Siskon pakkomielle koiranpennusta, vaikka elämä on muutenkin kaaosta
On yksinhuoltaja, jolla pieni lapsi. Nyt on sitten pakko saada koiranpentu, vaikka rahaa ei ole, eikä jaksamista, ymmärrystä mitä koira vaatii tai halua mennä koiranpennun ehdoilla ensimmäiset kuukaudet. Siskolla on adhd ja vaikeita nukkumisongelmia. Hän ei pärjää oikein lapsen kanssakaan, vaan vanhempamme joutuvat auttamaan lapsen hoidossa, siskon raha-asioissa ja arjen hallinnassa muutenkin. Vanhempamme eivät ole enää nuoria.
Nyt sitten tähän kuvioon on vielä tulossa koira. Järkipuhe ei auta, koira on saatava ja kaikkien muiden täytyy auttaa.
Neuvoja?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Itse olet täydellinen?
No en.
Mutta realiteeteissa kylläkin.
Onnea ap koirasta! Sinullehan se sitten jää, ja vanhemmillesi.
Et voi tehdä mitään, aikuinen vastaa itsestään. Taitaa olla mt-ongelmaa AD/HD:n lisäksi. Oisko bipolaarinen?
Elämänhallinnan katastrofi ei ole ikinä valmis ilman koiraa. Sitten kun sen koiran kanssa ei pärjää niin pitää ottaa toinen että ne saavat touhuta keskenään. Dominopalikat on jo aseteltu, pientä tönäisyä vielä odotetaan.
Kieltäytyisin auttamasta. Eläin- ja lastensuojeluilmoitus peliin jos oikeasti pahalta näyttää.
Ota yhteyttä koiran kasvattajaan. Kaikki eivät myy huithapeleille.
Onhan tuo tosi surullista, kun jo etukäteen on kaikki epäonnistumisen merkit olemassa. Jos rahatilanne on heikko, niin siihen ei pitäisi enää ottaa yhtään suuta ruokittavaksi. Jos jaksaminen on lapsen kanssa jo kortilla, niin pentu tuo vaan lisää väsymistä. Koiranpentu on tosi rasittava ja ensimmäiset kaksi vuotta on aikuiseksi kasvamista. Koiraan menee myös huonolla tuurilla todella paljon rahaa, jos se esim. sairastuu. Pennun sisäsiistiksi opettaminen ja ulkoilu muutenkin vie paljon aikaa enkä edes tajua miten se voisi onnistua, jos on yh pienen lapsen kanssa. Toista ei voi muuttaa, mutta jos koiraa pidetään huonosti, niin ilmoitus eläinsuojeluun. Mut kun mä haluun ei oikeuta eläimen huonoon kohteluun.
Jos hänellä ei ole rahaa, miten aikoo koiran ostaa? Moni rotu maksaa kuitenkin sen 1000-2000 euroa. Eli ehkä rahattomuus kuitenkin estää tämän suunnitelman toteutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Elämänhallinnan katastrofi ei ole ikinä valmis ilman koiraa. Sitten kun sen koiran kanssa ei pärjää niin pitää ottaa toinen että ne saavat touhuta keskenään. Dominopalikat on jo aseteltu, pientä tönäisyä vielä odotetaan.
😂😂😂. Juuri noin.
Kahdella läheisellä on koirat ja olen nähnyt kuinka sitovaa ja aikaa vievää koiranpito on. Heillä on aikaa koiralle ja koira on heidän silmäterä, mutta ei koiraa hoideta ohimennen
Kieltäytykää auttamasta koiran kanssa. Jos koira jää hoitamatta niin elsu.
9 jatkaa... Kun te autatte jo kaikessa arjen pyörittämisessä, niin mahdollistatte tämän touhun. Siskolle pitää sanoa suoraan, että apua ei tule enempää, kun ei pärjää itse nytkään, niin koiraa ei voi ottaa. Ei ole toisten velvollisuus auttaa aikuista ihmistä, joka ei ota itse vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
9 jatkaa... Kun te autatte jo kaikessa arjen pyörittämisessä, niin mahdollistatte tämän touhun. Siskolle pitää sanoa suoraan, että apua ei tule enempää, kun ei pärjää itse nytkään, niin koiraa ei voi ottaa. Ei ole toisten velvollisuus auttaa aikuista ihmistä, joka ei ota itse vastuuta.
Ap siis ottaa vastuuta palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis ottaa vastuuta palstalla?
Vanhemmat ilmeisesti aika sidottuja aikuiseen lapseensa. Mä olen sitä mieltä, että ihmisen, joka ei osaa edes raha-asioitaan hoitaa, ei todellakaan pitäisi lisääntyä, mutta se on sitten jo toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
EI KUULU SINULLE, AP!
Kuuluu siinä kohtaa kun ap:n vanhemmat uupuvat lapsen- JA koira hoitoon, koirankakan siivoamiseen siskon asunnosta ja antavat omista rahoistaan satasia eläinlääkärikustannuksiin, jopa tonneja, jos tapahtuu onnettomuus tai sairastuminen.
Mikä tässä kuviossa sinua sitten risoo? Sekö, että siskosi haluaa koiran vai se että vanhempasi auttavat häntä enemmän kuin sinua? Oleppas kerrankin rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä kuviossa sinua sitten risoo? Sekö, että siskosi haluaa koiran vai se että vanhempasi auttavat häntä enemmän kuin sinua? Oleppas kerrankin rehellinen.
Haista home!
Itse olet täydellinen?