Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunkirjoituksen eteneminen ja mihin kaikkeen tarvitsee asiantuntijan neuvoja?

Vierailija
29.03.2025 |

Kuinka perunkirjoitus menee vaiheittain? Nyt kaikki valtakirjat ym tehty, tiedot kerätty. 

Asiantuntija palkattu tekemään perukirja. Hän on niin kiireinen ettei ole vastannut kahteen viikkoon erääseen asiaan, jonka hoitamiseen pitäisi saada neuvoja. Kolme viikkoa jäljellä, ettei tarvitse hakea lisäaikaa.

Olen itse tehnyt luonnoksen valmiiksi, jonka hän tarkastaa. Mietin miksi ulkopuolisen palkkaaminen on niin tärkeää kun tuntuu ettei hänestä ole ollut juurikaan apua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kaksi uskottua miestä tekmässä, mutta ei ole pakko olla ulkopuolisia. 

Pesänilmoittajan oltava mukana, ap ilmeisesti, muiden osakkaiden ei tarvitse, etteivät menetä mitään sillä. 

Vierailija
2/5 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/5 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsin siihen, mitä kaikkea pitää perunkirjoituksessa huomioida. Olisi jäänyt paljon pois ja joutunut tekemään lisäyksiä jälkikäteen. Nyt selvisin paljon vähemmällä, vaikka kaikki paperit omaisuudesta ja veloista keräsin yhteen ja ulkopuolinen asiantuntija kasasi ne perukirjaksi. 

Vierailija
5/5 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuolinpesää selvitellyt ihan ilman mitään tarkastajia. Kyllä ne verovirastossa ne tarkastaa ja palailee jos joku on epäselvää. Verkossa on erinomaisia malleja miten noi tehdään ja tosiaan se verottaja auttaa enemmän kuin mielellään myös etukäteen. Ainoa ongelma muodostuu siinä kohtaa, kun jakokirja on tehty ja haluat sulkea vainajan tilit ja siirtää ne varat pesän osakkaille. Sitten yhtäkkiä pankkiakin alkaa ihan tosissaan tämä kiinnostamaan. Varsinkin jos ne tilit mihin varat siirretään on muissa pankeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme