Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordean "uudistus": vanhoista tunnuslukulaitteista luovutaan syyskuussa ja tilalle tulee monimutkaisempi laite

Vierailija
28.03.2025 |

Patterit pitää uusia itse ja jos on jo mobiili ID-tunnus, joutuu maksamaan 20 e. Taatusti haluan laitteen, jos esim. kännykkä hajoaa tai varastetaan. Taas yksi huononnus ja olen ollut kymmeniä vuosia kanta-asiakas! Uudessa laitteessa pitää mennä joka toimintoon QR-koodin kuvaamisen kautta ja sen jälkeen tunnistus vasta alkaa. 

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys kehittyi niin valtavasti, että romahti mustaksi aukoksi.

-kuuseen kurkottaja

Vierailija
42/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhanaikaine  tunnuslukulaite. 

Jos maksan paperilaskua, miten muodostuu qr-koodi ja minne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se QR koodi kuvataan ja mistä?

Sillä laitteella kaikuvataan... mutta mutta...

Vierailija
44/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa paperilaskua tietokoneella (ilman älykännykkää), niin miten tuon uuden laitteen kanssa toimitaan?

Vierailija
45/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hauskaa, että tällä pyritään estämään huijaukset, mutta samalla estetään kätevästi myös tilin käyttäminen.

kyllä se nykyinen tunnuslukulaite on ollut aika murtovarma kun siihen ei etänä pääse käsiksi eikä sitä pysty ilman pin koodia käyttämään. qr-koodien skannaaminen luo uuden väylän huijauksille.

Vierailija
46/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NORDEA

Miksi "korjaatte" ehjää?

Kyllä vanhukset ilahtuu.

Haluatteko asikkaista eroon?

Olen monena päivänä nuhjannut ja tapellut "uudempien" tunnistautumisten kanssa, hermo meinaa kyllä mennä. Nousi mieleen ajatus kyllä että olisko parempi siirtää pankkiasioinnin painopiste toiseen pankkiin. 

Vierailija
47/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaa paperilaskua tietokoneella (ilman älykännykkää), niin miten tuon uuden laitteen kanssa toimitaan?

tunnistaudut sillä laitteella verkkopankkiin ja vahvistat sillä laitteella lopuksi laskut varmaan kuten nyt tunnuslukulaitteellakin, paitsi että siinä skannaillaan koodeja. Mulla siis ei ole tota uutta laitetta vielä, mutta ohjevideosta sain sen käsityksen. Ohjevideo löytyy nordean sivuilta.

Vierailija
48/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

digi digi

Vierailija
49/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtykää vaan digirahaan niin saadaan verottaja seuraamaan pullonpalautuskuittejakin

itse käytän vain ja ainoastaan käteistä kaikissa tilanteissa

Vierailija
50/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tästä on ilmoitettu???? Kuulen nyt ekaan kertaan. Olen sen valkoisen laitteen käyttäjä, mobiilipankkia ei ole. Eli miten hoidan pankkipalvelut 31.3-15.9? Tuleeko se uusi laite kotiin postissa? Onko tämä edes laillista tehdä näin ettei asiakkaille ole henkilökohtaisesti asiasta ilmoitettu?

Vierailija
51/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin sivulta pitää valita ekana id- laite. Aluksi oli hankala käyttää. Sanoin itselle ääneen ei tästä mitään tule, en opi. Muutaman kerran meni väärin ja sitten pääsin oikein tililleni. Täytyy harjoitella lisää laitteen kanssa.

Vierailija
52/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tästä on ilmoitettu???? Kuulen nyt ekaan kertaan. Olen sen valkoisen laitteen käyttäjä, mobiilipankkia ei ole. Eli miten hoidan pankkipalvelut 31.3-15.9? Tuleeko se uusi laite kotiin postissa? Onko tämä edes laillista tehdä näin ettei asiakkaille ole henkilökohtaisesti asiasta ilmoitettu?

Se valkoinen laite toimii edelleen kaikkialla muualla kuin mobiilipankissa.

Vierailija
53/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneelle! Meinasin menettää yöunet! Eli kun ei käytä mobiilipankkia, niin voi rauhassa edelleen käyttää valkoista laitetta. 

Vierailija
54/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viesti pankin tilitiedoissa. Aluksi en meinannut löytää viestiä, mutta lopulta löysin sen. Laite pitää tilata pankilta, jos meinaa ottaa sen. Laite tuli kotiin postilta.

Vierailija
55/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se QR koodi kuvataan ja mistä?

Nordean id-laitteessa on kamera jolla se kuvataan ja se kuvataan sen laitteen näytöstä, jolla aikoo verkkopankkia käyttää.

Vierailija
56/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkopankissa Viestit - osioon tuli minulla ilmoitus. Syyskuuhun asti toimii siis vanha valkoinen tunnuslukulaite, ellei ole jo ottanut mobiilipankkia eli sovellusta käyttöön ennen maaliskuun loppua.

Vierailija
57/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneelle! Meinasin menettää yöunet! Eli kun ei käytä mobiilipankkia, niin voi rauhassa edelleen käyttää valkoista laitetta. 

loppuu sen valkoisen laitteen käyttö verkkopankissakin syksyllä, tästä tuli tiedote verkkopankkiin ja tosiaan on tiedote nordean etusivullakin.

Vierailija
58/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus Nordean nettisivuilta:

"Selkeytämme tunnistautumisvälineiden valikoimaamme ja haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on aina nykyaikaiset ja uusimmat tunnistautumisvälineet käytössään.  Valkoinen tunnuslukulaite poistuu valikoimastamme 15.9.2025 ja tarjoamme tilalle joko Nordea ID -sovelluksen tai mustan Nordea ID -laitteen. Mobiilipankkiin kirjautuminen valkoisella tunnuslukulaitteella päättyy jo 30.3.2025."

Kerrassaan mahtavaa palvelua! Kuinkahan moni digitaidoton vanhus jää huhtikuun alussa ilman mahdollisuutta asioida verkkopankissa, kun Nordea ID -apin lataaminen tai käyttö ei onnistu ja muita vaihtoehtoja ei ole?

Nordean asiakaspalvelussa sanoivat, että jos ei ole puhelimeen ladattu sovellusta, niin valkoinen mötikkä toimii syyskuuhun asti.

Taisit saada väärää tietoa tai

Niin, mobiilipankkiin ei voi, nettipankkiin voi.

Vierailija
59/126 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viesti pankin tilitiedoissa. Aluksi en meinannut löytää viestiä, mutta lopulta löysin sen. Laite pitää tilata pankilta, jos meinaa ottaa sen. Laite tuli kotiin postilta.

Paljon se maksaa?

Vierailija
60/126 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea kammottava paskapankki