Kesäaikaan siirtyminen, tapahtuuko ensi yönä?
Kommentit (26)
Kyllä, ne siirretään maaliskuun viimeisenä sunnuntaina tuntia edelle. Muistisääntö: kelloja siirretään aina lähintä juhannusta kohti, eli syksyllä tunti taaksepäin ja keväällä tunti eteenpäin.
Ihmettelen miksei kukaan täällä voinut vastata asiallisesti. Tuollaiset huomautuksen tyyliin etkö osaa googlata? ota idiootti itse selvää! yms. ovat silkkaa ilkeyttä. Ellet halua vastata niin älä vastaa, mutta jätä se vittulu väliin.
Älä ap välitä. Ei ole sinun ongelmasi, jos jonkun itsetunto on niin heiveröisellä pohjalla että pitää lytätä toisia. Vittulijan ego roikkuu ohkaisen narun varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kännykkä siirtää tarvittaessa ajan automaattisesti, vaikka menisin toiseen maahan eri aikavyöhykkeeseen. Jos laitan kellon soimaan 05:00, herään siis ihan oikeaan aikaan ja sit voi katsella seinäkelloja mitä ne näyttää vai onko patteri loppunut.
Tuo toiminta on ollut kännyköissä jo viimeiset 20 vuotta
AP ei ole siitä tietoinen... Siksi sarkastinen vastaus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kännykkä siirtää tarvittaessa ajan automaattisesti, vaikka menisin toiseen maahan eri aikavyöhykkeeseen. Jos laitan kellon soimaan 05:00, herään siis ihan oikeaan aikaan ja sit voi katsella seinäkelloja mitä ne näyttää vai onko patteri loppunut.
Network Identity and Time Zone (NITZ) is a mechanism for provisioning local time and date, time zone and daylight saving time (DST) offset, as well as network provider identity information, to mobile devices via a wireless network.
NITZ has been an optional part of the official GSM standard since phase 2+ release 1996
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko tosiaan noin avuton ettet itse osaa tuota tietoa etsiä? Kaikki pitäisi saada valmiina nenän eteen.
Oletko sinä todella niin moukkamainen että et osaa olla soittamatta suutasi? Käytöstapojen opaskirja pitäisi saada valmiina nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko tosiaan noin avuton ettet itse osaa tuota tietoa etsiä? Kaikki pitäisi saada valmiina nenän eteen.
Miksi tää nyt on niin kamala kysymys?? Kauhia kun joku uskaltaa mennä tälläistä KYSYMÄÄN!! Herranjumala mikä ääliö. Mitä ihmeen väliä sillä on mistä sen tiedon saa selville?