Mitkä olisi ammatteja joissa voisi alkoholisti työskennellä?
Mielellään semmoinen missä ollaan yksin suurin osa työpäivästä eikä tarvitse ajaa autoa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja
Olen ymmärtänyt, että influensserit myös.
Aikanaan tapasin kaverin, joka piti blogia alkoholijuomista. Pitääkin mennä katsomaan, vieläkö tyyppi on hengissä...
Kansanedustaja, ministeri, lääkäri, lähihoitaja. Tunnen lähihoitajia, joilla alko/ lääkeriippuvaisuus.
Leikkipuiston työntekijä. Ainakin meillä oli eräs täti, joka krapulan asteesta riippuen joko raivosi pienille lapsille tai juorusi mielikuvitusjuttuja muutamalle kaverilleen. On nyttemmin jäänyt eläkkeelle. Kuljeskelee marketissa naama violettina oksennusta nieleskellen.
Pitää määäritellä ensin alkoholisti. Kykeneekö olemaan sen verran juomati että ajaisi autoa työpäivän aikana ja juo vasta kohtuudella illalla ( eli laskee juomat tarkasti ja puhaltaa aamulla nollat ennen rattiin menemistä) ? Lomat ja vapaathan tottakai menee ryypätessä, se on selvä. Vai onko niin paha juoppo että pitää töihin mennä kävellen/julkisilla/fillarilla ja työpäivän aikana ei saa olla ajoa?
Tiedän alkoholisteja jotka "toimivat" ja kykenevät ajamaan ja hommat muutenkin hallussa paitsi silloin kun on mahdollisuus vetää naamat, esimerkiksi minä. Töihin kävelen/fillaroin ja viikolla en muutenkaan juo, viikonloput vedänkin sitten soppaa sekä pe että la sekä lomat melko märkiä. Töissä tuskin kukaan tietää juomisestani sillä pidän huolen etten juo sunnuntaisin. En koskaan menisi töihin krapulassa tai viinalta haisten. Välillä on ahdistavaa mutta jatkan niin kauan kunnes maksa/sydän pettää tai kuolen muuten. Töitä en tekisi ollenkaan jos ei olisi velkaa. Ennen kuin kukaan jaksaa alkaa moralisoimaan touhujani niin ei, lapsia ei asu taloudessa eikä edes lemmikkiä. Ainoa jota vahingoitan juomisellani olen minä itse. Eikä raittius kiinnosta.
Tiedän tyyppejä jotka ovat joskus tehneet töitä vähän ohi verottajan tutulla firman omistajalla, juoppoja olivat. Työ oli siis ulkotyötä. Asiakkaat ei lähietäsyydelle ilmeisesti tulleet nuuskimaan mille haisivat.
Eiköhän meitä ole aika kasa joilla on a-ongelma muttei siitä kukaan tiedä. Työterveyteen ei kannata totuutta kertoa tai on pian hoitojonossa ja potkut uhkaa.
Aura-auton kuski. Täälläpäin maaeudulla eräs joka ajeli meidän paikallistien läpi mutta oli unohtanut laskea kuorma-auton auran, joutui toisen kerran ajamaan kun oli kuulemma vähän jurrissa
Myynti/markkinointi/raksa/ulkokunnossapito ja viherhommat/oma yritys/varastotyöt/maalarin hommat, kokki-keittiötyöntekijät varsinkin ravintoloissa. Onhan näitä.
Musiikinopettaja sammui kesken tunnin oppikoulun vikalla luokalla luokan eteen opettajan pöydän alle - ilmeisesti meni kumartamaan piilopullolle naukuille. Tyttärensä oli luokassamme yhtenä oppilaana.
Vasemmiston puheenjohtaja kuten Arhinmäki. Voi sitten äärivasemmiston kanssa osallistua vandalismiin.
Puhelinmyyjä niin ainakin juttu luistaisi.