Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työnhakuvelvoite kiristyy

Vierailija
29.03.2025 |

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tata-hallituksen-suunnitelma-tarkoitta…

Seuraavaksi te tätit varmaan alkaa massana lähetellä työnhakuosoituksia työttömille. Esim työttömän it ammattilaisen pitää tehdä hakemus kaikkiin alueensa avoimiin it paikkoihin, onhan hän alan ammattilainen

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6kk on se aika jonka jälkeen on otettava vastaan työkkärin tarjoamaa työtä. Onhan noita vaikka postinkantajina monilta eri aloilta. 

Työkkäri ei tarjoa työtä, vaan työnantaja. Työkkäri voi osoittaa hakemaan jotaki paikkaa, mutta työnantaja on se joka päättää kenet se ottaa työhön. Näin se on edelleen.

Ja niissä tarjouksissa, joita työkkäri tekee taustalla on se, että niillä on kai itsellä jokin velvoillisuus, ainakin ennen on ollut, palvella työtöntä työnhakijaa tietyillä tavoilla. Kun ne sitten sen yhden osoituksen per vuosi lähettävät, niin se velvoite on suoritettu.

Sitte eiks näissä uudistuksissa ole jokin kohta kuntouttavan työtoiminnankin suhteen...

Vierailija
42/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole hallituskauden päättyessä varmaan kuin se neljä työpaikkaa jäljellä, johon 5 miljoonaa suomalaista sitten lähettää hakemukset määräajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiristyy? Minulla periaatteessa olisi pitänyt olla tämä 4 paikkaa kuussa nyt kolmatta vuotta. Teen keikkaa niin velvoite on 4 paikkaa 3 kuussa.

Vierailija
44/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihme jos mielenterveysongelmat vain kasvavat kun työttömiä kyykytetään ja syyllistetään eikä edes ole työnantajia jotka niitä töihin ottaisivat.

Vierailija
45/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erään alan ammattilainen. Oli pakko lopettaa se työ sairauden takia. Mitäs nyt? Ei ole pätevyyksiä.

Et opiskelusta ole kuullut?

Jos opiskelee, menee työttömyystuet kun katsotaan ettei opiskelija ole työnhakija. Ja toista tutkintoa varten ei saa yleensä opintotukea.

46/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakee samoihin firmoihin  uudestaan joka kuukausi jos sitä ei ole erikseen kielletty. Jos ei ole kielletty niin se on sallitua.

Tekee vaikka avoimen hakemuksen firmojen sähköpostiin jos ei avoimena ole työpaikkoja sillä hetkellä

Juu ja sitten vaikutat täydeltä idiootilta kun haet samaa paikkaa jatkuvasti, vaikka sinua ei 7 viime kerralla valittu.

Toisaalta ihmetyttää nämä firmat, jotka ilmoavat jatkuvasti samaa paikkaa auki.

47/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hakemuksia laittaa samoihin paikkoihin jatkuvasti??

Voi laittaa kun uusi hakujakso alkaa.

Vierailija
48/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapula huutaa aina vaan lujempaa mutta ne työttömät pirulaiset ei vaan suostu menemään töihin?

Oletko A   I     V    O     T    O   N  jos ei ole pätevyyttä tai mitään edellytyksiä tehdä jotain työtä, niin ei kukaan työnantaja ota sellaista töihin.

Vierailija
49/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6kk on se aika jonka jälkeen on otettava vastaan työkkärin tarjoamaa työtä. Onhan noita vaikka postinkantajina monilta eri aloilta. 

Postilla oli isot yt:t vuosi sitten. Jaettavan kirjepostin määrä vähenee koko ajan. Lisäksi sahasivat omaa oksaansa lopettamalla mainoslehtien jakelun.

Vierailija
50/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakee samoihin firmoihin  uudestaan joka kuukausi jos sitä ei ole erikseen kielletty. Jos ei ole kielletty niin se on sallitua.

Tekee vaikka avoimen hakemuksen firmojen sähköpostiin jos ei avoimena ole työpaikkoja sillä hetkellä

Juu ja sitten vaikutat täydeltä idiootilta kun haet samaa paikkaa jatkuvasti, vaikka sinua ei 7 viime kerralla valittu.

No ei sillä mulle ole väliä miltä vaikutan muiden silmissä. Ainakin hoidan työnhakuvelvollisuuden ja jos ei ole uusia paikkoja mihin hakea niihin pakko laittaa samoihin firmoihin mihin ennen on hakenut.

Itse en stressiä ota jos tuo menee läpi että osa-aikatyölöiset hakee 4 kokoaikatyöpaikkaa kuukaudessa. Haen jos on neljä paikkaa mihin hakea ja jos ei niin laitan samoihin paikkoihin tai sitten en ja sanon että en voi sille mitään ettei ole haettavia paikkoja.

Vierailija
51/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä mielisairasta hallituksen irvikuvaa saada erotettua...

Vierailija
52/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Miten kiristyy? Minulla periaatteessa olisi pitänyt olla tämä 4 paikkaa kuussa nyt kolmatta vuotta. Teen keikkaa niin velvoite on 4 paikkaa 3 kuussa.

Osa-aikatyössä 1 paikka 3 kuukaudessa.

Vierailija
53/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 kampawieneriä Artsille!

Vierailija
54/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HALOO, jos johonkin työhön on vähän paikkoja tarjolla, niin mihin sitä pitäisi hakea.

Vierailija
55/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyllä hakemus valmiiksi ja sen jälkeen neljä postausta satunnaisiin firmoihin joka kuukausi. Kuittaus kyykyttäjäviraston sivulle ja aikaa meni viisi varttitunti. Näin se etenee.

56/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erään alan ammattilainen. Oli pakko lopettaa se työ sairauden takia. Mitäs nyt? Ei ole pätevyyksiä.

Uudelleenkoulutus.

Ei onnistunut. Pari ainetta oli liian vaikeita. En saanut työharjoittelupaikkaa silloin. Olen 55v.

Mitkä aineet kusi? Mikä ala?

Minulla harkkapaikan hankkiminen ei koskaan ole ollut ongelma (lähäri 2023), toki jos on pieni paikkakunta niin voi olla ongelma.

Olen nyt hakemassa sosionomikoulutukseen, katoin noita etiikkatehtäviä ja ne oli mulle aivan hepreaa. Varasin kirjastosta muutaman etiikkakirjan, lueskelen niitä kun ne saapuvat kirjastoon. Oletan, että etikka avautuu.

Vierailija
57/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä mielisairasta hallituksen irvikuvaa saada erotettua...

Samaa ihmettelen.

Vierailija
58/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mitä vähemmän on vapaita työpaikkoja, sitä enemmän pitää hakea töitä. Onpa loogista.

Vierailija
59/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2027 lentävät ainakin persut oppositioon kuin leppäkeihäät.

Vierailija
60/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään täällä ihan tarjottu työkkäristä jotain töitä??