Pärjäisitkö 9,25€/pv budjetilla?
Kommentit (44)
Jonkin aikaa kyllä. Mutta siinä vaiheessa, kun esim. kengät tai talvitakki hajoaisi ja pitäisi ostaa uusi, niin kusessa olisin.
Pärjäisin, mikäli mitään muuta kustannusta ei elämisestä olisi. Ei mitään lyhennyksiä, polttoainekustannuksi jne. Ei tosin olisi kaksista "elämistä" tässä yhteiskunnassa. M51
Vierailija kirjoitti:
10-15e menee 2 hengen ruokiin per päivä.
2 lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapala, joskus päiväkahvit leivonnsisella
Niin, toiset syö elääkseen ja toiset elää syödäkseen, hirveitä raha määriä/kk. ruokaan. 300-450 joka kuukausi. Hiacellako te sitä sapuskaa kotiinne kannatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toiset syö elääkseen ja toiset elää syödäkseen, hirveitä raha määriä/kk. ruokaan. 300-450 joka kuukausi. Hiacellako te sitä sapuskaa kotiinne kannatte?
Sitä minäkin, 2,50-3 euroo per päivä. Siihen mahtuu mukaan maidot ja leivät sekä satunnaisesti pullaa!
Erittele, mitä oikein syöt, niin täällä autetaan, mitä sinun tulisi muuttaa, että pärjäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?? 5-7,5e per henki/pvä. Pikkusumma
Itsetehtyä leipää, voita, täysrasvaista juustoa, hyvää kahvia aamulla (kahvista ja hyvälaatuisesta juustosta ei tingitä)
Lounas yleensä keitto + itsetehdyt reissarit jos pelkkä soppa ei riitä. Tai vaikka kasvispihvit tzazikilla
Kahvin kanssa itsetehtyä pullaa tai kakkua pari kertaa viikossa
Päivällinen joku laatikko- tai pataruoka
Illalla hapankorppu juustolla.
Haluamme syödä terveellisesti, paljon kasviksia jne
Alle 100e viikkobudjettiin sisältyy vielä 3 ylimääräistä syöjää sunnuntasin
2-3 kassillista mahtuu autoon oikein hyvin
580€ kuussa pitää riittää sähköön, autoon, nettiin, vaatteisiin ja ruokaan. Ei riitä edes vitosta ruokaan vaikka kuinka istuisi pimeässä talvet.
Ruokabudjettini on n. 3 € / pv ja sillä on pärjättävä. Joskus budjetti on 1 € / pv ja sitten pärjätään sillä.
Kyllä pärjäisin hyvin, voisi hakea joku päivä pitsankin lähipitseriasta.
Kyllä tolla yhden päivän ruoat saa kuitattua mutta se vaatii vähän miettimistä sekä sitä että tekee kerralla isomman satsin ja syö useamman päivän samasta. Loppujen lopuksi tuo tarkoittaa keskimäärin noin 280e/kk ruokaan mikä on ihan normi yhdeltä henkgeltä. Mitään muuta noin pienestä rahasta ei tietenkään makseta.
Tuo riittää just ja just ilman kaljaa.
Meillä menee 5-6e yhdelle hengelle päivän ruokiin, vaikka mä ostan paljon ja vaikka ja mitä. Nyt meni 5.75e henkilö per päivä. Tosin jos mä yksin olisin,mulla menis tosi vähän. Nyt on kaks kasvavaa ja urheilevaa teiniä ja mies. Kaikki vetelee sellaisia äijä annoksia.
Ap on saanut päiväbudejttia loppukuulle kasvatettua 10,05€/pv, mutta kun loppuu margariini, leipä ja tiskikonetabletit samana päivänä niin eipä enää riitä rahaa ruokaan 🙄
Jotka väittää, että hyvin pärjää, ei varmaankaan ole kympillä pitkään pärjänneet. Nimittäin, jos syö monipuolisesti (öljyt, hiutaleet, leivät, jauhot, kalat, lihat, munat, juustot, mausteet, säilykkeet, kastikkeet, ketsupit, kermat, jogurtit, vihannekset, hedelmät, juurekset, marjat, kahvit, teet) niin summa ei riitä. Siis, kun kaapit ja pakastimet ei ole jo valniiksi puolillaan perusraaka-aineita. Ja mitä pidempään kympillä pitää pärjätä, sitä enemmän siitä hupenee perusraaka-aineisiin ja vähemmän jää monipuoliseen ruokaan.
Mulla ruokabudjetti on 5€/pvä. Olen työtön. Ja kyllä pärjää ihan hyvin. Ei tunnu että mitään puuttuisi kun syö tavallista kotiruokaa. Ei sillä mitään sisäfileitä kumminkaan ostella. Niin ja en juo alkoholia ollenkaan, luulen että se on monelle se mikä nostaa helposti päivä budjettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset liikkuu ja syö. Toiset ei liiku eikä syö. Ruokaa todella tarvitsee, jos harrastaa liikuntaa tai muuten kuluttaa. Myös ruokarajoitteet (allergiat, ibs, keliakia, ym.) nostaa ruokakorin hintaa.
Jos tuo summa tarkoittaa pelkästään ruokaan menevää osuutta, niin pärjäisin hienosti. Tällä hetkellä menee ruokaan päivittäin noin 8,50 euroa.