Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteeni on kolmen valtion malli: kesät Suomessa, syksy keski-euroopassa ja talvet Espanjassa. Elämänlaatu nousisi kohisten!

Vierailija
29.03.2025 |

Eli kesä-elokuu Suomessa. Ihan jees aikaa, verrattuna ruuhkaiseen ja paahteiseen Eurooppaan.

Syys-lokakuu, ehkä toukokuu, Keski-Euroopassa hienoissa kulttuurimaisemissa <3

Marras-huhtikuu Espanjassa  <3 <3 <3

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ideaa.

😀

Vierailija
22/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule ainakaan Suomesta kinuamaan terveydenhuoltoa jos sairastut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksy on upea etelä-Euroopassakin! Lämmintä, kaunis ruska, valoisat päivät. Jatkuu marraskuun loppuun

Niin on. Syksy on hyvää aikaa Välimeren ilmastossa, Etelä-Euroopan lisäksi myös Kaliforniassa, ja Meksikossakin on hyvä syksyllä.  

Joo, ei siinä sinänsä vikaa ole. Tässä olisi kuitenkin ideana pieni vaihtelu keleihin, ettei ihan pelkkää kesäkeliä ja aurinkoa olisi. Siinä toimisi paremmin tuo keski-eurooppa, josta olisi sitten kiva siirtyä marraskuuksi etelän lämpöön. ap

Ei Euroopan etelässä ole talvella lämmintä.

Kanarialla (ja Madeiralla) ok mutta ei erityisen lämmintä.

Vierailija
24/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteeni on lähteä huit helvettiin sosialistisisesta Suomen verohelvetistä

Vierailija
25/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän kolmen maan mallilla. Töiden takia olen kolme kuukautta Sveitsissä. Maana en siitä tykkää, mutta palkka kelpaa. Italiassa olen puolisen vuotta ja sitten vanhempien vuoksi tulen Suomeen.

Mitä teet Italiassa, siis töitä vai lomailua?

Vierailija
26/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteeni on lähteä huit helvettiin sosialistisisesta Suomen verohelvetistä

Minne?

Vierailija
27/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vanlife on vaihtoehto. Toimii myös sodan syttyessä tai ilmastokriisin pahetessa kun pääsee nopsaan karkuun.

Vierailija
28/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite: kevät ja syksy Etelä-Euroopassa, kesä Suomessa, talvi tropiikissa tai subtropiikissa.

💛

Vierailija
29/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii sumplimista.

Möisitkö omaisuutesi ja eläisitkö matkalaukkuelämää?  Vai olisiko jossain varsinainen tukikohta? Missä kirjat ja verovelvollisuus, missä terveydenhuolto?

Vierailija
30/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian koleaa minulle Espanjassa talvella. Vietän marras-huhtikuun Kaakkois-Aasiassa. Haluan päästä uimaan joka päivä. Mutta jos tuo sinulle sopii niin hyvä. 

Millä kustannat elämisesi?

Vierailija
31/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jako on mennyt näin jo vuosia:   6.5 kk Suomessa kesäkuu - joulukuu ja jouluaatoksi Kaakkois-Aaasiaan 5.5 kuukaudeksi eli joulu-kesäkuu.

Koko Euroopan talvi on liian kylmä

Vierailija
32/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jako on mennyt näin jo vuosia:   6.5 kk Suomessa kesäkuu - joulukuu ja jouluaatoksi Kaakkois-Aaasiaan 5.5 kuukaudeksi eli joulu-kesäkuu.

Teetkö töitä Aasiassa?

Vierailija
33/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö töitä Aasiassa?

Jonkin verran, mutta Suomessa urakkana teen töitä

Vierailija
34/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/49 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tule ainakaan Suomesta kinuamaan terveydenhuoltoa jos sairastut

Et yksityisestä terveysvakuutuksesta ole kuullut..? 

Vierailija
36/49 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii sumplimista.

Möisitkö omaisuutesi ja eläisitkö matkalaukkuelämää?  Vai olisiko jossain varsinainen tukikohta? Missä kirjat ja verovelvollisuus, missä terveydenhuolto?

Tähän olisi kiinnostava saada vastauksia.  Osa-aika ulkomailla kuulostaa helpolta, mutta onko se sitä?

Vierailija
37/49 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni täsmälleen sama :-). Asun keski-euroopassa, kesäisin käyn suomessa. Kun jään eläkkeelle alan viettää talvet etelässä. 

Vierailija
38/49 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa ja Espanjassa. Suomessa käyn vain lomalla kääntymässä. Tämä malli sopii minulle erinomaisesti.

Ja kun aina täällä joku natkuttaa, ettei saa sitten tulla Suomeen sairastamaan, niin en todellakaan tule!

Joka paikassahan siellä valitetaan, ettei terveydenhuolto toimi, jonot ovat pitkät ja korkeintaan sairaanhoitajan juttusille pääsee puhelimessa.  Itse saan erinomaista hoitoa yhdellä puhelinsoitolla, pääsen lääkäriin akuutissa tapauksessa samana päivänä, ei -kiireellisessä parin päivän sisällä, erikoislääkärin lähetteet saa helposti ja nopeasti. Labroja katsotaan vähintään kerran vuodessa, kun on perussairaus ja jos ei terveenä ole pitkään aikaan ollut asiaa lääkäriin, tulee sieltä kutsu vähintäänkin perusterveystarkastukseen.

Vierailija
39/49 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Keski-Euroopassa ja Espanjassa. Suomessa käyn vain lomalla kääntymässä. Tämä malli sopii minulle erinomaisesti.

Ja kun aina täällä joku natkuttaa, ettei saa sitten tulla Suomeen sairastamaan, niin en todellakaan tule!

Joka paikassahan siellä valitetaan, ettei terveydenhuolto toimi, jonot ovat pitkät ja korkeintaan sairaanhoitajan juttusille pääsee puhelimessa.  Itse saan erinomaista hoitoa yhdellä puhelinsoitolla, pääsen lääkäriin akuutissa tapauksessa samana päivänä, ei -kiireellisessä parin päivän sisällä, erikoislääkärin lähetteet saa helposti ja nopeasti. Labroja katsotaan vähintään kerran vuodessa, kun on perussairaus ja jos ei terveenä ole pitkään aikaan ollut asiaa lääkäriin, tulee sieltä kutsu vähintäänkin perusterveystarkastukseen.

Tämä! 

Itselläni on sairaus mikä vaatisi vuosikontrollin ja siihen lääkkeet jotka vaatii 2x vuodessa labrat mutta mikään ei tosiaan toimi julkisella. Koskaan ei ole kutsuttu tarkistuksiin. Vuosi sitten kävin yksityisellä labroissa omalla rahalla, en jaksanut enää soitella terkkariin aikoja (kuukausitolkulla ei-oota!) eikä kroonisen sairauden takia voi päivystykseenkään mennä jonottamaan.

Varmaan taas pitää mennä yksityiselle, vähintään 250e

Vierailija
40/49 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unelmani on muuttaa pysyvästi Kanarialle. En kaipaa Suomen niin sanottua kesää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme