Tavoitteeni on kolmen valtion malli: kesät Suomessa, syksy keski-euroopassa ja talvet Espanjassa. Elämänlaatu nousisi kohisten!
Eli kesä-elokuu Suomessa. Ihan jees aikaa, verrattuna ruuhkaiseen ja paahteiseen Eurooppaan.
Syys-lokakuu, ehkä toukokuu, Keski-Euroopassa hienoissa kulttuurimaisemissa <3
Marras-huhtikuu Espanjassa <3 <3 <3
Kommentit (49)
Älä tule ainakaan Suomesta kinuamaan terveydenhuoltoa jos sairastut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksy on upea etelä-Euroopassakin! Lämmintä, kaunis ruska, valoisat päivät. Jatkuu marraskuun loppuun
Niin on. Syksy on hyvää aikaa Välimeren ilmastossa, Etelä-Euroopan lisäksi myös Kaliforniassa, ja Meksikossakin on hyvä syksyllä.
Joo, ei siinä sinänsä vikaa ole. Tässä olisi kuitenkin ideana pieni vaihtelu keleihin, ettei ihan pelkkää kesäkeliä ja aurinkoa olisi. Siinä toimisi paremmin tuo keski-eurooppa, josta olisi sitten kiva siirtyä marraskuuksi etelän lämpöön. ap
Ei Euroopan etelässä ole talvella lämmintä.
Kanarialla (ja Madeiralla) ok mutta ei erityisen lämmintä.
Tavoitteeni on lähteä huit helvettiin sosialistisisesta Suomen verohelvetistä
Vierailija kirjoitti:
Itse elän kolmen maan mallilla. Töiden takia olen kolme kuukautta Sveitsissä. Maana en siitä tykkää, mutta palkka kelpaa. Italiassa olen puolisen vuotta ja sitten vanhempien vuoksi tulen Suomeen.
Mitä teet Italiassa, siis töitä vai lomailua?
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteeni on lähteä huit helvettiin sosialistisisesta Suomen verohelvetistä
Minne?
Niin, vanlife on vaihtoehto. Toimii myös sodan syttyessä tai ilmastokriisin pahetessa kun pääsee nopsaan karkuun.
Tavoite: kevät ja syksy Etelä-Euroopassa, kesä Suomessa, talvi tropiikissa tai subtropiikissa.
💛
Vaatii sumplimista.
Möisitkö omaisuutesi ja eläisitkö matkalaukkuelämää? Vai olisiko jossain varsinainen tukikohta? Missä kirjat ja verovelvollisuus, missä terveydenhuolto?
Vierailija kirjoitti:
Liian koleaa minulle Espanjassa talvella. Vietän marras-huhtikuun Kaakkois-Aasiassa. Haluan päästä uimaan joka päivä. Mutta jos tuo sinulle sopii niin hyvä.
Millä kustannat elämisesi?
Minulla jako on mennyt näin jo vuosia: 6.5 kk Suomessa kesäkuu - joulukuu ja jouluaatoksi Kaakkois-Aaasiaan 5.5 kuukaudeksi eli joulu-kesäkuu.
Koko Euroopan talvi on liian kylmä
Vierailija kirjoitti:
Minulla jako on mennyt näin jo vuosia: 6.5 kk Suomessa kesäkuu - joulukuu ja jouluaatoksi Kaakkois-Aaasiaan 5.5 kuukaudeksi eli joulu-kesäkuu.
Teetkö töitä Aasiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö töitä Aasiassa?
Jonkin verran, mutta Suomessa urakkana teen töitä
Vierailija kirjoitti:
Älä tule ainakaan Suomesta kinuamaan terveydenhuoltoa jos sairastut
Et yksityisestä terveysvakuutuksesta ole kuullut..?
Vierailija kirjoitti:
Vaatii sumplimista.
Möisitkö omaisuutesi ja eläisitkö matkalaukkuelämää? Vai olisiko jossain varsinainen tukikohta? Missä kirjat ja verovelvollisuus, missä terveydenhuolto?
Tähän olisi kiinnostava saada vastauksia. Osa-aika ulkomailla kuulostaa helpolta, mutta onko se sitä?
Itselläni täsmälleen sama :-). Asun keski-euroopassa, kesäisin käyn suomessa. Kun jään eläkkeelle alan viettää talvet etelässä.
Asun Keski-Euroopassa ja Espanjassa. Suomessa käyn vain lomalla kääntymässä. Tämä malli sopii minulle erinomaisesti.
Ja kun aina täällä joku natkuttaa, ettei saa sitten tulla Suomeen sairastamaan, niin en todellakaan tule!
Joka paikassahan siellä valitetaan, ettei terveydenhuolto toimi, jonot ovat pitkät ja korkeintaan sairaanhoitajan juttusille pääsee puhelimessa.  Itse saan erinomaista hoitoa yhdellä puhelinsoitolla, pääsen lääkäriin akuutissa tapauksessa samana päivänä, ei -kiireellisessä parin päivän sisällä, erikoislääkärin lähetteet saa helposti ja nopeasti. Labroja katsotaan vähintään kerran vuodessa, kun on perussairaus ja jos ei terveenä ole pitkään aikaan ollut asiaa lääkäriin, tulee sieltä kutsu vähintäänkin perusterveystarkastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa ja Espanjassa. Suomessa käyn vain lomalla kääntymässä. Tämä malli sopii minulle erinomaisesti.
Ja kun aina täällä joku natkuttaa, ettei saa sitten tulla Suomeen sairastamaan, niin en todellakaan tule!
Joka paikassahan siellä valitetaan, ettei terveydenhuolto toimi, jonot ovat pitkät ja korkeintaan sairaanhoitajan juttusille pääsee puhelimessa. Itse saan erinomaista hoitoa yhdellä puhelinsoitolla, pääsen lääkäriin akuutissa tapauksessa samana päivänä, ei -kiireellisessä parin päivän sisällä, erikoislääkärin lähetteet saa helposti ja nopeasti. Labroja katsotaan vähintään kerran vuodessa, kun on perussairaus ja jos ei terveenä ole pitkään aikaan ollut asiaa lääkäriin, tulee sieltä kutsu vähintäänkin perusterveystarkastukseen.
Tämä!
Itselläni on sairaus mikä vaatisi vuosikontrollin ja siihen lääkkeet jotka vaatii 2x vuodessa labrat mutta mikään ei tosiaan toimi julkisella. Koskaan ei ole kutsuttu tarkistuksiin. Vuosi sitten kävin yksityisellä labroissa omalla rahalla, en jaksanut enää soitella terkkariin aikoja (kuukausitolkulla ei-oota!) eikä kroonisen sairauden takia voi päivystykseenkään mennä jonottamaan.
Varmaan taas pitää mennä yksityiselle, vähintään 250e
Mulla unelmani on muuttaa pysyvästi Kanarialle. En kaipaa Suomen niin sanottua kesää.
Tuossa on ideaa.
😀