Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino ja turvotus

Vierailija
29.03.2025 |

Näin itsestäni tänään valokuvan ja olen lihonut sekä turvonnut valtavasti viime vuodesta.  En ollut yhtään tajunnut että missä kunnossa olen kun on ollut sairastelua ja stressiä niin paljon.

Nyt pitää alkaa tekemään asialle heti jotain,  liikunta on tuttu juttu ja pidän siitä mutta miten aloittaa reipas laihdutus sekä kunnonkohotus. 

Toivon vain asiallisia vastauksia 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hiilarit pois ja juo vettä tarpeeksi. Hiilarit turvottaa eniten.  Kävele joka päivä, unohda hissit, sekin riittää alkuun,  . Ruokavalio ekaksi kuntoon, eli kevyttä ruokaa, kanaa, kalaa, kasviksia.. Perunan ym tilalle salaattia, raejuustoa, avokadoa...  Siinä on hyvä alku. 

Vierailija
2/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä hiilarit pois ja juo vettä tarpeeksi. Hiilarit turvottaa eniten.  Kävele joka päivä, unohda hissit, sekin riittää alkuun,  . Ruokavalio ekaksi kuntoon, eli kevyttä ruokaa, kanaa, kalaa, kasviksia.. Perunan ym tilalle salaattia, raejuustoa, avokadoa...  Siinä on hyvä alku. 

Kiitos tosi paljon hyvistä vinkeistä. Näillä on hyvä aloittaa.  Oikein mukavaa kevään jatkoa sinulle

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän.

Vierailija
4/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja. Näillä minä sain painoani alaspäin. Erityisesti leivän syönnin voimakas rajoittaminen ja lähes lopettaminen auttoi nopeasti.

Vierailija
5/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti tuo vähähiilarinen vähentää turvotusta? Itsellä kans lievää ylipainoa ja pöhötystä on ihan kunnolla. Hirveät urat jää ihoon vaatteista. Oisin varmaan normaalipainoinen, jos sais nestettä pois. Vihreää teetä olen koittanut ja suolan vähentämistä, mutta ei juuri auta. Taitaa olla keski-iän kirouksia tämä turvotus.

sivusta

Vierailija
6/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nopeasti tuo vähähiilarinen vähentää turvotusta? Itsellä kans lievää ylipainoa ja pöhötystä on ihan kunnolla. Hirveät urat jää ihoon vaatteista. Oisin varmaan normaalipainoinen, jos sais nestettä pois. Vihreää teetä olen koittanut ja suolan vähentämistä, mutta ei juuri auta. Taitaa olla keski-iän kirouksia tämä turvotus.

sivusta

Syödystä ruuasta se turvotus johtuu eikä iästä.

Vierailija
7/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Syödystä ruuasta se turvotus johtuu eikä iästä.

Syön ihan samalla tavalla kuin nuorempana eikä silloin ollut minkäänlaista turvotusta.

Vierailija
8/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääritee poistaa turvotusta.

Jossain Cittarissa on varmaan seitsemää erilaista inkivääriteetä.

Nestettä poistaakseen juo ainakin kolme kupillista inkivääriteetä päivässä.

Vierailija
9/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Kun sokerin jättää pois lähtee n 5 kg/2vk, jos on ylipainoa.

Vierailija
10/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inkivääritee poistaa turvotusta.

Jossain Cittarissa on varmaan seitsemää erilaista inkivääriteetä.

Nestettä poistaakseen juo ainakin kolme kupillista inkivääriteetä päivässä.

Kiitos vinkistä. Pitääpä testata. Inkivääri kyllä närästää melko herkästi, mutta kai sitä sen verran kestää että saa nesteet pois.

Vierailija
11/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla linjalla. Sokeri ja nopeat hiilihydraatit vähemmälle. Mulla näiden vähentäminen näkyy heti kasvoissa.

Vierailija
12/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI HALUAT LAIHTUA? LIHAVUUS ON UUSI MUSTA (jo yli miljoona lihavaa suomalaista aikuista), EIKÄ NAISTEN KOHDALLA EDES OLE KYSE LIHAVUUDESTA, VAAN KEHOPOSITIIVISUUDESTA, RÖH RÖH.

Vierailija
13/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh 

hyh hyh

Vierailija
14/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
15/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Kun sokerin jättää pois lähtee n 5 kg/2vk, jos on ylipainoa.

Pitääpä kyllä koittaa. Varmaan tuo 5 kg tekisi jo huomattavasti vähemmän pöhöttyneen ilmeen. Ois jo kahden kilon päässä normaalipainosta sitten.

Vierailija
16/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: voit tehostaa laihtumista hytkyttelemällä ja hyllyttelemällä ihrojasi. Voit tehdä sitä vaikka tv:n äärellä löhötessäsi: toinen käsi hytkyttelee toisen kyljen ihroja ja toinen käsi mättää sipsejä suuhuh. Muista välillä vaihtaa puolta.

Vierailija
17/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon hyvistä vinkeistä. Näillä on hyvä aloittaa.  Oikein mukavaa kevään jatkoa sinulle

Ap

Täällä saa aina yleensä vinkiksi syö vähemmän, liiku enemmän. Juu, moni varmaan laihtuu silläkin, mutta jos yhtään yksityiskohtaisempia ohjeita ei anneta, ohjeet menevät kankkulan kaivoon. Samoin on laita, jos sanotaan yleisluontoisesti, että vähennä hiilareita, syö enemmän sitä, enemmän tätä, vähennä tätä. Totta sekin, mutta taas ilman tarkkoja määriä ja oikeita suhteita noiden aineksien välillä saat ehkä tuloksia, mutta jossain vaiheessa tulee jumi, etkä laihdu, turhaudut ja yrität liikkua enemmän, jolloin mennään taas metsään. 

Annan sinulle neuvon. Mene tutustumaan sellaiseen sivustoon, kuin 8viikkoa.fi. Sieltä saat yksityiskohtaiset ohjeet ja määrät, joilla onnistut ihan varmasti. Olen itse käyttänyt tuota jo pari vuotta sitten. Sitten tuli väsymys, repsahdus, ja kilot hiipivät takaisin, kun en ollut ilmeisesti tarpeeksi tarkkana. Nyt tammikuussa aloitin pikastartilla, ja jatkoin vanhoilla ohjeilla, joilla on nyt lähtenyt 20 kg. Nyt tiedän tarkkaan, mitä pitää syödä ja minkä verran. Jos paino jumittaa, tai jopa nousee, palaan alkuohjeisiin muutamaksi päiväksi, niin homma jatkuu taas. Makeaa en syö, eikä tee edes mieli. 

Tämä systeemi ei ole ilmainen, mutta on joka euron arvoinen. Tsempit!

Vierailija
18/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: voit tehostaa laihtumista hytkyttelemällä ja hyllyttelemällä ihrojasi. Voit tehdä sitä vaikka tv:n äärellä löhötessäsi: toinen käsi hytkyttelee toisen kyljen ihroja ja toinen käsi mättää sipsejä suuhuh. Muista välillä vaihtaa puolta.

Vierailija
19/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖR PÖR PÖR

Vierailija
20/51 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä