Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V' tun gradu!

Vierailija
13.03.2007 |

Tuntuu, että tässä menee aikaa loputtomiin! Minä en jaksa enää! Vielä pitäisi tehdä jotain tarkennuksia ja korjauksia ja ottaa mukaan uusia lähteitä. Gradu siis tuli juuri esitarkistuksesta. En jaksa en jaksa en jaksa en jaksa enää!!!!!

Kiitos, kun sain purkaa :P

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helkkarissa voidaan nipottaa yhdestä sanavalinnastakin :P Onneksi tosiaan läheskään jokaisella sivulla ei ole korjattavaa!

Olisiko täällä muuten muita graduun tympääntyneitä? Vertaistukea kaivataan... Ja kiitos kaikille, jotka ovat tsempanneet vielä viimeisimmän kommenttini jälkeen :)

ap

Vierailija
2/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaamismahdollisuutta et saa. Eli ota asia Sinulle mahdollisuutena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gradu vasta alkutekijöissä, kymmenen sivua valmiina, ja voi argh. Sitä on tehty kuin iisakin kirkkoa. No aikaa on vuoden loppuun asti. Mut on se sellaista nyppimistä ja pähkäilyä, ettei paremmasta väliä. Tsemppiä sulle loppurutistukseen!

Vierailija
4/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, etten todellakaan ala viilata gradua loputtomiin. Teen nuo vähiten vaivaa vaativat korjaukset/tarkennukset, mutta en aio tehdä mitään vuosisadan gradua, vaan aion joskus valmistuakin ;) Olen tehnyt työtä gradun takia jo niin paljon, että eiköhän tuossa ole tarpeeksi vastinetta niille opintoviikoille, mitkä tulen tästä saamaan.

Mutta täällähän on näköjään muitakin graduilijoita :) Tsemppiä teille kaikille toivottelen minäkin omasta puolestani! Tsempataan kaikki toisiamme ;)

Onneksi sentään ohjaajan kommenttipaperin lopussa luki palautetta tyyliin " tekstisi on sujuvaa" ja " työtä on tehty jo paljon ja tuloksiakin on saatu" . Sentään jotain positiivista. Joten tuskinpa tämä gradu ihan huonoimmasta päästä on nytkään, luulisin... Pakko kai tämä on sinnitellä loppuun asti :)

ap

Vierailija
5/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit se on ihan kokonaan valmis, eikä sun tarvi sitä ikinä enää vilkaistakaan. Kyllä sä vielä tän viimeisen rutistuksen kestät!

On muuten eri yliopistoilla ja laitoksilla näköjään ihan eri tapoja. Meilläkin joitain sanavalintoja korjailtiin, mutta esim. lisälähteistä ei graduohjaaja sanonut mitään. Oli sitten aika tympeetä lukea loppuarvostelussa, että tarkastaja kaipasi joitain paria tiettyä lähdettä sinne. Olis voinut joku mullekin kertoa jo etukäteen.

Meillä ei kanssa esitarkastuksen jälkeen enää mitään saanut korjailla, vaan gradu eteni siitä lopputarkastukseen ja sieltä se tuli arvosanan ja arvostelujen kanssa takaisin. Graduohjaaja antoi kyllä oman näkemyksensä ennen esitarkastusta, että kai se käytännössä menee sitten kuitenkin samalla tavalla, ne korjausehdotukset tulee vain eri vaiheessa.

Vierailija
6/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon vieläkin tosi onnellinen, että se puurtaminen on nyt takana. Sullakin se helpotus on luvassa aivan pian. Onneksi olkoon siitä jo nyt!

Vierailija
7/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pkertanut gradua kaikessa rauhassa ja työ jatkuu. Tuskin kauhean kauan vaan kun on lapsikin ja muut jutut. Gradussa pitää olla tosi raivostuttavan tarkka joissakin muotoseikoissa. Seminaarissa meillä on ollut myös erittäin huonoja graduja, jonka takia kyllä päättänyt väsätä sellaisen, että kun se lopulta jätetään tiedekuntaan voi harkita jatko-opiskelupaikan hakemista. Tai sitten ei. Mutta on se jonkinlainen motivaattori, palkinto.

Vierailija
8/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vasta ihan perustuksia tontille mittailemassa, eli tutkimussuunnitelma tehty ja pitäisi alkaa oikeisiin töihin. Kysyisin tyhmänä, että miten sitä gradua oikein tehdään, siis teidän muiden työtapoja. Lähinnä sitä, että kirjoitatteko hitaasti mutta hyvin valmista tekstiä, vain nopeasti heikkolaatuisempaa tekstiä, jota korjaatte ja poistatte ja lisäätte asioita. En oikein tiedä, kuinka tässä pitäisi aloitella. Tärkeimmät lähteet (eli lähteet jotka osasin kartoittaa alkutiedon perusteella) olen käynyt läpi ja lapuilla merkinnyt tärkeitä kohtia, mutta kirjoittanut en ole vielä riviäkään.

Vierailija
9/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittakaan nyt herran nimessä JOTAIN, ihan mitä tahansa. PIAN. Ei tarvi olla viimeisteltyä eikä fiksua tekstiä, kunhan jotain.

Jos ei synny inspiraatiota niin aloittakaa vaikka siitä että hauki on kala. Joo, se tuntuu tyhmältä, mutta siitä pääsee alkuun, koska sitten voi jatkaa: Kalat asuvat vedessä, tässä tapauksessa makeassa vedessä. Niitä kalastetaan..." ja kas, hetken päästä on iso kasa tekstiä jota voi alkaa parannella ja josta voi sitten deletoida ne kaikkein tyhmimmät osat kokonaan. Esimerkiksi sen alun, koska kyllä me jo kaikki tiedetään että hauki ON kala.

Olen tuntenut monta ihmistä ja opiskelijaa, jotka ovat kirjoittaneet heti valmista ja viimeisteltyä tekstiä. On se mahdollista. VAlitettavasti vain yksi heistä on saanut gradunsa valmiiksi.

Vierailija
10/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin on motivoinut se, että olen nähnyt sivujen kertyvän. Toisin sanoen en ole miettinyt loputtomiin jotain yksityiskohtia ja hionut tekstiä. Sen voi tehdä sitten lopuksi. Ainakin minulle toimi psykologisesti se, että näin konkreettisesti pääseväni koko ajan yhä lähemmäs minimisivumäärävaatimusta. Se auttaa jaksamaan :) Tsemppiä graduusi :)

Vierailija
11/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen tuntenut monta ihmistä ja opiskelijaa, jotka ovat kirjoittaneet heti valmista ja viimeisteltyä tekstiä. On se mahdollista. VAlitettavasti vain yksi heistä on saanut gradunsa valmiiksi.

Vierailija
12/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui ihanalta, että gradu tavallaan oli valmis. Sitten stressi hellitti, ja aloin korjailla tekstiäni. Muutin ja yhdistelin ihan otsikoitakin, jopa lukujen suuntaa ja näkökulmaa muokkailin. Tuli niin paljon parempi. Sitten kirjoitin vielä työni puhtaaksi, nämä uudet korjaukset tyyliin soluttaen. Olin tosi tyytyväinen, mutta halusin vielä fiilistellä ja pyrkiä parempaan, joten vielä kerran kävin työni läpi ja tein korjauksia. Kirjoitin graduni siis neljään kertaan. Aikaa 1 version valmistumisen ja palautuksen välillä 5 kk.

Vierailija:

Minua ainakin on motivoinut se, että olen nähnyt sivujen kertyvän. Toisin sanoen en ole miettinyt loputtomiin jotain yksityiskohtia ja hionut tekstiä. Sen voi tehdä sitten lopuksi. Ainakin minulle toimi psykologisesti se, että näin konkreettisesti pääseväni koko ajan yhä lähemmäs minimisivumäärävaatimusta. Se auttaa jaksamaan :) Tsemppiä graduusi :)

Vierailija
13/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöt tosiaan vaihtelee. Meillä piti joko palauttaa ja jännittää arvosanaa tai jos pyysi ohjaajaa " esiesitarkistamaan" niin sit piti tehdä kaikki vaaditut korjaukset.

No, minähän palautin 2 päivää ennen esikoisen laskettua aikaa, enkä todellakaan halunnut mitään massiivista korjauslistaa. Arvosanaa pelkäsin, mutta ihan hyvän sitten sain.

Kirjoitustekniikasta: Mä en kertakaikkiaan osaa kirjoittaa raakiletekstiä, eli ns. valmista kirjoitin. Toki hahmottelin asioita esim. väliotsikoinnin kautta ja ranskalaisilla viivoilla, ja tietysti muokkasin tekstiä vielä oikolukuvaiheessa.

Vierailija
14/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso vähän tarkemmin. Yleensä niistä tarkennuksista selviää yhdellä sivulauseella, jonka lisäät ao-kohtaan. useimmat ei vaadi minkäänlaista lisätyötä. Sitten kurkkaat äkkiä niitä vaadittuja lisälähteitä ja työnnät niistä pari viitettä sekaan ja jätät työn.

Et ehkä saa loistavaa arvosanaa, mutta mitä sinä sellaisella tekisitkään - pääasia että valmistut.

Vierailija
15/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut kirjastossa, selaat kirjoja, otat viitteitä sieltä ja täältä, naputtelet muutaman sivun päivässä. Kesällä saat tuulettaa publiikin jälkeen! Jee!

Vierailija
16/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtää johonkin c-m arvosanaan ja lopeta pinkoilu.

Ei sitä arvosanaa kysytä oikein missään...

Vierailija
17/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksesta :) Alkaa jo tosiaan tuntua, että minä en yksinkertaisesti jaksaisi enää tehdä mitään gradun hyväksi, mutta toisaalta pitää ajatella tuolta kannalta, että suurin osa työstä on kuitenkin tehty. Eikä tuossa kuitenkaan ollut joka sivulla merkintöjä. Taidankin tehdä pienimmät korjaukset jo nyt, sitten pitänee lähteä kirjastoon hakemaan lähdekirjallisuutta :P

Vierailija
18/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vasta edessä tuo homma, mutta jo valmiiksi ärsyttää. Ihan naurettavaa, että kaikkien pitää gradu väsätä.

Vierailija
19/19 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iloitse siitä, että teet hommaa tekstinkäsittelyohjelmalla. Tämä vanha varis löi omansa vielä kirjoituskoneella, ja kyllä korjaaminen todella ketutti. Sitä yritti sitten tehdä korjaukset niin, ettei sivu pidentynyt eikä lyhentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi