Missä vaiheessa homoseksuaalisuus alkaa näkyä lapsessa?
Jos alle kouluikäinen on ihastunut samaa sukupuolta olevaan kaveriin, onko syytä olla huolissaan?
Kommentit (43)
He on ihan oikeita ihmisiä eikä mitään naurettavia stereotypioita.
Vierailija:
Miksi mies kävelee peppua keikutellen ja suhisee ässää tai miksi lesbonainen esim. haluaa näyttää mieheltä? (Usein kuulemma lihottavat itsensä, että näyttäisivät enemmän mieheltä.) 16
Siis tämä stereotypia että jos mies on homo niin se käyttää vaaleanpunaista paitaa ja viuhtoo käsillään naismaisesti. Kaipa niitäkin on ja sitten taas ihan erilaisia.
Luokallani oli toistakymmentä vuotta yksi hiljainen poika, olin ihastunutkin häneen. Oli vähän totuttelemista kun kymmenen vuotta myöhemmin kuulin että hän onkin homo ja elää miehen kanssa, edelleenkään en mitenkään voisi sitä päältä arvata. Ihan kuin kuka tahansa muukin tyylikäs ja menestyvä mies.
Miten hitossa se seksuaali-identiteetti edes voisi näkyä pikkulapsesta? Se tietysti näkyy, että kuinka maskullininen tai feminiininen lapsi on, mutta sillä taas on aika vähän tekemistä seksuaalisuuden kanssa. Valtaosa poikatytöistä ja nukeilla leikkivistä pojista on aikuisena ihan heteroita. Samoin moni tyttömäinen tyttö ja poikamainen poika on homoseksuaali.
Vierailija:
Ei kukaan väitäkään, että homoseksuaalit lapset lähettäisivät seksuaalisia viestejä, vaan että se yleensä näkyy lapsesta. Lapsi tekee sen tiedostamatta, tajuamatta. Jos kerran homoksi tai heteroksi synnytään, niin kerrotko, miksi on paha asia, että homoseksuaalisuus näkyy? Kuitenkaan heteroseksuaalisten taipumusten näkymistä lapsen toiminnassa ei pidetä pahana. Aika erikoinen ristiriita.
Kyseessä varmaan ihan tavanomaista ihannoimista. Poikani ainakin ihannoi isäänsä ja serkkuaan ihan ylikaiken ja on vielä sen verran pieni (3,5v), että nauttii olla sylissä tai pitää kädestä kiinni. Ihan milenkiinnosta vaan kysyn että asuuko isä lapsen kanssa vai oletko yh? Asialla ei välttämättä ole tähän merkitystä, mutta usein lapset pitävät jotain samaa sukupuolta olevaa ihmistä esikuvanaan.
Onko jokin vaatemallisto jota voitaisiin käyttää jossa kaikissa lukisi seksuaalivähemmistö? Mä en nyt vaan tajua sua?
Joissakin se on ilmeistä, koska he ovat niin lähellä stereotypioita, mutta taitaa nämäkin ihmiset olla vähemmistö ja aika nuoria vieläpä jolloin muutenkin ollaan hieman " hassun" näköisiä ja ylikorostuneita.
Vierailija:
Vierailija:Ei sen " pidä" näkyä, vaan se saa näkyä, jos on näkyäkseen. Miksi se on tällainen tabu myös seksuaalisille vähemmistöille? Ja jos ei sinusta ja siskostasi näy, niin ymmärrät varmaan, että joistakin voi näkyä...
Vierailija:
Onko jokin vaatemallisto jota voitaisiin käyttää jossa kaikissa lukisi seksuaalivähemmistö? Mä en nyt vaan tajua sua?Joissakin se on ilmeistä, koska he ovat niin lähellä stereotypioita, mutta taitaa nämäkin ihmiset olla vähemmistö ja aika nuoria vieläpä jolloin muutenkin ollaan hieman " hassun" näköisiä ja ylikorostuneita.
Mietipä vielä, miksi se seksuaalisen suuntautumisen näkyminen on huono asia? Pitäisikö se tukahduttaa?
Jaa, että suuntautuneisuus näkyy lapsuuden leikeissä...
Sen mukaan mun pitäis tykätä naisista, koska tykkäsin leikkiä poikien leikkejä (isoveljen ja sen kaverien kanssa) ja veljeni taas pitäisi tykätä miehistä, koska leikki mun kanssa barbeilla.
Molemmat ollaan kuitenkin heteroita.
Minusta tuohon leikkisuuntautumiseen vaikuttaa paljon sisarukset, lapsen asema perheessä (esim. ainoa poika, useita sisaruksia). Vanhempi sisarus vaikuttaa aina omalla esimerkillään nuorempien leikkien kehitykseen.
tarvitse pukea vaaleanpunaiseen napapaitaan jossa lukee homo vain siksi, että NP nyt tykkää leikkiä barbeilla. Voisitko selventää miten seksuaalinen suuntautuminen sitten voisi näkyä arkielämässä? Sulla on varmaan enemmänkin sitten tietoa asiasta.
Vierailija:
Mietipä vielä, miksi se seksuaalisen suuntautumisen näkyminen on huono asia? Pitäisikö se tukahduttaa?
Vierailija:
... kun tämä tunkee meisseliään poikakaverinsa aunukseen.
Ehkä kyse on vain tavallisesta ihailusta. Ja ujous ja arkuus ei aina tarkoita tyttömäisyyttä... Kyllä hän autoista kovasti tykkää, nukeista ei. Itsekin olin tarkemmin ajatellen jollain tavalla ihastunut yhteen tyttökaveriini lapsena. Hän oli kaunis, hauska ja kiva. Aikuisena ei ole ollut mitään mielenkiintoa naisia kohtaan. Paitsi ovathan alastomat naiset kauniimpia kuin miehet.
Ap
Vierailija:
Kyseessä varmaan ihan tavanomaista ihannoimista. Poikani ainakin ihannoi isäänsä ja serkkuaan ihan ylikaiken ja on vielä sen verran pieni (3,5v), että nauttii olla sylissä tai pitää kädestä kiinni. Ihan milenkiinnosta vaan kysyn että asuuko isä lapsen kanssa vai oletko yh? Asialla ei välttämättä ole tähän merkitystä, mutta usein lapset pitävät jotain samaa sukupuolta olevaa ihmistä esikuvanaan.
Teininä matki sitten mieheni pukeutumista, musamakua jne.
Nyt se 0n 22 v. Viime viikolla tunnusti miehelleni, että on homo.
Se asia tulee ilmi vasta aikaisintaan teini-iässä, siinä vaiheessa kun seksuaalisuus herää ja hormonit alkaa hyrrätä.
Kyllä minäkin voin ihastua ihmiseen, mieheen tai naiseen ilman mitään eroottisia virityksiä. Ihan hetero olen.
Alkoi vain ahdistaa ajatus. Poika katsoo vähän vanhempaa kaveriaan silmät loistaen, menee kylkeen kiinni, puhua papattaa tästä kaiket päivät. No, ehkä se on vain ihailua. Tyyppi on valovoimainen ja cool ja mukava omalle pojalleni, joka on hiukan arka.
Missä oikein asut? Onko lyhyt tukka naisella normaali? Yhtä paljon sinä tietäisit lapsesi seksipuuhista kuin hetskunakin, eli vähän ja hyvä niin. Tuskin sinun suhteesi lapseesi muuttuisi hänen hoomouden myötään lainkaan.
Biseksuaaleille totuus voi sitten valjeta paljon myöhemminkin. Minunkin kaverini luuli olevansa hetero kunnes kolmekymppisenä rakastui toiseen naiseen.
Vierailija:
Alkoi vain ahdistaa ajatus. Poika katsoo vähän vanhempaa kaveriaan silmät loistaen, menee kylkeen kiinni, puhua papattaa tästä kaiket päivät. No, ehkä se on vain ihailua. Tyyppi on valovoimainen ja cool ja mukava omalle pojalleni, joka on hiukan arka.
Ja kai se on tavallista tytöilläkin. Itse ainakin muistan pikkutyttönä ihailleeni suunnattomasti 7 v vanhempaa serkkuani (tyttöä), voisi jopa sanoa että olin kamalan ihastunut häneen. Mutta eihän tähän mitään seksuaalista liity, tietenkään.
ei se ole asia, johon vanhempi voi vaikuttaa (paitsi tuhota täysin itsetunnon mm. syrjimällä/vähättelemällä...)
Vierailija:
Ei sen " pidä" näkyä, vaan se saa näkyä, jos on näkyäkseen. Miksi se on tällainen tabu myös seksuaalisille vähemmistöille? Ja jos ei sinusta ja siskostasi näy, niin ymmärrät varmaan, että joistakin voi näkyä...