeasti on jo uusi työpaikka sovittuna, niin lähde! Älä ajattele lomia lomina vaiko rahana. Isossa kuvassa se-ja-sama, mutta tietenkin kannattaa yrittää neuvotella itselle mieleinen tulos.

Vierailija
8/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen, olisi kiva tietää miten isoja paketteja ihmiset saavat. Ihan sen varalle, jos joskus itse on tuossa tilanteessa niin voi arvioida onko hyvä diili.

Vierailija
9/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että jos irtisanoudut itse, tulee karenssia. Jos otat paketin, sitoudut samalla siihen, ettet myöhemmin ala viemään työantajaa oikeuteen irtisanomisesi johdosta jos vaikka koet että sinua on kohdeltu epäreilusti. Sinuna ottaisin yhteyttä luottamusmieheen ja keskustelisin vaihtoehdot läpi hänen kanssaan. 

Karenssia ei tule kun siirryn heti uudelle työnantajalle, mutta meillä on siis YT alkamassa, ja vähennystarve on suuri. 

Vierailija
10/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan siitä, minkälaiset YT teillä on. 

Vierailija
11/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä sanoudu irti ! 

Vierailija
12/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työnantaja, miksi antaisin jonkun paketin? Monoa vaan persuksille!

Vierailija
13/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen, olisi kiva tietää miten isoja paketteja ihmiset saavat. Ihan sen varalle, jos joskus itse on tuossa tilanteessa niin voi arvioida onko hyvä diili.

Eikös tuohon vaikuta ihan se yksilökohtainen irtisanomisaikakin, mikä riippuu siitä kauanko on työskennellyt?  Jos se on omalla kohdalla 1kk, niin tuskin tarjotaan 6kk paketteja.

Vierailija
14/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

___Karenssia ei tule kun siirryn heti uudelle työnantajalle, mutta meillä on siis YT alkamassa, ja vähennystarve on suuri.__

Miksi et lähtisi siis itse? Onko lopulta mitään merkitystä, pidätkö vähän lomaa vai otatko ne rahana? Itse pitäisin lomaa työsuhteiden välissä. Breikki.

Vierailija
15/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattavampaa on kun irtisanotaan, aiemmat viestijät kertoivatkin jo syyt,  ei karenssia, ansiosidonnainelle pääset, tuleehan sitäkin sitten hyödynnettyä, pärjäät kyllä. Hyvää kevättä sinulle.

Vierailija
16/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on työpaikka jo tiedossa, niin irtisano ihmeessä itsesi. Mikä ikinä se sun irtisanomisaika onkaan, niin sen joudut olemaan töissä ja sitten saat lopputiliin lomarahat. 

Vierailija
17/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattavampaa on kun irtisanotaan, aiemmat viestijät kertoivatkin jo syyt,  ei karenssia, ansiosidonnainelle pääset, tuleehan sitäkin sitten hyödynnettyä, pärjäät kyllä. Hyvää kevättä sinulle.

Erikoinen neuvo, kun aloittaja kertoo, että uusi työpaikka on jo. Ei ole siirtymässä lorvimaan yhteiskunnan elätiksi, vaan uusiiin hommiin.

Vierailija
18/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on työpaikka jo tiedossa, niin irtisano ihmeessä itsesi. Mikä ikinä se sun irtisanomisaika onkaan, niin sen joudut olemaan töissä ja sitten saat lopputiliin lomarahat. 

Lomarahat saa vain jos työnantaja irtisanoo. Kertyneet lomat toki maksetaan.

Vierailija
19/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vapaaehtoisena irtisanoutua jos vähänkin miettii, että olisi joku toinen työpaikka tai kyllästynyt nykyiseen työpaikkaan. Meillä vapaaehtoisille maksettiin irtisanomisajan palkka 2-6kk kotiin eikä ollut työvelvoitetta. Moni meni heti toiseen firmaan töihin ja nautti "tuplapalkasta".

Vierailija
20/43 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomarahat saa vain jos työnantaja irtisanoo. Kertyneet lomat toki maksetaan.

Mikä ero on lomarahalla ja kertyneiden lomien maksulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän