Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän oli murmeli jo pinon laittanut :D kiva!! äkkiä tulin käväsemään,jospa olis jo toukomahoja herännyt;) mullei mitään ihmeellistä asiaa ole,jännittää ultraan meno!!!!!illalla tuun sit ilmottelemaan mitä näkyi ja näkykö mahdollisesti tyttö tai poika;) mulla semmonen tunne et ei sukupuoli selviä kun sitä niin kauheesti himoitsen saada tietää. näin viime yönä unta et UNOHDIN mennä ultraan!miten tollasta vois sattua,heh mut aika inhottava uni oli.... siinä sitte yritin soitella uutta aikaa,mut ei mukamas olis aikoja saanut ku vasta huhtikuulle ja oli siinä sitten kiukuttelua kerrassaan!enpä ultrassa käynyt unessa,mut toivottavasti nyt päästään perille :)

mies ei tuukkaan ollenkaa mukaan,ei viittiny töistä ottaa vapaata ja en mä sitä niin pakolla tarvikkaan. serkku lähtee kaveriks ja saa sitten pojan kans ootella sielä. samalla käydään sitte shoppailemasakin:D

mutta eipä mulla tämän kummempia,joten poistun laittamaan itseäni ja poikaa valmiiks lähtöön:) mukavaa tiistaita kaikille!!!!!!!!!

toymama 29+3

Vierailija
2/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emunainen: Kyllä käy täälläkin ihan kipeetä välillä vauvan pyörähykset. Eilen olin luennolla, ja siinä istuessa pari kertaa pieni niin käännähti että meinasin älähtää ääneen..=)

Varjokas: Mulla on kalenterissa " kampa" , eli merkittynä kuinka päivät vähenee.. Malttamaton?? =)

Sämpyläinen: Ei mullakaan ole vaatteista koskaan mitään ihmeellistä tunnetta tullut. Osa kun ihan itkee avatessaan äitiyspakkauksen. Onhan ne söpöjä, mut ei mitään sen kummempaa.. Tosin muutenkaan en ole sellainen " hehkuttaja" -tyyppi..

Lallalle paljon halauksia ja voimia!!

Toymamalle onnea ultraan! Tule sit kertomaan, mitä siellä selvisi.. Toivottavasti sukupuoli selviää! Meillä ei viimeks selvinny kun pieni piti koko ajan jalkoja ristissä, mut sitten ajattelin että se ei halua kertoa meille sukupuoltaan. Että jännitetään sitten..=)

Mä ajattelin tänään lähteä h&m.lle ostaa imetysliivit. Tosin siellä ne koot loppuu just pahimmoilleen, mutta kun ne on niin halvat.. =) Ja samalla käydään pojan kans kattomas yhtä autoa, joka miehellä kiinnostas.. Saatetaan käydä jopa koeajolla!=)

No mutta nyt aamupalalle!

Mukavaa päivää kaikille toukosille!

miitu rv 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta!

Kiloja tullut sitten kilo per. viikko, hui!!! No, masukin oli taas kasvanut :)

Jos sillä suklaalla ei tule iloista lasta, niin ainakin lisäkiloja mammalle!

HB oli noussut, nyt 115, eli ihan ok. Sf oli 28,5 cm

sykkeet oli mainiot 140-150. Ja verenpaine oli alhainen kuten aina.

Suklaan syönnistä oli kanssa puhetta, totaali kieltoa en saanut, mutta käskyn vähentää ainakin puoleen siitä ´mitä nyt syön. Sokruja ei ole pissaan vielä mennyt. Ja kokonaispaino siirtyi sitten taas uusille kymmenluvuille, tasan 80, apua!!! ;)

Uusia vaippojakin oli tupsahtanut postiluukusta, jee! :)

Nyt meen laittaan poitsulle ruokaa, palataan asiaan myöhemmin.

Ja Toymama; onnea ultraan, tulehan kertomaan kuulumiset! Mulla on ihan sellainen olo, että teille tulee tyttö :)

Hyvät voinnit kaikille!!

OP, Käpy 32+0 ( tasan 2 kk:ta laskettuun ) ja " Iivari" 1v6kk

p.s matkaajalle vielä kommentti.

Tukisukat ainakin jalkaan!!! Itse en tosin enään lähtisi, oon ollut niin raihnainen, liitoskipuineni. Myöskään monen tunnin paikallaan istuminen ei houkuttele, teki tiukkaa jo 17-19 viikoilla kun oltiin Sveitsissä.

Mutta jos nyt kuitenkin päätätte lähteä, oikein mukavaa matkaa!! ja ota kunnon matkavakuutus, tarkasta ehdot ja ne TUKISUKAT :)

Vierailija
4/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mahtavan keväinen sää ulkona, kyllä täytyy pikimiten lähteä sinne nauttimaan d-vitamiineja auringosta:-)

Lalla: Kuulostaa todella rankalta kyllä sun tilanteesi, itsellä tuoreessa muistissa mummin kamppailu elämästä ja sitten tietty meidän kohdalla vielä ikävä päätös asialle, mutta hyvä jos teillä siellä jo tilanne vähän parempi, toivotaan nyt vaan kovasti, että pysyykin sellaisena, kovasti on peukut ja varpaat pystyssä tulevan vaarin toipumiselle!! En voi edes kuvitella, kuinka herkäksi saa varmasti tuo, kun kyseessä on toinen vanhemmista!! Kamalasti lohdutushaleja sulle nyt kumminkin, vaikka ei ne mitään auta, mutta yritellään kuitenkin sua tukea, jos siitä olis edes pieni hippunen hyötyä!! Jaksamista!!

Noniin, unohdin tietty nimimerkin, mutta joku oli menossa ultraan????? Kamalasti sinne onnea matkaan ja tsempitykset, pikkuisella varmasti kaikki paremmin, kun hyvin ja kiiruhdahan tänne sitten kertomaan HETI kuulumiset!!!

Janskuliini: Juu, kyllähän mä jaksan noille sun mamman jutuille naureskella, mutta mietin vaan, että miltäköhän susta mahtaa tuntua, kun oot ite siinä sen hösötyksen keskipisteenä, hermo saattaa välillä vähän vinkua, otaksun:-) Eli mä oon huomenna menossa sinne ultraan, missä tehään se kokoarvio ja puntit vähän tutisee, kun muistat varmaan, etten oo niin kauheesti tolla pituudella pilattu ja jos siellä joku megalomaaninen jättiläis ludemus luuraa, niin sitähän on kiva miettiä, että toi on mun sisällä ja sieltä se joka tapauksessa tulee ulos, tavalla tai toisella;-) Mutta toivotaan nyt, ettei se mikään hirmu iso olis ja pääasiahan tietty kummiskin onn (olis sitten vaikka kuinka iso), että kaikki ois hyvin!! Mutta kyllä toi meininki on ainakin ollu sen mukasta, että siellä vahvasti hengissä ollaan!! Mulla oli toi sf-mitta viikko sitten 31 ja neuvolatäti vaan sano, että hurja on kasvuvauhti, mutta ei se nyt sitä ollut suoraan vertaamassa vauvelin kokoon, sanoi vaan, että katsotaan ja että noilla sokereilla on tapana kyllä vähän kasvattaa ylimääräsiä, mutta huomenna loppuu spekulointi, kun faktat lyödään tiskiin ja hyvä niin;-) Kiitos tsempityksistä ruokavalion suhteen, sitä tarvitaan, kun tässä oikeesti saa tehä duunia tän asian eteen, että arvot pysyis ees sallituissa rajoissa, mutta loppusuora häämöttää, kuhan ei tarttis ruveta sitä insuliinia piikittämään, se ei kiinnosta yhtään!!! Ja huomenna varmaan taas tulee se sama reaktio, kun viikko sitten, kun menin naikkarille, että apua, taas on viikko vähemmän siihen, kun könyän tänne tuskissani, kyllä ne ajatukset välillä pysäyttää, mutta se on osa tätä valmistatumista ja kuuluu asiaan!! Kaikki noi sun tuntemukset oon itekkin käynyt läpi ja seon ihan normia, se vaan kuuluu asiaan ja valmistaa meitä tähän ihanaan äitiyteen:-)

Juu, hyvä naikkoset, kun otitte ton kirja jutun tosissanne, se on oikeesti niin hyvä ja lueskelin sitä eilen pitkästä aikaa ja kyllähän se on hauska edelleen, hirnuin sohvan nurkassa kirjailijan kuvaukselle minä haluan ja vähän äkkiä!!!

( . ) Tänne ei mitään uutta....en tiiä ,mut epäilen, et oli illalla parit supistukset, kun mä en oikeen vieläkään tiedä, mitlä niitten pitäs tuntua, mutta nää kivisti alavatsaa tai sillai vähän poltti, mutta meni sitten ittellään ohi... tiiä tästä.... Mukilointia on taas ollut ja sillai!!! Huomenna on sitten se ultra aamusta, mitenköhän sitä nukkuu ens yön, täytyy koittaa jotain keksiä!! Tänään on vuorokausikäyrä noista sokruista eli otan arvot ennen jokaista syömistä ja tunnin syömisen jälkeen, katellaan miten pysyy aisoissa noi arvot tällä terveysvaliolla!! Aamuarvo oli taas ihmeen korkea, vaikka tiukkaa linjaa oon vetäny ja lenkkeilytkin, tuntuu vähän síltä, että alkaa usko välillä loppumaan, mutta päivä kerrallaan.... Mä haluun vaan munkkia!!!!! Siis sitä pullaa, hyi mitä kuvittelitte????? Vaikka mä oonkin raskaana ja mun unet on välillä vähän omalaatuisia ja riettaita, niin joku raja sentään;-) Mutta ihanan aúrinkoista päivää tyttelit ja palataan illemmalla asiaan!!! Tiistai halaukset kaikille!!!

-Emunainen ja lude 30+3-

Vierailija
5/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta ei erikoista. Laitoin tossa pykkejä ja vaihdoin lakanat niin johan taas alapää rutisee liitoksissaan, tosi inha vaiva. Silmissä seikkailee mustat pilkut edelleen, mutta terkka sanoi ettei yksistään vaarallista, uskoskohan?

Huomasin että olenkin hävittänyt vauvan aluslakanat ja minä kun luulin omistavani vinon pinon. Pitänee udella siskolta josko ne ois hälle kulkeutunut vai ompelisko uusia? Ois reipas :)

Vauvalle ostamani eka hattu herättää jotenkin helliä tunteita, mutta muut vaatteet on vaan vaatteita. Varmaan se pikku ihminen sitten antaa niille merkitystä.

Kelan sivuillakin näkyi, että saan rahaa tältäkin jaksolta, kai ne sitten laskee maksetut päivät eikä kaikkia ja pyytävät sitten lisälausuntoa kun tarvitsevat. Toisella lausunnolla varmaan saisin pitemmän saikun kuin pari viikkoa kerrallaan. Vai oisko mahdollista palautua työkykyiseksi kuukauden sisällä?

Tämmöstä hölötystä vaan rv 29+4

Vierailija
6/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmeli: Multa myös tsempitykset ton lläke homman kanssa!! Mä söin mieliala lääkkeitä, ennen kun aloin odottaa ja tultiin lääkärin kanssa siihen tulokseen, että kokeilen ilman niitä ja ihan hyvin on menny, muutamia sellasia tilanteita on ollu, että ne ois varmaan pystyny välttämään lääkityksellä, mutta kun pääsääntöisesti on menny ihan kivasti, niin päätin mennä sitten loppuun saakka ilman niitä, muuta mulle lääkäri sanoi, että jos vähänkin alkaa tuntua pahalta, niin juttusille ja katotaan tilanne uusiksi eli oisin saanut sitten jonkun lääkityksen myös odotuksen ajaksi!! Mutta olen nyt sinnitellyt ilman sitä, välillä ollu helpompaa, välillä vaikeampaa, mutta jotenkin oon selvinny....Että en usko, että mitään hätää on, kun mullekkin sanottiin, että niitä voi kyllä syödä ja ainut haitta, mitä on todettu sikiöillä on just se itkuisuus syntymän jälkeen, että kaikkii on varmasti ihan hyvin ja jos sillä itkuisuudella siitä pääsee, niin ei paha....kuhan nyt vaan pidät itsestäsi myös huolta, vauvan lisäksi!!! Eikä tarvitse pahoitella, että tänne avaudut, sitähän varten me toukosiskot ollaan ja jokainen meistä täällä vuorollaan käy kiukkuamassa, ei mitään huonoja omatuntoja asiasta!!! Tsemppihalaukset täältä lähtee virtuaalisesti sinne sun suuntaasi ja voimia tähän taipaleelle!!! Mukavaa päivänjatkoa!!!

-Emunainen ja ludemus again-

Vierailija
7/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Lallalle!! *Halaus*

OP

Vierailija
8/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että emunainen on minua naurattanut raapimisjutuillaan itkun partaalle joku aika sitten, niin nyt taas meinas niiskaututtaa. Kiitos sanoistasi, tuntuu hyvältä tulla ymmärretyksi asiansa kanssa. Täällä mennään eteenpäin vähän kohtauksittain, välillä on ihan ok ja välillä alkaa tulemaan kovin synkkiä ajatuksia. Se on jännä tuo elimisto kun se reagoi psyken touhuihin. Huomasin taas jännittäväni milloin kättä, jalkaa tai selkää huomaamattani. Ulkona tuulee ja kun välillä pilkahti aurinko tuntui elämä taas ihan uudelta. Aalloilla mennään. Prismalla laahustin eilen käryn kanssa ja voi vitsit miten kurja oli olo. Ajattelin, että ehkäpä minun rajani on tuossa..ei normaali elämää pidä elää kärsien..jotenkin näennäisesti asioista nauttien. Toivotaan ja uskotaan, että oma normaali oloni olisi hyvä ilman lääkkeistä. Vielä pitää tehdä se viimeinen tiputus eli lääke kokonaan pois.

jatkan kohta ..

Vierailija
9/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli myös neuvola..siellähän sitten puhuin siitäkin, että jos on masennuslääkitys, insuliinihoitoinen raskausdiabetes, herpes ja mitä vielä..niin jokaiseen kuitenkin liittyy jokin riski ja miten mahdollista se nyt on kuulua kaikissa siihen parempaa prosenttiin..ainakin alan lottoamaan jos kaikki menee hyvin. Toisaalta en ole aiemmin uhrannut energiaa moisten miettimiseen koska kaikki on ollut vauvalla kunnossa läpi raskauden..eilenkin se vaan potki kätilön vimpainta millä sydän ääniä kuunneltiin..meno oli kovaa.

Onneksi mies on huomaavainen juntti joka jostain syystä on alkanut tuijottelemaan ja hymyilemään minulle..mainostauoilla..ja latelemaan lemppareita, joista turska (= vastaa kaiketi käsitettä rakas) lienee niitä hellimpiä. Ja aamusellahan olin varma, että sekin jää auton alle siis mies ei turska. Jospa tämä tästä tasoittuisi ja kyllä niitäkin merkkejä on.

Jos joku tippui niin kärsin masennulääkkeen vierotuksesta ja oireet ovat nyt ikävästi siitä syystä pinnalla.

No joku päivä murisen iloisemmin :)

Emunaiselle vielä siitä ruokavaliosta..kunhan saat nyt lääkärin arviot miten hoitosi jatkuu niin tässä listaa herkuistani.

-canderel crisp suklaapatukka..ei sokeria ja käy suklaasta

-fruktoosilla makeutetut piparit

- APPELSIINIT

- gefiluksen tehojuoma on mukavan makea mutta sokeriton

tässä hätäisimmät mieleen tulleet..sokeritonta pullaa on mutta vehnähän ei ole hävinnyt pullasta mihinkään. Kandee stekata myös leivostiski koska isommista marketeista pitäisi ainakin yksi lajike käydä meikäläisille. Ja mässäähän en..mutta pe iltana ja viikonlopun kahvilla on saaaaaataaava jotain etäisesti hyvältä maistuvaa.

Eilen kokeilin omenasipsejä ja voihan ..ylly ne ol makeita vaikka niissä ei ole kuin omenan oma sokeri..tuntui niinkuin ois tiivistettyä tomusokeria kita täynnä..en suosittele. Banaani nostaa ainakin minulla jo pienestä palasta sokerit kattoon ja maito vaikkakin rasvaton tekee samaa temppua. Nämä on yksilöllisiä juttuja ja paljon tekee se miten kova vajaus insuliineissä on. Voipi myös olla, että osassa käyttämiäni tuotteita on niitä raskaana oleville sopimattomia makeutusaineita mutta enhän minä niissä ui ja niissäkin on vuorokausirajat.

painokertymä oli 400 g viikko neuvolan laskujen mukaan ja 80 tosahti rikki..kymmenen on tullut lisää..mutta minullahan on paljon lapsivettä ..ehkä noin 8 kg ;) varmasti.

päivän jatkoja.

Vierailija
10/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis pääsen näppäileen tekstiä. On viime päivinä ehtiny aina lukeen pinon, mutta ei kirjottaan, kun siihen lukemiseenkin on menny aikaa. Ahkeria tyttösiä täällä.

ÄITYLI27: kyseli matkaanlähdöstä näillä viikoilla. En usko, että mulla mitään vaikeuksia ois lennolla. Me ollaan viä menos miehen kans pidennetylle viikonloppulomalle, sellanen kaupunkiloma, parin viikon kuluttua. MUTTA jokaisella on ne omat vaivat. Mulla ei vielä supistele kovin paljon, muita vaivoja sitte riittää. Pystyn kuitenkin käveleen ja mennään sitten mun kunnon mukaan. Jos ei jaksa niin maataan hotellis. Mulle henkisesti tärkeää päästä viä pois täältä neljän seinän sisältä.

MURMELI: Jaksamista! Mun mielestä on hyvä, jos lääkäri myöntää tietämättömyytensä, eikä yritä vaan tehdä jotain, josta ei tiedä. Lääketiede on kuitenki niin laaja alue, että kaikesta ei voi kaikkea tietää. Hänhän voi jutella jonkun tietävän kollegan kanssa tai lähettää sellaselle, joka tietää tai ainakin kannattaa vaatia, että pääsisi sitten jonnekin, missä tiedetään. Meille voit aina tänne kirjotella, kun siltä tuntuu, sitä varten tää palsta on. ja tuossa oli muutama joilla oli omakohtaisia kokemuksiakin, vertaistuki on tosi tärkeetä.

TOYMAMA: Siitä oksentelusta viä, vaikka mulla eri tilanne kun olen sitä alusta asti tehny, mutta mun piti viime yönä käydä oksentaas, kun tuo maha-asukki piti sellastakin myllerrystä koko yön ja paino ylös palleaan, mikä mulla nopeesti aiheuttaa oksettavan olon ja tietty tilannetta pahentaa, kun on väsyny, eikä saa nukuttua. Toivotaan ettei enää tule ja tsemppiä ultraan. Tule sitten kertomaan kuulumiset.

Edelliseen viä viitaten eli kun siitä raskausmyrkytysjutusta oli viime viikolla puhetta. Kävin kattelees netistä sivustoja ja siihen kuuluu pahoinvoinnin lisäksi mm. turvotus, valkuaisen nousu virtsas, voi nähdä pilkkuja ym. Eli kannattaa tietenkin seurata tilannetta ja kyllähän ne neuvolassakin seuraa. Jos huoletaa niin kysyä neuvolasta tai lääkäriltä. Mutta yritetään rauhoitella itseämme.

Mä olin eilen shoppailees itelle rintsikat, kun alkaa noi vanhat kiristää. En viä ostanu imetysrintsikoita, kun luin joskus, että kantsis ostaa vasta aika loppuraskaudesta. Mites te joilla kokemusta aikasemmista raskauksista kommentoisitte tätä? Samalla matkaan tarttui sitten vauvalle lakki ja käsiin pienet suojat/hanskat. Mun täytyy kans sanoa, että se lakki herätti mussa eniten sellasta hiplaamisviettiä.

Me saatiin hoitopöytä sunnuntaina, joten nyt voi pestä vauvanvaatteet. Me ollaan saatu sukulaislta vaatteita ja leluja, mutta niille ei ole ollut paikkaa, joten ne on vain lojuneet lattialla. Nyt voi siis alkaa laittamaan vauvan tavaroita paikalle ja samalla varmaan huomaa, mitä viä tarvii. Eiköhän mekin joku lista sitten jossain vaihees kerätä tarvittavista asioista niin me ensikertalaisetkin voidaan tarkistella, mitä viä tarvitaan.

Eilen olin ihan herkäs mielentilas. Oon yleisesti herkkä itkemään, mutta en nyt raskauden aikana ole huomannu olevani niin herkkä, mutta eilen piti parikin kertaa tirauttaa kyyneleet, mies oli niin stressaantunut, enkä jotenki kestä ollenkaa, kun se stressaa, kun omakin olotila on mitä on. Mulla alkaa tosiaanki ahdistaa tää kotona oleskelu, kun sitä on jo sieltä lokakuusta asti tullu tää mädännyttyä. Tulis siis se toukokuu!

Mulla tuntuu mahas välillä kuin se kuplis. Onko kellään muulla samoja tuntemuksia? Muuten meidän aktiivinen vauva jatkaa mekastustaan ja valvottaa meitä öisin.

Mukavaa tiistaita kaikille!

Huuheli 30+3 (hih saan ekaa kertaa kirjottaa tänne noin 3alkavat luvut!)

Vierailija
11/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryn kanssa minä siellä prismalla olin..elkää huoliko..peseydyn ihan normaalisti, hajuharhoja ei ole ja mielikuvituskaverin hylkäsin alle kouluikäisenä.

Vierailija
12/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Piti eilen mennä sinne synttärikahveille, mutta iski tajuton päänsärky. Mies lähti koiran kans sitten ja varmaan luuli, että kehittelin jonkun tekosyyn, että saan jäädä sohvalle makaan. Käväsin suihkussa ja siellä alko pimenee silmissä ja yöllä sain vielä hengenahdistuskohtauksen. Tuntu, etten saa kunnolla happea. Tänään sitten jatkui päänsärky ja soitin neuvolaan ja täti pyysi käymään. Sieltä siis olen just kotiutunut.

Ei onneks oo kyse mistään raskausmyrkytyksestä. Virtsa ja muut oli ok, mutta mulla on niin alhaiset paineet, että oireet johtuu siitä. Panadolia päänsärkyyn, lepäilyä ja paljon, paljon nestettä. Tuli sitten samalla kuunneltua vauvan sydänääniäkin ja tasasen hyvät olivat. Vauva edelleen pääalaspäin ja sf-mitta oli 27. Painon unohti täti mitata (hyvä niin..). Sain uuden ajan loppukuulle ja kehoituksen ottaa iisisti ja antaa miehen hoitaa siivoukset sun muut.

Nyt on kivempi, kun on mieli hiukan huojentunut ja illalla saadaan uus sänky:) Ostettiin oikeen kunnon sänky häälahjarahoilla. Nyt murkinaa rinnan alle tai pökrään uudestaan! Tää nyt oli vaan omaa napaa..hyviä vointeja kaikille!

AE 30+3

Vierailija
13/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALMAEINO: Sanoivatko neuvolassa muuta selitystä päänsärylle ja hengitysvaikeuksille kuin raskausmyrkytys? Mulla on ollut myös parina viime päivänä samantyyppisiä oireita. Neuvola on pe ja ajattelin koettaa sinne asti pärjäillä. Vai pitäisiköhän koettaa saada aikaistettua aikaa? Kovasti parempaa vointia sulle!

MURMELI: Lähetän sulle kovasti lämpöisiä ajatuksia, jotta olisit paremmalla mielellä. Koeta helliä itseäsi ja älä ota stressiä arjen askareista. Kyllä se siitä taas alkaa kulkea!

EMUNAINEN: Sain vinkin tuttavapariskunnalta, jotka saivat ison(4,5kg) vauvan, että jos näyttää, että tulee iso vauva, kannattaa pyytää pääsyä synnytyssuunnitteluun. Olivat käyneet läpi eri vaihtoehtoja ja synnytyksen kulkua eri tilanteissa. Lisäksi olivat saaneet esittää toiveita ja kysymyksiä. Aion itse pyytää pääsyä sellaiseen.

Äläkä huoli, vaikket olekaan pitkä! Lantion tilavuus se tärkein asia on. Muistelen, että olet naisellisen mallinen ja useinhan se on merkki siitä, että lantio on hyvä synnyttämiseen.

Mutsistani vielä sen verran, että surullista tässä hommassa on se, että hän ei niinkään hössötä lapsen tulosta ja sen hienoudesta, vaan tekee numeroa itsestään, " tietämyksestään" ja omasta kokemuksestaan. Asian kohokohta ei ole se, että tulee vauva, vaan se, että hänestä tulee mummu.

Osaako joku suositella hyviä ja suht edullisia imetysrintsikoita? Olen nyt ostanut kahdet ja molemmat ovat aika epämukavat, jotenkin löysät. Tuntuu, että rinnat roikkuu. Olen nyt D-kuppia ja olen tottunut pitämään etumuksen aika " tiukasti pakattuna" , kun työssäni hyllyvä etumus on haitaksi ja nyt ei tahdo löytyä napakoita liivejä.

Oma napa voi kivasti. Vauva on tällä hetkellä poikittain ja pitää aikamoista elämää.

Energiaa ja iloa kaikille!

Jansku 31+3

Vierailija
14/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantäti meinas vaan, ettei kyseessä oo raskausmyrkytys, koska siihen liittyy turvotusta ja korkeat paineet. Virtsakin oli puhdas, joten mun kohdalla ei ollu siitä kyse. Mulla olis ollu kans neuvola pe, mutta aattelin soittaa, kun ei se olo parane kotona jossittelemalla. Jos sua alkaa kovasti heikottaan, niin mee ihmeessä käymään siellä mittauttaas paineet ja kattoon, että muutkin kunnossa. Mulla kun ei oo kovin usein päänsärkyä, niin alko se mietityttään ja sit kun selkeesti pystyssä huippas ja puristi rinnasta, niin oli tädinkin mielestä hyvä ajatus käydä.

Ai niin, emunainen: siitä oppaasta. Sain sen yllätyslahjana kaukaiselta kaverilta postitse. On kyllä tosi hauska!

Lallalle myötätuntoa, toivottavasti isäs vointi kohenee päivä päivältä enemmän!

Sama almis 30+3

15/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pikaisesti katsomaan mitä kuuluu. Ukkokulta on iltavuorossa ja minä mekastan muksuille. Alkuviikoksi on onneksi kertynyt mukavasti ohjelmaa, niin en heti seinille hypi, kun muksut vähän villaantuu. Kun ei itse jaksais nyt just kamalasti ahertaa, ottaa päähän kun joku muu huhtoo. ;)

Minä ' pahanonnenlintu' aloitin keskustelun myrkytyksestä (joka yleisimmin alkaa rv 30-32) ja aion sitä vielä lisää hämmentää... Googletin ja sain seuraavat pätkät mm. oireista: " Oireita voivat olla myös väsymys, huonovointisuus, yleisesti heikko olo ja jatkuva päänsärky, ylävatsakipu sekä mahdolliset näköhäiriöt; jos päänsärky kestää päiväkausia ja siihen liittyy valopisteiden tai sahalaitakuvioiden ilmaantumista näkökenttään, on todennäköisesti kyseessä raskausmyrkytys." Ja toinen: " Odottavalla äidillä saattaa myös olla erilaisia tuntemuksia, kuten päänsärkyä, ylävatsakipua, hengenahdistusta tai näköhäiriöitä. Mutta on myös mahdollista, ettei odottava äiti tunnusta itsessään edellä mainittuja oireita." Jotenkin vaan tuntuu, että miten erottaa myrkytyksen jostain muusta, ettei kuulosta ihan neuroottiselta? Ja kun edelleen klassisina oireina pidetään turvotusta, valkuaista ja verenpainetta. Edellinen th kertoi yhden äidin kärsineen pelkästään vatsakivusta ja vasta päivystyksessä/äitipolilla oli todettu myrkytys... Plus sitten se, että ensimmäistä odottava ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, pitää vaan luottaa henkilökuntaan. Ja toista tai useampaa odottavan oletetaan jo jotain olostaan tietävän, joten... Voih! Liemessä ollaan ja syvällä! :) Älkää nyt kumminkaan liikaa huolestuko, se ei ollut edelleenkään tarkoituksenani.

( .) Nyt on alkanut selkää särkemään toiselta puolelta aina noustessa, mutta kun ei jatkuvasti viitsisi seistä tai istua. Nukkumista ei ole vielä haitannut, onneksi. Muuten ei mitään uutta.

Meen laittamaan nyt jotain syötävää ja sitten menoksi. Aurinkoista päivänjatkoa!

Äippä 31+2

Vierailija
16/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tosiaan on hyvin pitkä aika, kun viimeksi olen tänne jorissut jotain. Aina, kun olen ehtinyt, niin lukassut vain teidän kuulumisia. Ja arvaa saattaa, että unohtanut suurimman osan -tässä tilassa unohtaisin päänikin jos olisi vain mahdollista:D Mutta kivaa on lukea kuulumisia!

LALLAlle heti alkuun halirutistuksia! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Itse olen nytten saikulla. Jalat ja sormet niin turvoksissa, ettei työnteko ainakaan ole tilannetta parantanut. Ja se, ettei kroppa enää palaudu samanlailla työpäivän päätteeksi. Neuvolatäti sitten viimeviikolla suositteli, että josko jäisin jo nytten pois töistä, kun enää pari viikkoa jäljellä. Otin saikkua tämän viikon vain ja ensimaanantaina katsotaan lääkärin kanssa tilannetta uudestaan. Jääräpää kun olen... Mutta mukavaa on olla kotona! Saa keskittyä täysin vauvan liikkeisiin ja omaan hyvinvointiin. Ja niitä liikkeitä sitten on! Todella vilkkaaksi on vauva tullut!

Viimeksi neuvolassa sf-mitta oli 32cm. Ja neuvolatäti laittaa ultraan viikolla 35 tai 36, koska masu iso. Mähän siitä sitten säikähdin ja otin paniikin. Täti kyllä yritti rauhoitella, ettei vauva välttämättä iso ole vaikka mitta on iso. Mutta, kun omasta mielestä masu ei ole kovin iso, mutta..enpä tiedä mitä tästä ajattelisi. Parempi sitten vain odottaa ultraa... Mutta muuten masussa kaikki hyvin!

Mukavaa tiistaita teille typykät!

amy.lee 32+5

Vierailija
17/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa:Oli niin IHANA ultra käynti että hui ui :D tosi mukava ultraaja ja istukka oli noussut ja kaikki oli oikein hyvin!!!ja mikä mielenkiintoista POIKAHAN se on!!!<3 oi että on se nyt aika varmaa että toinen poika tähän taloon tulee!!apua mikä ukkovalta täälä!!hih

mutta apua vauva oli suuri!!!eikä ihme tällä herkuttelulla!!!!!vastas 31+0 viikkoja ja painoakin jo 1.9kg arviolta!nyt pitäs vähän hillitä näitä makean ja rasvasen himoja,sillä voi vielä kuulemma vaikuttaa vauvan tulevaan kokoon:) no mutta pääasia että kaikki oli hyvin ja liikkuva vauva oli!! ei meinannu kans het näyttää haaroväliään,mutta sai sen sitte niin hyvin näkyviin että pojan kalusto näytti olevan!

mutta nyt ei muuta,luen teidän kuulumiset vielä...äsken en ehtinyt(malttanut kun niin innoisani noita ultrakuulumisia tulin hehkuttamaan:)

illanjatkoja kaikille!!!!!!!

toymama 29+3

Vierailija
18/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain jotenkin luettua teidän kuulumiset...ukko lähti kauppaan ja poika on niin vauhdikas et ei meinaa antaa mun tässä istuskella rauhassa;)

jos nyt jotain saisin kirjoteltua...

ONNIPAPUNEN aika hauska veikkaus:) mä kans jo hetken ajattelin et oliskohan meille tyttö tulossa,mutta ei taida ollakkaan:D

HUUHELI sepä voikin olla että vauvan voimakkaat liikkeet saa tosiaan aikaan myös tota oksutunnetta!!sullakin niin vilkas vauva masus tuntuu olevan....toivottavasti nyt ei oikein melskaa ja antaa äidin nukkua yöllä ilman oksuoloa:)

IMETYSLIIVEISTÄ mä ostin viimeks vasta synnytyksen jälkeen liivit...en kyllä sovittanut vaan ostin het reilut!hih sen verran ne tissit sillon turpos ja tuntu et on ostettava het muutamaa numeroo isommat mitä oikea koko on. ihan sopivathan ne oli! joo eikös sitä sanotakkin et kannattaa ostaa vasta loppuvaihees ja kuitenki ostaa vähän reilummat niin ei ainakaan purista:)

MURMELILLE täältäkin jaksuja!!!

ALMAEINOLLE myös jaksuja ja lepoa!hui että onneks ei myrkytystä ollut!!toivottavasti ei sitä kenellekkään tule vaikka siitä täälä ollaan niin paljon juteltu !! kovasti kaikille muillekkin mahakkaille jaksamista ja hyvää oloa!!!!mun on nyt mentävä....poika suuttuu muuten kokonaan ja pian on kämppä pommin jäljiltä :(

palailemisiin!!!!!!!! toymama ja touhupoika sekä masupoika29+3<3

Vierailija
19/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuin katsoisi vierestä jotain totaalisesti seonnutta ihmistä. En tunnusta olevani tällainen OIKEASTI!

Pari päivää sitten itkin surkeana kun kaikki on niin huonosti. Sain päähäni että kun mies jää illalla valvomaan niin hän katsoo pornoa koska minä oon niin lihava. Mitä tuohon mies voisi sanoa?! Tuollainen tulee niin puun takaa... Eilen sitten halusin tytön vanhat vauvavaatteet sieltä varaston perimmäisestä nurkasta JUST NYT! Tässä on enää kymmenen viikkoa vauvan syntymään ja vaatteiden pesu voi vaikka viedä sen kymmenen viikkoa (kaikki pestiin eilen...). Ei auttanu miehen muuta kuin siirtää varastosta sänky, vanha pesukone ja 100 laatikkoa kun ne vaatteet piti saada sieltä HETI! Tänään mies mietti uskaltaako lähteä treeneihin. Pelkäsi kuulemma molempian lastensa puolesta kun äiti on niin ailahtelevainen että saa vielä hermoromahduksen ja keskenmenon! Ai minä vai?! Minähän oon ihan ok. Vai luuleeko se minusta oikeesti tollasta?! Tästähän saisi itkun aikaiseksi.

Ei ole se miehen osakaan helppo, meillä ainakaan.

Tasaisempaa vointia muille toivottaen Moskuliini 29+1

Vierailija
20/25 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, TOYMAMA, että kaikki oli hyvin ultrassa, ja onnea pojasta! :) *vähän kade ku haluaisin ittekki tietää kumpi masussani on, ja minkä kokoinen, ja että onhan kaikki hyvin mutta ei ole varaa yksityiselle oikein mennä* :D

Kuka se oli kun tunsi itsensä lihavaksi, taisi olla MOSKULIINI. Mä ainakin olen ihan varma, että näytät tosi kauniilta, niin kun me kaikki oottavat mammat! Vaikkei aina oliskaan niin hyvä olo ja vähän masentais, niin ollaan ylpeitä masuistamme, kaikenkokosia meitä löytyy ja kaikennäkösiä, ja niin pitää ollakin! Eihän tästä maailmasta mitään tulis, jos kaikki olis samannäköisiä ja samanlaisia, vai mitä!?

Mulla jotenki kiva fiilis, johtuisko että sain donitsia (arnoldsin) tänään..;) Vauva potkii lujaa ja niin saa potkiakin! Mukavaa iltaa kaikille.

sämpylä 29