Onko oikeasti sellaisia ihmisiä, jotka on oikeasti joutunut olemaan esim pari päivää ilman minkäänlausta syömistä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elin juuri äsken kolme päivää kahvilla, seesamsiemenillä ja kuumaan veteen liuotetulla sokerilla. Muuta ruokaa ei ollut, ei öljyä, ei kaurahiutaleita, ei makaronia.
Turvaverkostoa ei ole, en saa tt -tukea koska mulla on omaisuutta enkä työttömyyskorvausta, koska mulla on y -tunnus.
Y-tunnuksesta pääsee kyllä eroon. Ja sen kanssakin voi saada työttömyyskorvauksia kunhan osoittaa, että yrityksellä ei ole toimintaa.
Vai niin. Minun yritykselläni ei ollut ollut toimintaa ja tuloja vuosiin, ja se oli poistettu kaikista rekistereistä yms., mutta TE-toimisto oli edelleen sitä mieltä, että olin yrittäjä. Kela komppasi TE-toimistoa.
Sattumoisin noihin aikoihin olin montakin kertaa pari päivää syömättä, kun ei ollut rahaa ja hätävara oli jo käytetty. Joku palstalla tuolloin ollut saattaa muistaakin kuvaukseni siitä, kun leivoin ikivanhoista, eltaantuneista jauhoista teeleipiä ja leivinpaperin puutteessa käytin niiden alustana alumiinifoliota. Huonosti kävi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kolmekin. Nykyjään kumarretaan porvari lahtareita. Muistakaa ketä äänestää kummallista miten työväki kumartaa porvareiden jälkeläisiä kieli ruskeana.
Pieni Suomen kansa katkoo kahleitansa
Kärsimysten malja se jo kukkuroillaan on.
Miten porvarit liittyy paastoamiseen? Lyön vaikka mitä vetoa, että sinäkin olet massaltasi lähempänä valasta
Asuin omillani nuorena 15-16 v vuotiaana opiskelijatalossa, rahaa ei ollut välillä yhtään. Saatoin syödä monta päivää pelkkiä keitettyjä perunoita . Oli se aikamoista. Paino putosi .
Etioopiassa kerran olin viikon syömäti.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana 1990-luvulla oli aina välillä tuollaista.
Sama! Kämppis keitti kaurapuuroa veteen ja loput paistoi pannulla öljyssä. Muuta ei ollut. Kerran syötiin päiväkausia makaroonia vain suolan kanssa. Sellaista oli lama.
Useinkin.
Useimmiten syynä on jaksamattomuus ruokakauppaan menon, ruuan tekemisen tai syömisen suhteen. Toisinaan on myös niin huono olo fyysisesti tai psyykkisesti, että hi ajatuskin oksettaa.
Olin niin aliravittu köyhänä opiskelijana että mm nukahtelin koko ajan. Siis koulussa nukahdin vaan jonnekkin. Energiat oli ihan alhaalla. 90-luvulla, opiskelijana.
Itselläsi ei taida olla. Usean päivän vesipaasto ei ole yhtään mitään.