Miksi Suomessa on paljon kiusaamista?
Kommentit (40)
Mul on paha olla😡mut se ei vaan näy😢Sä tiiät ettei näin pitäis tehä🥺ei tää käy😭
Mut en tiedä mitä muutakaan voin tehdä😈en mä kotonakaan kestä😫Tiiän kuinka paljon tää sua satuttaa😘En voi virhettäni korjata vaikka kaduttaa😣
Oon kuin paperilappu jonka ruttasit😳et rupee suoristaa vaikka koittaisit🙈
Kamalia lauseita😫ilkeitä katseita😈huutoa😡naurua😂kukaan ei uskalla😝sanoo stop🤣Revittyjä kirjoja😢paitoja🥺 luureja😭lyöntejä👊potkuja🏈kukaan ei uskalla sanoo STOP🙈
Seis🛑seis🛑seis🛑lopettakaa🤣Näin ei voi jatkuu enää🤬Seis🖐seis🖐seis🖐 lopettakaa💩näin ei saa rikkoo ketään👹Älä kato vierestä sellaista vääryyttä🥰nyt sun on oltava se joka uskaltaa🥱sanoo stop😫Oikeesti oot reilu ja rohkea🤣nyt sun on oltava se joka uskaltaa😈sanoo stop💩
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kasvatustyyli tuottaa heikkoitsetuntoisia ihmisiä, jotka yrittävät toisia haukkumalla saada paremman olon. Ei kyllä toimi.
Tämä, edes varhaiskasvatus ei pysty tekee korjaavia asioita tämän suhteen, koska saman kasvatuksen saaneet.
Ajatella ja muualla maailmassa kaikki on kavereita on se ihmejuttu.Putleriki haluaa rakastaa naapurimaan kuoliaaksi.
Persuilu on lisääntynyt. Köyhiä ja vähänkin poikkeavia nöyryytetään.
Vierailija kirjoitti:
Toimii aina
Raksoilla on outoa porukkaa :D
Vierailija kirjoitti:
koska Suomessa yli puolet ihmisistä ovat päästään jollain tapaa vialla ja täällä on valtavasti etenkin sosiopaatti-psykopaatti-narsisti kerholaisia kaikkialla ja kaiken ikäisissä
tämä ei todellakaan ole mikään onnellisten maa, Marin ex viisikko hallinto kehitti valheen onnellisuudesta peitellääkseen tekemiään tuhoja Suomessa
Jos sulla menee huonosti ei kaikilla mene huonosti. Onnellinen maa sinusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä ole yhtälailla kaikkialla, mutta se ei ylitä kansainvälistä uutiskynnystä.
Monessa muussa maassa ollaan yhteisöllisempiä. Siellä nähdään yhteisö voimavarana.
Fasistiallitus näyttää esimerkiä. Kurjalistoa pitääkin kiusata, saa vaikka tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on monella tosi paha olla. Kun kiusaaja painaa muita alaspäin, hän kuvittelee ponnahtavansa itse ylöspäin. Ei se mene noin. Jossain vaiheessa kiusaajan onni kääntyy ja tyyppi saa ansionsa mukaan. Uskon näin.
Luin, että minun aikani koulukiusaajalla on nyt elämässään vastoinkäymisiä puolison masennuksen vuoksi. Kiusaaja meni avioon kuuluisan henkilön kanssa ja julkkiksena puoliso on puhunut masennuksestaan ja terapiastaan haastatteluissa. Pohdin, että kiusaako kiusaaja puolisoaan vai suhtautuukin hän masentuneeseen puolisossa tukien ja hellyydellä? En kuitenkaan usko, että paatunut kiusaaja itse kärsisi paljoa puolisonsa masennuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä ole yhtälailla kaikkialla, mutta se ei ylitä kansainvälistä uutiskynnystä.
Näinhän se on. Suomalaiset ovat heikkoja ottamaan kritiikkiä vastaan ja kaikki ei maarittelevat kommentit leimataan kiusauseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Suomalaiset ovat heikkoja ottamaan kritiikkiä vastaan ja kaikki ei maarittelevat kommentit leimataan kiusauseksi.
Suomalaisia ei kasvateta elämään kuten sivistyneet ihmiset. Ei osata yhtään ajatella, että kuuluuko esimerkiksi toisen asiat tai olemus toisen ihmisen arvosteltavaksi. Muualla osataan olla kohteliaasti vaiti niistä asioista, jotka eivät suoranaisesti vaikeuta kanssakäymistä. Suomalaiset eivät loista sosiaalisilla taidoillaan, koska kodeissa ei mitenkään kannusteta siihen. Ennen vanhaan toki kotikasvatukseen kuului tervehtiminen ja toisen auttaminen. Liikennevälineissä osattiin antaa paikka itseä heikommalle ja pitää ovea auki vieraalle ihmiselle, jonka oli selvästi vaikeaa päästä omin avuin ovesta sisään.
Suomalaisten tunnetaidot ovat niin heikot, etteivät suomalaiset pysty edes ymmärtämään itseään ja omaa käytöstään sekä arvioimaan oman käytöksensä asiallisuutta. Kuinka sitten tunnetaitoja hallitsematon pystyisi toimimaan sujuvasti ja reilusti ulkomaailman ja muiden ihmisten kanssa?
Johtuu lemuavista ja kakan värisistä ulkomaalaisista. Silloin kun kaikki oli suomalaisia ja valkoisia, ei ollut läheskään yhtä paljon kiusaamista.
Kiusaaja ajattelee, että sitten on parempi olo itsellä. Itse, eli minä, on puolestaan ajatusrakennelma. Suomessa on poikkeuksellisen paljon ajatuksiin samaistumista, koska myös kiusaamista on paljon, sillä kiusaamisella yritetään alitajuisesti pönkittää tuota ajatusrakennelmaa, joka on "minä". Se on kuitenkin valeminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa ollaan yhteisöllisempiä. Siellä nähdään yhteisö voimavarana.
Yhteisöllisyys on kivaa, jos kuuluu siihen yhteisöön. Muuten ei.
Koska kukaan ei puutu. Niin kauan kuin kiusaajille annetaan tilaa, he myös ottavat sen ja vielä enemmän. Ajele vaikka stadin metrossa joka päivä eri aikoina ja katso kuinka moni puuttuu häirintään. Ei kukaan. Vähiten HSL. Narkit saa riehua, miehet töniä naisia, kersat kävellä penkeillä - kukaan ei puutu. Puuttumisen sijaan suomalainen on niin idari, että ryhtyy häirintätilanteessa päinvastoin mielistelemään kiusaajaa.
Ainahan se viittaa johonkin empatian kehittymättömyyteen. Ei normaali ihminen kiusaa ketään tahallaan tai yritä ampua alas. Jotain on mennyt pieleen jo lapsuudessa kiusaajilla.
Olen huomannut että melkein kaikissa suomalaisissa keskustelupalstoilla haukutaan ja kiusataan. Täällä Vauvalla, Suomi24:ssä jne. Täällä puolustellaan jopa murhaajia ja syytellään murhan uhria kaikin keinoin. Olen tullut siihen lopputulokseen että Suomessa on poikkeuksellisen paljon päävikaisia. Tosi paljon sosiopaatteja, psykopaatteja ja narsisteja. Niitä olen nähnytkin myös ihan livenä.
Digiväkivaltaskitso on ulissut vainoharhoistaan vuositolkulla ja hänet tunnistaa tandem-aloituksista. Voi tietysti olla joku muukin ääliö, joka kirjoittaa kaiken kahteen kertaan.
Digiväkivaltaskitso on ulissut vainoharhoistaan vuositolkulla ja hänet tunnistaa tandem-aloituksista. Voi tietysti olla joku muukin ääliö, joka kirjoittaa kaiken kahteen kertaan.